hallo, as woensdag moeten wij met alex naar de chirurg voor een gesprek (hij heeft een bultje op zijn hoofd wat er ws moet worden weggehaald). Nu heeft hij de waterpokken en vroeg ik me af of je dan eigenlijk wel naar het ziekenhuis mag?
weet iemand dit? ik kan natuurlijk voor de zekerheid het ziekenhuis maandag ook even bellen…
en een opgezette lymfeklier, waar zit dit? alex heeft sinds vandaag een bultje op zijn achterhoofd, net boven zijn nek, achter zijn oor. Kan dit een lymfeklier zijn?
Groetjes margriet
Hoi Margriet,
Ja, dat kan een lymfeklier zijn.
Wikipedia zegt het volgende over waterpokken en ziekenhuis
Het is de vraag of het verstandig is om kinderen uit de buurt van een waterpokkenlijder weg te houden - het is nagenoeg zeker dat zij de ziekte eens zullen doormaken en het is beter de ziekte als kind dan als volwassene te krijgen, aangezien hij bij volwassenen meestal wat erger verloopt. Patiënten zijn al besmettelijk enkele dagen voor de blaasjes zichtbaar worden. Vaccinatie is mogelijk, maar wordt in Nederland nog niet routinematig gedaan. Er gaan stemmen op om deze vaccinatie in Nederland in te voeren, ook in de hoop het vóórkomen en de gevolgen van gordelroos op latere leeftijd te beperken.
Een bijzonder risco lopen (hoog)zwangere vrouwen die als kind geen waterpokken hebben gehad. Het kind loopt dan het risico met waterpokken ter wereld te komen, wat een groot risico voor de baby met zich brengt. De kraamafdeling van een ziekenhuis is derhalve een plek waar kinderen met waterpokken beslist niet thuishoren. Ook kinderafdelingen van ziekenhuizen weren kinderen met actieve waterpokken liever om besmetting van kinderen die ook al een andere ziekte hebben te trachten te voorkomen.
Ik zou maandag even bellen en het voorleggen.
Beterschap :-*
ik heb gebeld, mag ws wel komen, moet dinsdag even terugbellen. bedankt voor je reactie sis!
hoi, het ligt er denk ik aan waar je moet zijn in het ziekenhuis,
ik mocht met mijn zoontje absoluut niet in het ziekenhuis komen op de kinderafdeling toen hij waterpokken had,
maar dat komt omdat daar kindjes met kanker komen.
@kudel wrote:
hoi, het ligt er denk ik aan waar je moet zijn in het ziekenhuis,
ik mocht met mijn zoontje absoluut niet in het ziekenhuis komen op de kinderafdeling toen hij waterpokken had,
idd op de kinderafdeling waar zieke kindjes liggen mag je niet komen met infectieziektes.
maar gaat het om de poli afdeling kan het geen kwaad geloof ik :think:
een lympfeklier zit meestal in je nek en achter je oor, je herkent het doordat het bultje door je vingerglipt als je er op wrijft.
succes bij de chirurg!
@monique wrote:
@kudel wrote:hoi, het ligt er denk ik aan waar je moet zijn in het ziekenhuis,
idd op de kinderafdeling waar zieke kindjes liggen mag je niet komen met infectieziektes.
een lympfeklier zit meestal in je nek en achter je oor, je herkent het doordat het bultje door je vingerglipt als je er op wrijft.
succes bij de chirurg!
ik mocht ook niet op de poli afdeling komen, omdat daar ook “kwetsbare” kinderen op controle komen,
maar Greet, als het ziekenhuis zegt dat je mag komen, dan kun je gewoon gaan toch!
Succes!
@kudel wrote:
@monique wrote:@kudel wrote:hoi, het ligt er denk ik aan waar je moet zijn in het ziekenhuis,
succes bij de chirurg!
ik mocht ook niet op de poli afdeling komen, omdat daar ook “kwetsbare” kinderen op controle komen,
maar Greet, als het ziekenhuis zegt dat je mag komen, dan kun je gewoon gaan toch!
Succes!
daar zit ook zeker wat in wat je zegt zover dacht ik nog geen eens na
waarschijnlijk zijn de pokken tegen die tijd alweer ingedroogd.
idd als zh zegt dat je mag komen, gewoon gaan dan!
succes in iedergeval en laat je nog even weten hoe het is afgelopen bij de chirurg??
bedankt voor alle reacties!
ik mocht gewoon komen en de blaasje waren ookal ingedroogd.
De bult in zijn nek was gewoon een opgezette lymfklier, hij heeft er nu 2.
De bult bij zijn wenkbrauw wordt er weggehaald… krijgen binnenkort een oproep. ik kijk er enorm tegenop want… hij moet onder gehele narcose.brr
aan de ene kant is het wel goed algehele narcose omdat hij anders misschien niet begrijpt wat er moet gebeuren en alleen maar onrustig maakt en kunnen de artsen ook niks doen.
ws zal het een kleine ingreep zijn, maar ik snap wel dat je er tegen opziet hoor is niet niks je kleintje moeten overgeven aan een operatie.
ik had het al moeilijk met een mri waarbij hij onder een algehele narcose ging en dan werd hij nog niet eens geopereerd.
heel veel sterkte meis komt goed! :hug:
thanks… ja het zal ook wel meevallen. ik vind het enger dan hij, hij zal er niets van meekrijgen ws…