mag je in de bv een schepje kv doen?

ik zat me eens af te vragen he… ons wijfie slaapt niet door, mag ik niet es een schepje kv IN de bv doen om het voedzamer te maken, of slaat dat nergens op??

is de bv dan nog steeds beter dan alleen maar kv te geven??

@noui wrote:

ik zat me eens af te vragen he… ons wijfie slaapt niet door,


Onderbroken nachten zijn soms best vermoeiend heh? Ik zie dat je kindje nog vrij jong is. In principe is het heel normaal dat een kindje van deze leeftijd 's nachts nog wel eens wakker wordt. Naarmate je kindje ouder wordt, zal ze vanzelf voedingen gaan verschuiven c.q. laten vervallen. Wanneer dit gebeurt is bij ieder kindje verschillend.



@noui wrote:
mag ik niet es een schepje kv IN de bv doen om het voedzamer te maken, of slaat dat nergens op??


Jouw melk bevat alles wat je kindje nodig heeft voor een gezonde groei en ontwikkeling, aan de voedzaamheid ervan hoef je echt niet te twijfelen. Bovendien is het geven van kv geen garantie voor doorslapen; ook baby’s die kv krijgen worden 's nachts vaak nog regelmatig wakker.

In prinicipe is het mogelijk om kv te mengen met bv, maar alléén als de kv al is aangemaakt met water. Het is echt af te raden om poeder rechtstreeks met mm te mengen, omdat de concentratie van voedingsstoffen dan te sterk is.



@noui wrote:
is de bv dan nog steeds beter dan alleen maar kv te geven??


De Wereld Gezondheidsorganisatie en UNICEF raden aan om een baby in ieder geval de eerste zes maanden alleen bv te geven. Daar zijn 101 (en vast ook nog wel meer ;)) redenen voor:bv.com-101 redenen om bv te geven.

Mocht je besluiten om toch kv bij te gaan geven, dan is het idd goed om te weten dat ook dan bv nog steeds een aanzienlijke meerwaarde heeft (qua lichaamscontact, maar ook qua voedingsstoffen, beschermende werking e.d.).

Hier met bijna 6 maanden een avondpapje geprobeerd, ook om het doorslapen te bevorderen.

Maar het hielp helemaal niets. L.iv werd nog steeds wakker. Maar nu voor een kroel en een speen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar het vandaan komt dat kv het doorslapen helpt… Heb hier nog nooit een verband gevonden tussen het slapen de voeding die L.iv binnen krijgt.



Succes ermee, lastig he die gebroken nachten :hug:

mijn kleine is grootgebracht op kunstvoeding en heeft tot 1.5 niet doorgeslapen.

in borstvoeding zitten genoeg voedingsstoffen voor je kindje, die heeft dus echt niet tekort. En borstvoeding is het beste om te geven.

Je kindje is nog zo klein, hoe vermoeiend het ook is die nachten dat je eruit moet, maar ritme is voor ieder kindje anders. Jou kindje is daar waarschijnlijk nog niet aan toe :hug:

Het zegt niks, je kindje is nog jong en hoeft nog niet doorgeslapen. Indy heeft 14 mnd bv gehad en bijna nooit doorgeslapen, sinds 2 maand op Nutramigen (kv) en nog slaapt ze niet altijd door…

Ik zou tioch doorgaan met de bv :wink:

Lees nu het boek “Lekker slapen zonder huilen” en daar staat in dat tot 9 maanden het heel normaal is dat een kindje nog 1 a 2 keer per nacht komt. En toevallig hoorde ik laatste van m’n contactpersoon bij het VBN dat zij weer iemand kent die haar kindje kreeg kv en die sliep met 1.5 jaar pas door.



Ik snap dat het voor jou fijn zou zijn als ze door zou slapen maar met 3 maanden is het echt zo gek nog niet. Wat je zou kunnen overwegen is kolven en dan die voeding door je partner in de nacht laten geven. Dit zodat jij kunt doorslapen. Maar goed vaak is het ook honger naar mama :slight_smile:

ik heb ook geen verschil gemerkt toen ik helaas stopte met debv en begon met kv hij bleef komen snachts dus maakte idd niks uit.



Ligt gewoon aan het kindje of ze wel of niet gaan doorslapen mn oudste sliep vanaf dag 2 door maar is ook een heel ander kind dan zn broertje die is veel poestiger en feller.