hoi
heb even een lastige vraag.
Mijn zootnje heeft soms dagen dat ie na 1 of 2 happen zijn warme hap niet lust dit komt sporalisch voor maar toch.
Vindt het dan vreselijk zonde om dat hele potje weg te kiepen.
Als wij ons brod niet leeg eten mag je het later alsnog opwarmen en weer opeten bijv.
Waarom niet bij babyprakje ?
En kwa bacterien owkee snap ik wel maarja is dat niet een beetje overdreven bij een beeb van bijna 8 maandjes ?
ze douwen ook rammelaars in hun mond die ook wel eens op de grond hebben gelegen enz enz.
vandaar mijn vraag
volgens het cb schijnt dat wel mee te vallen hoor. Alleen met spinazie moet je uitkijken.
NIet opgegeten, opgewarmd eten gooi ik wel meteen weg.
Nou gebeurd het haast nooit dat ze haar eten niet opeet, maar als het wel gebeurd dan gaat het de prullenbak in.
hoi hoi,
ik lees even mee naar reactie"s, ben nl. eigenlijk ook benieuwd of je eten uit t potje nogmaals op mag warmen (behalve idd spinazie dan)
…en als je t potje uit de magnetron haalt en blijkt nog koud te zijn en t dan weer terug zet om nog wat warmer te maken, mag dat wel?
lijkt mij van wel toch?
Ben benieuwd…lees ff mee.
Groetjes van Mij
Ik warm het eten niet met potje en al op in de magnetron… :roll:
ik haal het eten uit het potje en schep het in een bakje/bordje.
Als ik dat bijvoorbeeld 40 sec doe en het is niet warm genoeg
naar m’n zin dan doe ik het bijv nog 10 sec.
Wat er nog eventueel in het potje zit (koud) dat kun je nog een
dag in de koelkast bewaren. Wat al opgewarmd is dat zou ik
weggooien hoor als het niet dezelfde avond opgegeten wordt.
ik schep het ook in een plastic kommetje.
maar als mijn zoon maar 2 hapjes ervan gegeten heeft is het toch eigenlijk van de zotte dat het dan alles maar weg moet kiepen ?
terwijl bij onze eigen warme prak het wel prima kan.
dus vandaar mijn vraag want soms is het buro wel heel erg overdreven met eten enzo.
lijkt me toch als ik het daarna afgedekt in de koelkast zet dat hij het later alsnog mag opeten ?
die potjes kosten 1 euro vindt het zonde om die weg te kiepen na 1 hapje
Bij een kindje van die leeftijd is het echt helemaal geen probleem hoor om het de dag erna nog eens op te warmen of een uurtje later. gewoon afdekken en in de koeling bewaren. Wordt een beetje duur als je alles gelijk weg moet gooien. Iets dat we bij Anne wel gedaan hebben, is met de helft beginnen en dat opwarmen en als ze meer luste de rest te geven.
hoi
wij doen dat de afgelopen dagen ook een half potje geven inderdaad scheelt weer kwa weg gooien evt,
Paschal75, even een vraagje, want waarom zou je niet het potje met warm eten in de magnetron kunnen opwarmen? of bedoel je dat het zonde is voor als niet alles opgegeten wordt?
Kortom: waarom is het zo raar om het potje in de magnetron te verwarmen (met eten er in uiteraard)
Groetjes van Mij[/code]
@brabbel wrote:
Paschal75, even een vraagje, want waarom zou je niet het potje met warm eten in de magnetron kunnen opwarmen? of bedoel je dat het zonde is voor als niet alles opgegeten wordt?
Kortom: waarom is het zo raar om het potje in de magnetron te verwarmen (met eten er in uiteraard)
Groetjes van Mij[/code]
Nee dat is niet raar ! (heb ik toch ook niet gesuggereerd :think: )
Ik schreef alleen dat ik het niet met potje en al opwarm…
ik doe het eten uit het potje op een bordje en dat doe ik in
de magnetron. Mocht je nou een kindje hebben wat niet een heel potje leeg eet dan is het toch handiger om bijvoorbeeld de helt uit het potje te halen en alleen dat op te warmen ? Toch ? Zo bedoel ik het eigenlijk
oke Paschal, dan begrijp ik wat je bedoelde…ik schrok nl. al dat het niet zou mogen ofzo.
thnx, groetjes van Mij
@ilsederooy wrote:
ik schep het ook in een plastic kommetje.
maar als mijn zoon maar 2 hapjes ervan gegeten heeft is het toch eigenlijk van de zotte dat het dan alles maar weg moet kiepen ?
dus vandaar mijn vraag want soms is het buro wel heel erg overdreven met eten enzo.
lijkt me toch als ik het daarna afgedekt in de koelkast zet dat hij het later alsnog mag opeten ?
ik denk dat je niet mag opwarmen omdat je het zelf al voor de tweede keer opwarmt eigenlijk…
Eerst wordt het in de fabriek gekookt en dan in potjes gestopt, jij warmt het op en daarna mag je het niet nog een keer opwarmen…
Ik gooi het ook weg als Veron weer eens een bui heeft dat hij zijn bord niet leeg wil eten…
Ik heb zelf als regel, na een uur mag ik het niet nog een keer opwarmen… (nadat ik de eerste keer heb opgewarmd…)…
gr patricia
@babylover wrote:
@ilsederooy wrote:ik schep het ook in een plastic kommetje.
ik denk dat je niet mag opwarmen omdat je het zelf al voor de tweede keer opwarmt eigenlijk…
Eerst wordt het in de fabriek gekookt en dan in potjes gestopt, jij warmt het op en daarna mag je het niet nog een keer opwarmen…
Ik gooi het ook weg als Veron weer eens een bui heeft dat hij zijn bord niet leeg wil eten…
Ik heb zelf als regel, na een uur mag ik het niet nog een keer opwarmen… (nadat ik de eerste keer heb opgewarmd…)…
gr patricia
Geen probleem hoor, echt niet schadelijk omdat het vanuit de fabriek geproduceert is en in potjes is gegaan. Thuis kan je best nog 2 maal opwarmen. Als ik naar mezelf kijk vind ik macaroni na 2 dagen het lekkerst :lol: .
Ik gooi het eigenlijk altijd weg, een euro per potje is idd best prijzig, maar dan zou je ook je eigen prakjes kunnen maken toch? Een aardappel en een roos bloemkool 15 minuten koken en eventueel wat rulgebakken kippengehakt erdoor en klaar is een goedkope overheerlijke (witte :mrgreen: ) babyhap.
Hoi Ilse,
Ik zou ook eerst een klein beetje in een plastic bakje opwarmen en als hij meer wil eventueel de rest. Ik vind sommige dingen ook wel wat overdreven voor een gezond kindje van 8 maanden. Alles steriliseren bv. heb ik ook wel eens mijn twijfels bij. Ik doe het wel, maar een vork waar ik mee prak daar laat ik even kokend water over stromen. Inderdaad ze stoppen sowieso alles in hun mond.
groetjes Shams
@mama van anne wrote:
@babylover wrote:@ilsederooy wrote:ik schep het ook in een plastic kommetje.
gr patricia
Geen probleem hoor, echt niet schadelijk omdat het vanuit de fabriek geproduceert is en in potjes is gegaan. Thuis kan je best nog 2 maal opwarmen. Als ik naar mezelf kijk vind ik macaroni na 2 dagen het lekkerst :lol: .
:think: Ik denk dat ons darmstelsel daar iets beter tegen kan dan die darmpjes in ontwikkeling…
Ik warm ook maar 1x op of binnen het uur een tweede keer, maar Mw-tje hier eet het liefst lauw of koud :eh:
En heb ook een hele periode half potje leeg geschept en dan de andere helft in de koelkast voor de volgende dag…
Vind het toch een ‘veiliger’ idee met die kleintjes :oops:
Wat ik me ineens bedenk, als ik voor mezelf iets opwarm warm ik het door en door heet op. Als ik voor Lieke iets opwarm, warm ik het op tot lichaamswarmte. Misschien zit daar wel het grootste probleem in, en zou je dus als je een potje voor de 2e keer opwarmt het door en door moeten verhitten en dan af laten koelen…
Ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Vooral niet als je een gezonde baby hebt.
Ik heb sowieso al mijn twijfels bij al die super ‘hygienische’ dingen als uitkoken enzo.
Tegenwoordig krijgen baby’s en kinderen haast geen kans om een weerstand op te bouwen. Dat vind ik ongezond.
Ik warm m’n eten ook gerust meerdere malen op (ook in de magnetron)
Ieder moet het voor zich weten, maar doe lekker waar je je goed bij voelt, toch?!