Mag je auto rijden met loopgips?

Ik dacht eigenlijk zelf van niet,een vriend van ons zit in het loopgips en is vrachtwagen chaufeur en werkt nu gewoon.Volgens mij ben je aansprakelijk als je dan een ongelukt krijgt.Kan dit alleen niet vinden op internet.

nee, dan mag je niet rijden…

zoek dus iets om hun te overtuigen,wie helpt mij daaraan.

Houdt u er rekening mee dat u met gips niet mag autorijden, omdat u dan niet verzekerd bent. U mag alleen autorijden met een schriftelijke verklaring van uw verzekering.



Dit komt van de site van het LUMC (Leiden) (zal je de link pb-en)

Verzekering bellen, dan heb je zo antwoord :wink:

Als zij zeggen dat het niet mag, kun je jouw vriend zelf laten bellen. :mrgreen:

het is niet mijn vriend maar een vriend :lol: gelukkig.Ga het hem even laten lezen.



bedankt nicje

Staat er in je autoles boek of het examenboek ook niet een vraag met een plaatje van iemand met arm in gips - van mag u nu rijden - nee dus.



Volgens mij mag je fysiek niet beperkt zijn. Ik ben zelf weleens door ha gewaarschuwd dat ik met mijn stijve nek destijds eigenlijk niet zou mogen rijden.

Ik had mijn linkerbeen in het gips (onder de knie) en heb gewoon gereden. Moet er wel bij zeggen dat ik automaat rij en dat been dus niet gebruik. Ik zag geen reden om niet te rijden.

ik heb vandaag gebeld met klaverblad aangezien ik zelf in het gips zit, en mag gewoon rijden, aldus klaverblad, als de dokter zeg dat het kan is er geen wet die dit verbied.