Mag ik even...

proberen om Kok weer te laten lachen :inlove:



In 2005 was ik zwanger van Petie, ik zat bij Flair en Nomi zat daar ook. Zij vertrok met achterlating van “haar” nieuwe forum.

Ik was nieuwsgierig, belande hier en ondanks heel wat ups and downs… ben ik er nog steeds. :dance:



Hier heb ik gelachen, mijn hart gelucht,ruzie gemaakt, pittige discussies gevoerd met meiden en soms zelfs wel een pbtje ontvangen waarin om excuses werd geeist omdat men zich door mij onjuist bejegend voelde.

Als ik dat terecht vond, kreeg men dat. Zoniet, dan een flinke uitleg en werd alsnog de lucht wel geklaard.

Zulke dingen wisselen zich af met verdriet, persoonlijke issues, mensen die komen en ook weer gaan, of die komen en nooit wat van zich laten horen na zich te hebben voorgesteld. Het hoort er allemaal bij.



Hier heb ik nieuwe vriendinnen gemaakt, maar ook beseft dat sommigen dat nimmer zouden worden, getreuzeld, getwijfeld, de ogen uit mijn hoofd gejankt om het medeleven wat men hier toch ook altijd weer voor elkaar over heeft. Dan is de mens in mijn ogen toch altijd weer wonderlijk mooi :inlove:

Ze (iedereen van KOK wat mij betreft) bouwen je op en soms haalt iemand je ook weer naar beneden. Maar altijd is er een soort van basis gevoel dat ik op Kok mijn dagelijkse hoeveelheid klets kwijt kan.

Bij gebrek aan een buuf over de heg zoals vroeger (mijn buren werken allemaal) Zie ik jullie allemaal als die lieve buuf bij wie je even een bakkie kan doen.



Vorig jaar had ik een dip, teveel hooi op mijn vorkje, te veel privesores en even was Kok het niet helemaal… je kan maar zoveel energie ergens kwijt he, dat ging even helemaal zitten in mijn prive. Ik had mezelf zelfs pontificaal afgemeld

Maar ik kon het lonken niet laten :shifty: :mrgreen: las nog wel mee en zodra de boel weer wat rustiger was was ik meteen weer terug.

Waarom…



Omdat ik jullie, lieve mede Koksters en Kokkers (ja we hebben nu ook mannen hier he :angel: ) veel te veel miste.

De laatste dagen weer veel gebeurt hier, mijn Ruud keek me al weer meewarrig aan toen ik hem enigzins verontwaardigd vertelde dat het af en toe toch echt een groot kakelend kippenhok is en waarschuwde me om het hoofd koel te houden.

Doe ik ook want IK vind het hier WEL VEEEEEEEEEEEELLLL te GEZELLIG en vind bijna iedereen even lief, ja bijna want als ik zou zeggen echt iedereen dan zou dat wel ongeloofwaardig zijn he :shifty: :mrgreen:



Ik wilde het graag met jullie delen, Kok is sinds 3 jaar het beste wat me naast mijn man en kids is overkomen en ik nodig jullie uit om ook te vertellen wat je wilt over de mooie, positieve kanten van wat Kok voor jullie betekent.

Even weer resetten en beseffen wat we hadden he voor we in de spiraal naar beneden blijven gaan.

Daar zijn we allemaal toch veel te veel mens voor, niemand teert lang op negatieve emoties.



Dus go your gang… wat betekent Kok voor jou? :inlove:

KOK is voor mij een vriendinnenplekje!!



Ik kom er graag :inlove: en blijf komen!! :-*

:-* Cell



tja vind de omschrijving van die buuv wel erg passend :mrgreen:



verder leer ik hier erg veel over van alles :mrgreen:



dus kok :thumbup:

Ik vind KoK gewoon leuk…en soms stom :mrgreen:

Het hoort bij mijn routine ondertussen.

Heb er zelfs échte vriendinnen gevonden dat had ik niet gedacht.

Maar er zijn mensen die ik niet meer zou willen missen in mijn leven.

Ben nog steeds erg dol op mijn maandmama’s en vind het heerlijk de dingen met ze te delen over onze kiddies.

Ik heb gemerkt dat mijn ‘‘mensenkennis’’ ook op schrift best klopt.

Ik heb gemerkt dat je ook op schrift mensen best op een bepaalde manier goed kan leren kennen.

Ik ben altijd gek geweest op schrijven en ben nu blij dat ik dit heb gevonden want ik kan best goed mijn ei kwijt hierzo.

Ja ik zou KoK echt niet willen missen nee…

Maar ik waak er wel voor dat het óók niet een te groot stuk in mijn leven wordt.En daar moet ik wel voor waken want het is dus ook makkelijk om je in KoK te verliezen vind ik…tenminste wel als je zo’n hardloper bent als ik als je iets erg leuk vind :lol: :oops: 8)

Voor mij is KOK niet zo belangrijk. Ik zie het niet als het echte leven om maar zo te zeggen. Ik kan hier af en toe lekker ouwehoeren, af en toe met een discussie mee doen (hoewel ik daar vaak achteraf weer spijt van heb), een vraag beantwoorden, een vraag stellen en bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel steun gehad van de medemaandmama’s en ook het eerste jaar erna. Hierna werd de behoefte om te KOKken voor mij een stuk minder en is het veel oppervlakkiger geworden. Meer hoeft voor mij ook niet meer.



Problemen vertel ik niet hier maar tegen mijn man, familie en vrienden. Ikzelf maak niet zo snel vrienden (ik ben wel veel onder de mensen hoor, maar het duurt bij mij wel even voordat ik iemand tot mijn vriendengroep reken) en voor mij is het onmogelijk om dit via internet te doen. Dat werkt voor mij alleen in het echte leven. En daarbij besef ik dat de hele wereld mee kan lezen en dat zorgt er ook voor dat ik niet veel persoonlijks op KOK kwijt wil.



En daarbij ben ik niet zo’n groepsmens en krijg ik de kriebels van meetings of whatever. Niet mijn ding en dan moet je het ook niet gaan opzoeken. Toch?



Maar als je je goed voelt bij KOK :thumbup: Fijn toch?

Wat is KOK voor mij.





Daar kom ik even op terug want ik wil een geod antwoord hierop schrijven

sas… dat had ik ook wel es idd… maar nu niet meer zo hoor.

Verliezen doe ik me niet meer, maar een aanvulling is het wel :inlove:

Heb dan ook 2 stuiterende hageslagmonstertjes die oooook aandacht vragen, dus verliezen zou nu niet eens meer kunnen :shifty:

Ik noem kok altijd gekscherend “mijn mutsenforum�, en dat zijn we ook: een gezellig stel mutsen die lekker kletsen en showen en klagen en vragen en soms ook ruziën. Dat hoort er allemaal bij en maakt kok tot kok!

Heb je een emo-hormoon moment Cell? :-*



Hoe ik hier ben gekomen, nou ik was 20 jaar oud, onverwacht zwanger en omdat ik me nooit met baby’s of zwangerschappen had bezig gehouden, struinde ik het internet af (en las boeken, tijdschriften, enz) op zoek naar zo veel mogelijk informatie.



En tijdens die zoektocht ben ik hier terecht gekomen, en ook nooit meer weggegaan. :slight_smile:



Van een jong onwetend ding ben ik inmiddels toch wel uitgegroeid naar een jonge, liefhebbende mama.



Ik merk ook wel dat het lid ‘Anneke’ in de loop der jaren hier wat zachter en volwassener is geworden.

Hield wel van een pittige discussie, en beet me er ook regelmatig in vast.

Nu hou ik nog van discussieren ( :angel: ), maar merk dat ik meer opensta voor de mening van een ander, dingen niet meer altijd zwart-wit zie, en ook mijn mening durf te geven als alle 10 de anderen er anders over denken.



Vanaf het moment dat ik zwanger was op jonge leeftijd, tot nu, een volwassen jonge moeder, met alweer de 2e op komst, heeft KOK altijd aan mijn zijde gestaan.

Ik kan er terecht voor advies, kan andersom ook advies geven, tips, slappe klets, en een pittige duscussie op zijn tijd.

En dat vind ik heel bijzonder.

oeh KOK voor mij, zonder natte ogen?? ok komt ie…



KOk heeft voor mij een aantal heel lieve meiden betekend… die ik echt tot mijn beste vriendinnen kan rekenen… Ik kan er altijd terecht met mijn sores, angsten, verdrietjes en leuke berichtjes…

Daarnaast is KOK voor mij de levensgrote schouder waar ik altijd wel ff op kan leunen, uit kan huilen, mijn agressie op kwijt kan en ook even tot de orde geroepen kan worden als ik verdwijn in mijn eigen ellende.



Noem het uitlaatklep, noem het bezigheidstherapie… noem het gewoon een hobbie of een onderdeel van mijn leven, op alle benamingen zeg ik ja.



Wat ik wel geleerd heb in de afgelopen tijd zeker, is dat KOK een forum is en blijft. Virtuele leefgemeenschap zo je wilt. Ik kan het dus ook redelijk voor elkaar krijgen om de verhalen en ellende die hier te lezen zijn, maar ook de leuke dingen, van me af te zetten als ik de computer afsluit. (of er even niet achter zit). Behalve dan als het mensen aangaat waar ik een hechte(re) band mee heb. Dat houdt me wel bezig, maar eerlijk is eerlijk, ik spreek dat dan negen van de tien keer door met de mensen zelf, en hou mijn mening voor me op KOK. (of hou me oppervlakkig, ga niet mee modder gooien).



Voor mij mag KOK nog wel ff blijven hoor, al zou een beetje minder ruzie, roddel etc wel fijn zijn… maar ach, dan lees ik dat toch gewoon niet???

Ik ben hier idd gekomen na het flairforum…

En vond een leuk clubje dames die zwanger wilden worden van de 2e…

Met dit clubje schrijf ik nog steeds hier…en ik zou ze niet meer willen missen…



Verder kijk ik hier vaak bij de huiskamer,discussieforum en relaties…maar ik kan gerust een paar dagen zonder…toch meld ik me elke dag wel ff bij ons clubbie…



Ik vind het jammer dat sommigen hier weg gaan…denk dat ik hier nog wel een tijdje blijf hangen zolang mijn clubje eris…

Toch merk ik wel dat ik er minder voor de kids kom…het is nu meer voor mezelf geworden…

emo momenTJE anneke :shifty: Eh, ik ben zwanger, dat zegt toch al zat :oops:



Maar serieus, ik vind het fijn hier en kan en wil niet geloven dat een paar nare zaken de boel zo grondig naargeestig kunnen maken.

Dus als we allemaal weer even bedenken wat we wel leuk vinden dan zullen we zien dat dit toch wel de grote moot uitmaakt en dat die nare dingen in de minderheid zijn.



Daar had ik effe wel behoefte aan.



Enne… ik heb met jou ook wel es heftig gediscussieerd en met Mv2kids ook… ook wel es minder leuke dingen gezegd, maar een ieder heeft wel altijd mijn respect. Vind het wonderlijk hoe zoveel meiden (en mannen) met ieder hun eigen verhaal en eigen achtergrond toch zoveel leuks ook met elkaar kunnen delen.

Na mijn trouwen ben ik op een forum terechtgekomen over zwanger worden/zijn/kindjes krijgen/hebben

Toch had ik altijd het idee (en nog) dat het er allemaal wat oppervlakkig aan toe ging.

Al zoekend kwam ik op KOK en ik ben gebleven!

Ik heb het hier heerlijk naar mijn zin, praat bijna nooit in groepen mee, maar lees wat ik leuk en/of interessant vind.

De sfeer hier is prettig, de mensen vriendelijk.

Natuurlijk hebben we allemaal onze voorkeuren en voel je al lezend al snel of iemand jou denkwijze deelt of niet.

Maar zoveel mensen zoveel meningen en dat is nou juist het fijne hier: het kán en mág allemaal.



Mijn jongste is ondertussen alweer 3, maar ik dénk er niet over, geen seconde, om hier al weg te gaan!



KOK-forum is een heerlijk tijdverdrijf! :mrgreen:

Kan het me al niet eens herinneren Cell.



In het verleden had ik dat dus wel, als ik dan in een discussie ‘bonje’ met iemand had, dan reageerde ik daar ook ergens anders niet meer op.

Dan vond ik die persoon meteen stom.



Nu heb ik dat niet meer.

Ook omdat ik merk omdat de personen die mij goed liggen, ook weleens ergens anders over denken dan dat ik dat doe.

Moet kunnen, anders zou het er ook behoorlijk saai uit zien…



Dat van die discussie kan ik me dus niet herinneren, wel dat ik het ook niet altijd met je eens ben.

Maar met andere dingen juist weer wel.

Cell… af en toen een discussie houdt leven in de brouwerij… (zit zich toch stevig af te vragen waar dat in hemelsnaam dan ook al weer over ging :think: dus zoveel indruk heeft het gemaakt :stuck_out_tongue: )



Ik heb weinig moeite met mensen hier… en heb ik dat wel, dan hou ik dat lekker voor mezelf… en let er verder niet meer op… :smiley:



Meissies, nogmaals…(en enkele heren) ik zou nog ff niet zonder jullie kunnen hoor :-* :-* :-*

Kok is voor mij de plek waar ik het over mijn meisje kan hebben mijn mooie Luna Fay :vlinder: en terwijl ik dan over haar tik dan stromen de tranen over mijn wangen en hoef ik niemand uit te leggen waarom ik huil, heerlijk vind ik dat.



Maar ook is Kok de plek voor mij waar ik mensen ontmoet die me dierbaar zijn geworden. Mensen die me helpen als ik het even niet meer zie zitten.



Kok is voor mij een plek om ff lekker slap te ouwehoeren over gewoon helemaal niks.



:-*

Kok is voor mij een onverwachte vriend(in) geworden. Net als jullie allemaal vond ik hier meiden die in dezelfde maand als ik waren uitgerekend. In no time kon ik mijn meimama’s niet meer missen. Met ons clubje hebben we heftige dingen meegemaakt en maakte ons ook zo sterk.



Van lieverlee dwaalde ik verder over het forum, leerde ik meer mensen kennen. Ik kon er met mijn zorgjes terecht, deelde ervaringen met meiden die ook een verkeerde pap-uitslag hadden, kon ik mijn verhaal kwijt toen mijn relatie op klappen stond, we financieel flink in een dip leken te zitten, ervoer ik zo veel genereusiteit, begrip en steunbetuigingen. De duimen omhoog toen ik meldde dat ik er weer uit kwam met mijn man en we zo ineens ook financieel weer vooruit gingen. Heerlijk dat ik dat ik dat allemaal delen kon.



De laatste dagen is KOK een groot tijdsverdrijf doordat ik me als moddie mag bemoeien met het goed laten verlopen van de boel. Ik heb, zeker in die laatste weken als moddie, heel veel geleerd.



Ik heb een heel, heel lief dinnetje gevonden hier op kok. En verder zie ik jullie allen als :



mijn enceclopedie, mijn buurvrouw, mijn klusjesman, mijn ‘Klazien uut Zalk’, mijn personal shopper, mijn klankbord, mijn eye-opener, mijn beste vriendin, mijn moeder, die irritante kennis waar ik maar niet van af kom, mijn uitlaadklep, mijn stand-up comedian, mijn geldverslindende hobby (rubriek aangeboden en dan met name het winkeltje van Jarreau), mijn contact met de buitenwereld als ik aan het werk ben, enz enz enz enz…

Op kok heb ik tenminste nog een beetje contact met mijn vrouw aangezien die hier op het verzorgen van Nina na nu d’r uurtjes verslijt :mrgreen:



neej valt reuze mee, ik vind het grappig om me in sommige discussies te mengen en er een ‘mannen’ draai aan te geven, maar ik ben ook nietteberoerd om hier en daar een rolbevestigend antwoord te roeppen grin just for fun…



ow en de moddergevechten natuurlijk!

Loek… jij wilde een Kok huwelijk :lol: :silenced: :oops:



hahahahaha

grapjas :mrgreen:

ssssst 't was goedkoper dan een dating site … owneej heb haar niet hier ontmoet … :think: darn hoe kom ik nu aan Mel ??