mag ik dit..mag ik dat..

Mijn dochter is weer in een fase beland. Overal waar ik naar toe ga met haar,ook naar een tankstation. Ze wil altijd iets hebben…vaak iets te eten, ijsje, snoep een prullaria.

Als oplossing mag ze haar eigen geld af en toe meenemen. Maar nog blijft ze doorgaan als haar geld op is. Ik neem altijd een pakje drinken en iets te eten in mijn tas mee voor als deze fase weer begint.

Ik waarschuw altijd van te voren; mama, wil geen mag ik horen…

maaarja…de bananen zitten weer in de oren.

Zelf koop ik af en toe iets voor haar en dat is vaak als ze er zelf niet meegegaan is.

Mijn dochter is bijna 6. Gaat al naar groep 3.

Wie nog meer ervaring met deze fase; mag ik…?

vaker hoor ik ; ik wil dit en ik wil dat , vaker dan mag ik dit of mag ik dat

tja het hoort erbij denk ik

jan krijgt nu wekelijks zaggeld

de helft moet in zijn spaarpot, de andere helft is, zoals hij het zelf noemt, zijn shopgeld.

hij weet hoeveel hij heeft

dus als we een keer in de stad zijn en hij heeft het niet mee is het dat kan ik wel of niet betalen.

als we de stad in gaan samen, vertel ik hem ook wat we gaan doen en waar we heen gaan.

dat ik niks voor hem ga halen.

dan weet hij dat maar

dat betekent ook voor mezelf, dat ik ook echt niks voor hem haal

hahaha hier ook een mag ik???incl puppyoogjes en een slijmerig stemmetje :mrgreen: ach het hoort erbij en het gaat vast wel weet over!(hoop ik :wink: )

hedwich hoeveel zakgeld krijgt jan? als ik vragen mag?

jan krijgt zijn zakgeld in 2 delen

50 eurocent voor in zijn spaarpot ( wat hij dan ergens in oktober naar de bak brengt

en 50 eurocent wat hij zelf noemt; shopgeld :lol:

1 euro per week dus…vind ik een goed bedrag…

ik wil het straks net zoals jou gaan doen met daphne, vanaf welke leeftijd heb jij hem zalgeld gegeven? vanaf groep 4??

oke emma krijgt nog niks eigenijk… en ik zit dan meteen met willemijn, die wil dan ook… en het geeft dan iedere keer gezeur als emma krijgt en daar zit ik niet wekelijks op te wachten…

hier krijgen ze nog geen zakgeld

we deden het wel maar we vergeten het altijd :oops: en ze vragen er ook niet om dus ze missen het niet :smiley:

ik ben er… ff denken in mei oid mee begonnendus nog net in groep 3

ik vergeet het ook wel eens

alleen jan niet hahahah

Ik ben ook pas begonnen met zakgeld.

2 euro is dat zoveel ik had eigelijk geen idee waar te beginnen. :think:

1 euro voor d’r spaarpot en 1 voor te shoppen.

Zoë voelt zich ook heel groot sinds ze zakgeld krijgt :inlove:

Maar mag ik dit…mag ik dat… is hier ook heel bekent.

Nu zeg ik ga er maar voor sparen. :wink:

Ik geef mijn dochter 1 euro, dus nu is het mag ik dit kopen…

Wij geven allebei de kinderen 25 euro/maand…

Ik schrik van jullie kleine bedragen hoor… :oops:

hoe bedoel je dat beitje; ik schrik er van?

Gewoon op een aparte rekening storten we dit bedrag voor hen, voor later… :shifty:

ja okee

zoiets dacht ik al

in het geval van jan

wij sparen voor hem ( ook 25 euro per maand)

en daarnaast krijgt hij dus zakgeld.

0,50 gaat in een spaarpot, en brengt hij zelf in oktober naar de bank

0,50 gaat in een beursje en is zijn (zoals hij het noemt) shopgeld

daar mag hij van halen wat hij wil

vaak spaart hij het op zodat hij een winx boekje kan kopen

sparen en zakgeld is wel ff iets anders.

Onze kids kirjgen nu net 1 euro zakgeld per week.

in overleg vrij te besteden,

en 50 euro pp op de spaarrekening per maand voor later als ze uit huis gaan.

We sparen daarnaast ook voor ze om te studerenm rijbewijs, scooter en dat soort dingen.

Mijn zoon van 8 jaar wilde heel graag een dino met afstandsbediening bij een bekend warenhuis. Toen ben ik begonnen met 50 cent per week zakgeld geven aan hem (om te sparen) en zijn 6-jarige broer (om mee te doen). Echter broerlief begon het uit te geven aan onzinnige dingen (een doosje van Pokemon met een kauwgom die hij niet lustte a 3 euro, een houten slang waar bij nooit mee speelt) dus daar ben ik mee gestopt en hem ook uitgelegd dat ik de oudste zakgeld geef om te sparen voor iets dat hij graag wil hebben.

Die dino had hij overigens op een gegeven moment bij elkaar gespaard, maar bleek een miskoop te zijn en hij heeft zijn geld teruggekregen. Dat zit nog steeds in zijn portemenee (hier geen spaarpotten want dan gaan broertje of zusje ermee spelen) en hij heeft niet eens door dat ie vanaf dat moment geen zakgeld meer heeft gekregen.

Dat krijgt ie wel weer, als ie weer iets weet om voor te sparen, idem voor zijn broer.

Wij sparen zelf overigens 25 euro per maand voor elk kind.

Klinkt heel bekend dat gezeur van mag ik dit of dat?!

Terwijl ze weet dat ze het toch niet krijgt.

Ik neem ook altijd wat te drinken en iets te eten voor dr mee,maar alsnog gaan zeuren he.

Kinderen…ach ooit houdt het wel eens op denk ik. :wink:

Wij hebben ook een spaarrekening voor onze dochter.

Per maand gaat er 25 euro naar toe.

Zakgeld gaat ze krijgen vanaf haar verjaardag,dan wordt ze 8.

Vind dat een mooie leeftijd om te leren met geld om te gaan.

Voor de tweede openen we dan ook een spaarrekening tzt.