mag het nou wel of mag het nou niet ????

Ik onwijs veel trek in een maaltijd salade van de ah met zalm maar ik vroeg me af of ik die wel hebben mag nu ik zwanger ben weet iemand dit ???

lees ik even mee weet het ook niet



die vraag heb ik over garnaaltjes van die kleine hollandse en dus gerookte zalm

van garnalen weet ik ( hou me er niet aan vast ) dat het gewoon mag en gerookte zalm daar bestaan veel verschillende meningen over.

Heb je hier wat aan?


Vraag: Mag een zwangere vrouw alle soorten vis eten?
Antwoord: Nee. Vis is heel gezond tijdens de zwangerschap maar sommige soorten vis kan een zwangere vrouw beter niet eten. Rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm en gerookte haring kan besmet zijn met de listeriabacterie.
Deze vis kan vaak lang worden bewaard en juist tijdens het bewaren kunnen de bacteriën zich sterk vermenigvuldigen. Voor alle zekerheid is het beter deze vis niet koud te eten tijdens de zwangerschap. Gerookte vis die in een warm gerecht is verwerkt is veilig; door verhitten worden de bacteriën gedood.


bron: http://www.fish-nederland.nl/nederlands/vis___gezondheid/vis___zwangerschap

ik vind het ook heerlijk maar veet het nu voor de zekerheid toch maar niet :)

Gefeliciteerd mede maand mama (juli 2009)!!!

Nee mag niet… Alleen vers uit de viswinkel…

nee helaas ik zag hem ook staan van de week dan maar de maaltijdsalade met tonijn dat mag wel :-*

We hebben ook een groot stickytopic met de do’s and dont’s wat betreft eten en drinken in de zwangerschap klikkerdeklik :slight_smile:



Dit topic doe ik om deze reden dicht.