spinazie taart.
zit in spanazie, bladerdeeg, kaas, eieren.
ipv aardappel
Mmmm ze zeggen dat je tot een bepaalde leeftijd op moet passen met nitraat… weet dat de olvarit potjes volgens mij pas vanaf 12 maanden spinazie hebben…
Oh hier staat er ook nog iets over: http://www.babyinfo.nl/perioden/baby1jaar/art_ontwikkeling_mnd6.asp
de keukenkikker heeft wel recepten voor spinazie, dus ik ga ervan uit dat het wel mag af en toe…
Ik denk dat de spinazie niet eens het probleem is, eerder de kaas (koemelk) of de ei… Ik zou het niet doen
ik zou het gewoon gedaan hebben.
een kindje mag met de pot mee eten met 6mnd, je moet alleen opppassen met de toevoegingen zoals kruiden en zout.
een kindje mag ook gewoon vanaf 6mnd gewonne melk hebben. ze adviseren anders maar het hoeft niet.
@monique wrote:
ik zou het gewoon gedaan hebben.
een kindje mag met de pot mee eten met 6mnd, je moet alleen opppassen met de toevoegingen zoals kruiden en zout.
een kindje mag ook gewoon vanaf 6mnd gewonne melk hebben. ze adviseren anders maar het hoeft niet.
Huh :think: Het was toch pas vanaf een jaar met de pot mee eten, en vanaf 9 maanden gewone melk? Of is dat alweer veranderd sinds ruim 2 jaar geleden?
@rhode wrote:
@monique wrote:ik zou het gewoon gedaan hebben.
Huh :think: Het was toch pas vanaf een jaar met de pot mee eten, en vanaf 9 maanden gewone melk? Of is dat alweer veranderd sinds ruim 2 jaar geleden?
:oops: ik denk dat je gelijk besef ik me nu.
foute info van mij!
het is idd vanaf een jaar.
het is natuurlijk bijvoeden vanaf 6mnd.
dan zou ik wel een hapje laten proeven van je spinazie taart.
Was er niet iets met nitraat dat wordt omgezet in nitriet bij spinazie :think: wat baby’s nog niet kunnen verwerken. :think: Ga ff googelen.
Wat gevonden staat ook in je groeiboekje:
Pas op met nitraatrijke groenten, geef die hooguit twee keer per week. Deze goenten bevatten veel nitraat: andijvie, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi,paksoi, postelein, raapstelen, bietjes, sla, spitskool, spinazie en venkel.
http://www.babyinfo.nl/perioden/baby1jaar/art_ontwikkeling_mnd6.asp