Ik geef mijn zoontje van 13 maanden alleen nog maar thee, diksap, water en halfvolle melk. Mag je een baby van 1 jaar inmiddels alles geven (uiteraard geen alcohol en frisdrank)?
Ik heb namelijk een vriendin die al allerlei sapjes (appelsap, dubbeldrank), optimel, fristi etc. geeft.
Hoe denken jullie hierover?
julia krijgt wel eens optimel, maar vaak gewoon roosvicee. Zelfs als ik weg ga gaat de fles roosvicee mee. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ze moeilijk is met eten en drinken.
@ukkiepukkie wrote:
Ik heb namelijk een vriendin die al allerlei sapjes (appelsap, dubbeldrank), optimel, fristi etc. geeft.
Hoe denken jullie hierover?
:shock: Zou ik dus echt niet doen! Als die suikers, zoetstoffen en andere troep waar je ze dan aan went. Is toch helemaal niet nodig?
Amélie krijgt heel eerlijk gezegd alleen nog maar water en heel soms wat diksap :shifty: Ze drinkt het heerlijk op, dus zolang zij het best vind, vind ik dat ook!
Nee dat zou ik ook zeker niet doen… Al die suikers en calorieen… Zou het lekker bij diksap thee water en melk houden…
Ik ben ook helemaal niet voor al die suikers enzo. Die zullen ze later nog genoeg willen! Mocht je toch eens wat anders willen, dan kan je bv ook een heel klein beetje sap met heel veel water doen.
Enneh, ik zou ook nog even met de koffie wachten
Sam drinkt thee, diksap, verse appelsap en soja melk.
hier krijgt ze diksap/ roosvice/ appelsap / karvan cevitam/ volle melk / geitenmelk/ verder sapjes en soms suiker vrije yogi drink.
koffie en frisdrank zou ik niet geven.
gr mel
mijn meisje krijgt diksap, sinasappelsap en appelsap af en toe aangelengd met water, halfvolle melk en af en toe wat water. Fristie en andere zoete melkdrankjes krijgt ze niet omdat we geen slapende honden willen wakker maken. Heel heel soms krijgt ze een slokje appelspa of orangina.
Isa drinkt water, thee, roosvicee, halfvolle melk (weinig) en groeimelk
Op het KDV hebben ze diksap met appelsmaak geloof ik
Tussen de middag soms een half bekertje melk met smaak of ander yoghi (zoveel mogelijk zonder toegevoegde suikers)
van mij mogen ze geen frisdrank drinken , zoals limonade en cola enz,
maar wel fristi en appelsap en ijsthee en vanalles, maar ik let er altijd op dat er geen aspartaam in zit dat vind ik niet goed en wil ik niet hebebn dat ze dat binnen krijgen , en helaas zit dat in veel dranken in , :roll:
Dave lust alleen maar appelsap dus weinig keus hier…hebben echt alles geprobeert…maar iets anders gaat er niet in…
ik zou dus wel proberen om wat gevarieert drinken aan te bieden, zodat je kindje meer dingen lust…