Mag een baby (8 mnd) bietjes

uit zo’n kant en klaar verpakking?

Met het oog op evt. conserveringsmiddelen.

En aangezien het een nitraatrijke groente betreft, hoe doe je dat met “elke nieuwe groenten een paar dagen achter elkaar geven”?

de groente meer dan je nodig hebt koken en dan bewaren in dieprvies of koelkast zodat je het de volgende keer weer kunt geven :thumbup:



bietjes mag dacht ik wel, maar niet meer dan 1x keer per week nitraatrijke groente geven dacht ik.

ik wist trouwens niet dat er in bieten nitraat zat?

Nitraatrijke groente mag je niet heropwarmen, dus als er nitraat in bietjes zit mag je dat niet na koken invriezen lijkt me…



Net als spinazie dan toch?

Kans lijkt me groot dat er zout aan toegevoegd is. Zo ja, zou ik het niet doen.

@wieniex wrote:

Nitraatrijke groente mag je niet heropwarmen, dus als er nitraat in bietjes zit mag je dat niet na koken invriezen lijkt me…



Net als spinazie dan toch?


Tegenwoordig mag je het WEL opwarmen! :mrgreen:





Nitraat zit in bladgroenten als andijvie, bleekselderij, postelein, raapstelen, waterkers, rode biet, snijbiet, sla, spinazie, spitskool, Chinese kool, koolrabi en venkel. Nitraat wordt in het lichaam omgezet tot de schadelijke stof nitriet. Vooral rucola blijkt veel nitraat te bevatten. Wie elke dag rucola eet, zit al snel aan zijn limiet.



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=77526&highlight=spinazie+opwarmen

Bedankt.

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik had gisteren wat geraspt en in de koelkast gezet en zou het zo kunnen gebruiken want het was nog niet opgewarmt.

Maar hij heeft er niet op gereageerd en vond het lekker dus waarom zou ik het nog een paar dagen geven als ik er over twijfel vanwege de nitraat :think:

Zeker niet meerdere keren per week geven hoor, probeer je het over een poosje gewoon weer. Het is natuurlijk zo dat mocht ie de dag erop ineens een reactie krijgen en hij heeft ook al iets anders gegeten, je niet weet waar het dan van komt. Maar met nitraatrijke groente moet je gewoon voorzichtig zijn bij zulke kleintjes.



En 't klopt idd dat je het wel nog een x op mag warmen :wink: Uit onderzoek is gebleken dat je echt kilo’s aan weer opgewarmde spinazie (of andere nitraatrijke groente) moet eten wil het giftig zijn… En ik heb zo’n idee dat er niet iemand is die dat nou van plan is :stuck_out_tongue:

@peter&caren wrote:

En ik heb zo’n idee dat er niet iemand is die dat nou van plan is :stuck_out_tongue:




:mrgreen:



Dank je wel voor je aanvulling!