mag dit wel??

Ik ben echt een beetje boos momenteel.

Ik kreeg net via de mail de planning voor volgend schooljaar wat betreft de indeling van de klassen.



Mijn zoontje gaat na de vakantie naar groep 2. En nu kreeg ik dus de indeling te horen. Hij zit bij 3!!! verschillende juffen + een onderwijsassistent. Hij zit dus 3 dagdelen bij groep 1 erbij en 1 dagdeel ook nog bij groep 3 erbij. Hij zit dus maar 3 dagdelen alleen met zijn eigen klas!



Ik vind het echt te belachelijk voor woorden!! Mag dit zomaar??? :evil: :evil: Die kinderen krijgen dan toch helemaal geen vastigheid??



Of ben ik nu echt een zeur?

Nou ik ben niet anders gewend,

mijn oudste zit nog in de onderbouw, op bijzonder onderwijs,

en daar gaat ze met lezen, en rekenen al naar een andere klas…



ik vindt dat wel oke, nu kunnen ze alvast wennen :wink:



jasper heeft al sinds groep 1 verschillende juffen



en ze wennen er snel aan :thumbup:

het is natuurlijk niet alleen 3 verschillende juffen he, het gaat ook nog eens om 3 verschillende combi’s van klassen

groep 1 -2 samen

groep 2-3 samen

groep 2 alleen.



Ik vind het nogal wat eerlijk gezegt. :oops:

Ik vind het ook erg veel, maar ik neem aan dat dit al bekend beleid van de school is toch? Dit gaan ze toch niet zomaar ineens nu doen of wel? Was dit het jaar ervoor helemaal niet dan?

Vroeg ik me ook af - is het niet een soort beleid van de school.



Zodat kinderen van elkaar kunnen leren ofzo.

het mag wel maar het lijkt mij geen wenselijke situatie…

zelf werk ik als duo met een andere juf en dit gaat heel goed. Als nood oplossing heb ik ook wel eens met 2 andere gewerkt maar zou dat voor mezelf en een groep echt nooit meer wensen!

gelukkig ging het toen maar om een paar weken maar ik zeg nooit meer…

sterkte!

nee dit is geen standaard beleid van de school.

dit schooljaar had groep 2 gewoon een eigen juf en alleen op woensdag kwam groep 1 bij hun in de klas. ( dus 1 dagdeel werd en gecombineerd les gegeven verder niet )

En groep 1 zat samen met groep 0 samen en had ook een eigen juf.

Dit is dus een hele andere situatie :thumbdown: .

hmm dat is wel erg veel van het goede :think: Zou daar zelf ook niet blij mee zijn :hand:



Waarom maken ze geen combiklassen is toch veel makkelijker?

Y.uri zat dit jaar in groep 1 in een groep 1/2 combi. Volgend jaar stroomt hij in dezelfde groep door naar groep 2 en is dan oudste.

Hij heeft dezelfde 2 juffen als afgelopen jaar. :thumbup:

ik zou het geen probleem vinden.

maar mijn dochter zit dan ook op school met natuurlijk leren en die hebben elk uur een andere juf of meester.



zitten standaard met groep 1,2 en3 doorelkaar en ik vind het juist super !!

Bij ons is 3 mensen op 1 klas nooit een optie. Zelfs niet in een bovenbouw. Uitzondering bij ziekte dan kan er best elke dag iemand anders zijn. En die vreemde combi’s van meerder groepen lijken me erg onrustig voor kinderen, dus ik zou zeker verhaal gaan halen!

Nee hoor je bent geen zeur. Ik vind het ook belachelijk. Drie docenten vind ik erg veel voor zulke kleintjes. Ik zou met alle ouders in bezwaar gaan.