Mag dit? Bronwaterreclame vs. bv?

Gisteren kreeg ik zo’n stapel reclame binnen, waaronder een reclamefolder voor een mineraalwater (mag ik het merk zeggen? Denk het niet hè :think: ) waarbij je een gratis “Leontientje” kreeg. Dat “Leontientje” staat voor Leontien van Moorsel die trots met haar dochter Indy op het foldertje pronkt (paar maanden oud schat ik) en waarop staat: “ik gebruik … piep … om babyvoeding mee aan te maken” . Maar kleine Indy is de 6 mnd. nog niet voorbij en eigenlijk vind ik dit een verkapte kv promotie… of zie ik dat verkeerd? Wat denken jullie :think: ?



Het zal vast niet bewust zijn gedaan door dat watermerk, maar echt handig vind ik het nou ook weer niet :roll: .

Je hoeft kv helemaal niet met bronwater te maken! :doh:

Dus nee, het is geen verkapte reclame… en handig is het al helemaal niet.

Hmm… zou een interessante vraag zijn voor de VWA? :think:

Waarschijnlijk zal dat watermerk dan zeggen, dat ze bedoelen, dat Leontien het water drinkt…



Ze wringen zich er vast wel uit.

Iedereen weet natuurlijk, dat ze gewoon willen dat iedereen zijn poeder met dat water gaat aanmaken.

@Frischling wrote:

Iedereen weet natuurlijk, dat ze gewoon willen dat iedereen zijn poeder met dat water gaat aanmaken.


Ze willen gewoon dat iedereen dat water gaat gebruiken, en of je daar nou voeding mee aanmaakt of niet zal ze een worst zijn. Maar een beroemde Leontien met een snoepje van een kind ziet er wel erg leuk uit en dan hopen ze dat naar aanleiding daarvan de verkopen omhoog schieten. :doh: :silenced:

Nou, ik geloof wel zeker dat ze bewust een bepaalde doelgroep proberen aan te spreken door deze reclame.

Je kan het op twee manieren opvatten: ze gebruikt bronwater om poeder mee aan te maken (en meer mensen gebruiken bronwater omdat ze denken dat dit beter is dan kraanwater en je wilt toch het allerbeste voor je kindje etcetc)

En als je denkt, dat ze het niet zo sneaky bedoelen en geen verkapte reclame maken voor kunstvoeding (icm hun water) dan zou je nog kunnen denken, dat Leontien het zelf drinkt om haar borstvoeding zo gezond en puur (oid) te maken.



Reclames zijn heel goed doordacht. Ik geloof niet, dat er gewoon maar even een bekende nederlander met een leuk babietje wordt gebruikt. Daar zit veel meer achter.



Volgens mij moeten we die reclame mannetjes en vrouwtjes niet onderschatten.

Nee onderschatten moet je ze zeker niet. Maar wat is de link met het bronwatermerk en een willekeurig voedingsmerk? Zitten ze in dezelfde holding bijvoorbeeld?

Geen idee. Ik weet niet eens of ze wel een directe link hebben?

Maar het zou voor een watermerk gewoon erg prettig zijn denk ik, als zoveel mogelijk ouders hun poeder (ongeacht het merk) met hun water aan maken.

Wij krijgen hier geen foldertjes dus ik kan niet meepraten, maar bedoelen ze niet dat Leontien het water zelf drinkt en daardoor de (borst)‘voeding’ aanmaakt met dat water?



Ik herinner me namelijk van een tijdje terug dat een groot bronwatermerk van die reclames had, heel mooi waren die, dan zag je eerst een baby aan de borst en dan werd het beeld steeds groter tot je zag dat mama tegelijkertijd merk X bronwater aan het drinken was… juist om aan tegeven hoe puur het was zeg maar…

GroeneVrouw, dat hoopte ik ook, maar ik ben nog 's in het oud papier gedoken en er staat “sinds de geboorte… meer op gaan letten wat we eten en drinken… nu maak ik ook babyvoeding voor Indy met … mineraalwater… ze reageert hier heel goed op en groeit als kool…”. Duidelijke taal lijkt me zo :eh: .



Vooral omdat zij toch staat voor iemand die zo bewust met haar lijf om heeft leren gaan vind ik het echt jammer.

@Jassie wrote:

Vooral omdat zij toch staat voor iemand die zo bewust met haar lijf om heeft leren gaan vind ik het echt jammer.


Je weet niet wat de reden dat is dat zij geen bv (meer?) geeft…



Maar als de reclame zo is dan is het wel suggestief ja.

Sisil, nee, dat klopt, en ik oordeel ook niet, maar ik vind het vanuit de reclamemakers zo jammer dat er zo makkelijk wordt omgesprongen met het hele gegeven. Niet alleen omdat kv niet met mineraalwater aan hoeft worden gemaakt, maar ook omdat ze de insteek niet anders hebben gedaan… dat de moeder (ongeacht of het Leontien van Moorsel is of niet) zo gezond is met dat water, en dat ze haar kindje dat ook gunt. En dan gewoon helemaal niks noemen van babyvoeding, borstvoeding, wat voor voeding dan ook. Richt je dan op het feit dat het voor iedereen gezond is om 1,5 à 2 liter water per dag te drinken, óók voor jonge moeders, ofzo. Iets andere insteek, misschien wel hetzelfde effect qua verkoopcijfers :think: :wink: ?



Geen verwijt naar Leontien, maar wel richting het watermerk…!