Anna is nu 5,5 maand en we zijn vorige week met bijvoeden begonnen.
Omdat ik haar nog niet teveel wilde geven heeft ze van zowel het fruit als de groente een half potje gekregen (Olvart voor 4 maanden, eerste hapje). Van het CB hoefde ik haar zelfs maar een paar lepeltjes te geven, maar dat vond ik wel erg weinig.
Nu heb ik de indruk dat Anna aan dat halve potje groente niet genoeg heeft. Ze vindt het lekker en zou volgens mij wel meer willen.
Zou het kwaad kunnen als ik haar een HEEL potje Olvart geef? Ze krijgt de groente overigens om 17:00 uur. Om 19:30 uur krijgt ze ook nog een fles melk, maar ik heb de indruk dat ze het niet redt tot 19:30 uur als ik haar om 17:00 uur maar een half potje geef.
Wie geeft haar kind ook een heel potje Olvar*t?
De hoeveelheden van zo’n potje zijn gebaseerd op 4 maanden, dus mij lijkt het dat ze het dan ook mogen hebben. Het cb adviseerd waarschijnlijk een paar lepeltjes om te wennen. Veel kindjes moeten natuurlijk wennen aan vast voedsel en het eten van een lepeltje. Jullie dochtertje heeft er blijkbaar weinig moeite mee :lol: dus ik zou zeggen, dan een heel potje! :thumbup:
ik zou ook gewoon het hele potje geven en zelf aan laten geven als het genoeg is
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zal dan morgen inderdaad een keer een heel potje geven, en kijken waar het schip strandt.
Trouwens, Miepel nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jasmijn!
:dance:
Bedankt! :thumbup: Leuk dat het je was opgevallen.
mijn zoontje is 5 maanden, maar krijgt al 2 hele potjes. Fruit in de middag en groente in de avond. Hij drinkt ook nog 4 flessen met 210 en 7 schepjes met gemak leeg. Volgens het CB was het prima! Maar mijn zoontje zit ook hoog in de groeicurves, dus waarschijnlijk heeftie ook meer nodig.
hier ook zo om 11.00 uur heel potje fruit
en savonds om 18.00 uur heel potje groente
en dan nog 3 flessen van 210 ml en bij de laatste nutrix erbij