macaroni zonder vlees?

ham in reepjes snijden, is lekker erdoor hoor :slight_smile:

fricandel :drool:

@lena3 wrote:

ha ha, okee, twee plakjes ham heb ik nog wel liggen. Spinazie niet. Tonijn misschien wel :think: . Qua groenten is het alleen paprika, champignons en ui vandaag :wink: .


Paprika ui en champignon is prima in een tomaten saus met macaroni. Heel vaak doe ik macaroni met wat tomaten puree, verse basilicum, en wat olijf olie. Beetje parmesan erover, en klaar.

Frikandelllllllllllllll???





gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:







Ik ga ook voor de tonijn… :angel: :thumbup:

@faizaa wrote:

Frikandelllllllllllllll???





gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:sick:
Ik denk het jij zegt het... weer :roll:

Wat is het geworden Lena?

@Affie wrote:

@faizaa wrote:
Frikandelllllllllllllll???





gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:sick:
Ik denk het jij zegt het... weer :roll:



hahhahhhaa tip van mip: geen frikandel in de macaroni.. :mrgreen:

@lena3 wrote:

een hoop kaas, dat zal 't 'm wel doen ja…

hesp? wat is dat? :mrgreen: .



Ham :oops: :mrgreen:

@faizaa wrote:

@Affie wrote:
@faizaa wrote:
Frikandelllllllllllllll???





gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:sick:
Ik denk het jij zegt het... weer :roll:



hahhahhhaa tip van mip: geen frikandel in de macaroni.. :mrgreen:


joh dat is heerlijk :drool: witte macaroni, stukjes fricandel en een flinke dot ketchup. Liefst de hot ketchup
Vaak gegeten als studentje :lol:

ik heb de versie met ham en kaas gemaakt. Tessa vond het heeerlijk, ze duwde het met handjes vol in d’r gezichtje, ze leek wel een wortel erna. Lara begon al te gillen toen ik het op haar bordje legde. Zeker vatbaar voor herhaling dus.

@lena3 wrote:

ik heb de versie met ham en kaas gemaakt. Tessa vond het heeerlijk, ze duwde het met handjes vol in d’r gezichtje, ze leek wel een wortel erna. Lara begon al te gillen toen ik het op haar bordje legde. Zeker vatbaar voor herhaling dus.




dat klinkt als een prima vega variant lena :mrgreen:



grappig, de meest simpele vorm maak ik precies met de ingredienten die jij noemde: ui, champies, paprika en tomaten(of gezeefde tomaten, of gepelde tomaten uit blik, of vooruit: kant-en-klare-tomatensaus) en feta. de feta vooral niet te vroeg erin doen, omdat ie naar mijn smaak het lekkerst is als ie nog zo ‘heel’ mogelijk is.

Verder kan ik je vertellen dat ik zo 15 lekkere recepten kan opnoemen van pasta zonder vlees (en dan dus ook zonder frikandel of ham of andere dooie dieren :angel: ) maar kijk eens naar hoe laat ik dit bericht geplaatst heb, en dan mag jij zelf invullen of ik daar nu zin in heb…

daarbij weet ik dat je koken niet leuk vindt, dus ik kan op mijn vingers natellen dat jij voortaan gewoon altijd zorgt dat je wél gehakt in huis hebt, en dat jij echt niet 1 van die recepten gaat proberen.

o dan heb je de zaak toch enigszins verkeerd ingeschat :lol: .

Mijn broer vertelde mij namelijk dat vleesconsumptie een van de grootste boosdoeners is qua klimaatcrisis. Waarop ik uiteraard verzuchtte dat ik helemaal geen vegetarische recepten ken (alleen vega pilaf en kaasgehakt) en hij mij een vega kookboek beloofde voor kerst. Tot die tijd zal ik me moeten redden met pasta zoals ik hem altijd maak, maar dan met extra kaas ipv gehakt.

Hoe dan ook: toen Lara in de winkel aankondigde dat ze deze week weer makironi wil eten (wat op zich al hilarisch is, want Lara wil helemaal geen makironi eten), heb ik een zak geraspte kaas gekocht ipv gehakt :stuck_out_tongue: . Dus. En aangezien we minstens 1 keer per week makironi eten hier, is dat toch al een aardige stijging in het vega percentage :mrgreen: .

Die ham proefde je trouwens niet, het waren 2 plakjes achterham voor op brood.

@Mutsie86 wrote:

fricandel :drool:




Doe ik altijd geprakt en opgebakken door de bami :drool:

Dus door de macaroni zal het ook wel lekker zijn :mrgreen:

@lena3 wrote:



wel grappig dat jullie als ideetjes voor macaroni zonder vlees macaroni met ham, salami of knakworstjes aanraden :mrgreen: . Ben benieuwd wat Fiep daar straks van zal zeggen 8) .



Ik heb ook feta, zou dat smaken?




wat ken ik je toch goed hè fiep :mrgreen:

@lena3 wrote:

@lena3 wrote:


wel grappig dat jullie als ideetjes voor macaroni zonder vlees macaroni met ham, salami of knakworstjes aanraden :mrgreen: . Ben benieuwd wat Fiep daar straks van zal zeggen 8) .



Ik heb ook feta, zou dat smaken?




wat ken ik je toch goed hè fiep :mrgreen:




als je broekzak lena :mrgreen:



ik ben zo’n open boek!



het enige wat ik nog wel eens uit pakje wil maken, is overigens tagiatellisaus. ham laat ik weg, ik voeg champies en broccoli en cashewnoten toe, en lekker is het :drool:



en alsof jij niet wist dat vlees eten een van de oorzaken van de klimaatproblematiek (en van de hongerproblematiek…) is… :angel: Maar dat broertje van jou klinkt steeds leuker!

Mijn vader maakte heel vaak macaroni zonder vlees.

Enige wat hij dan gebruikte was paprika,tomaten,uien en knoflook.

Alles werd gefruit en als alles klaar was had hij een soort van zeef waar je aan moet draaien en er een saus ontstaat.(ik kan alleen de Spaanse naam

passe puree)

Met van die grote macaroni (penne geloof ik)

Lekker kaas raspen en hmmmm het water loopt me in de mond

:drool:

ja fiep, dat wist ik wel, want alle produktie is een oorzaak van de klimaatcrisis. En ook dat vleesproduktie meer voedsel kost dan het oplevert. Maar het is toch nog een stukje erger dan ik dacht, blijkbaar.



Weet je, ze zouden gewoon echt moeten ophouden met dat gesleep met beesten, dood of levend. Volgens mij zou dat al een hoop verbeteren.

@Rivella wrote:

@Mutsie86 wrote:
fricandel :drool:




Doe ik altijd geprakt en opgebakken door de bami :drool:

Dus door de macaroni zal het ook wel lekker zijn :mrgreen:




Dat heb ik nog nooit geproefd, moet ik ook maar eens doen :mrgreen:

@Mutsie86 wrote:

@Rivella wrote:
@Mutsie86 wrote:
fricandel :drool:




Doe ik altijd geprakt en opgebakken door de bami :drool:

Dus door de macaroni zal het ook wel lekker zijn :mrgreen:




Dat heb ik nog nooit geproefd, moet ik ook maar eens doen :mrgreen:




Het een receptje van mijn oma, met bleekselderij, friekandel, bami en ketjap manis…errug lekker :drool: