Maat voor pasgeboren baby's

Hoihoi,



Ik wil alvast wat kleertjes gaan inslaan voor onze 2e spruit, maar heb geen idee welke maat ik moet kopen.



Wat droegen jullie beebjes toen ze pasgeboren waren?



Brent was een prematuurtje en begon met maatje 44, dus weet het gewoon niet meer :roll:



Groetjes,

Krista

Yvan was aan de maat: 54 cm en 4120gram dus dat was meteen maat 56 haha… alle maat 50 dingetjes waren vrijwel te klein, ik heb geloof ik nog één shirtje maat 50 aangehad bij hem, verder allemaal 56.



dusja, lengte en gewicht bepalen het he :wink: … maar ik zou wat maat 50 en 56 in huis halen als ik jou was en mss heb je nog de kleertjes van Brent voor het geval dat…?



Fijne zwangerschap!



groetjes, hazze

Thanks :thumbup:



Gelukkig heb ik nog veel kleertjes van Brent! Wil gewoon dat 2e spruit ook wat nieuws heeft (zeker omdat we ook foto’s voor geboortekaartje willen laten maken)



Heb al iets in maat 50 en 56 gekocht!



Gelukkig loopt deze spruit netjes op schema. Bij Brent zou ik een grote baby krijgen, maar tja…hij kwam 6 wkn te vroeg en toen kon ik alsnog maatje 44 gaan kopen.

milan kon meteen maatje 56 aan (was ietsje te groot, maar 50 te klein) … Matteo verzuipt in maatje 56 en draagt nu dus 50…

Jayden was 46 cm en had dus maat 50, waar hij nog wel in verzoop. Tyrone was 49.5 cm en heeft ook maat 50, maar die zit hem ook precies goed en na een paar dagen kon hij sommige pakjes al niet meer aan! Hij heeft ook erg lange armen en benen itt Jayden toen… Maar maat 56 is nog te groot, dus het ligt ook aan het soort pakje!

Yeline is ook begonnen in maat 44 moest laatst ook een kraamcadeau kopen maar wist totaal niet welke maat haha. Maar met 56 zit je altijd wel goed je kan beter wat omslaan dan dat het net te kort is.

Klopt Chantal, want ik had nu van een vriendin een klein maatje gevraagd, maar ze kwam dus een weekje later… Gelukkig heeft ze dus toch maat 56 gehaald, want maat 50 zit niet altijd goed meer! Zo snel groeit ie…

@Krista wrote:

Thanks :thumbup:



Gelukkig heb ik nog veel kleertjes van Brent! Wil gewoon dat 2e spruit ook wat nieuws heeft (zeker omdat we ook foto’s voor geboortekaartje willen laten maken)



Heb al iets in maat 50 en 56 gekocht!



Gelukkig loopt deze spruit netjes op schema. Bij Brent zou ik een grote baby krijgen, maar tja…hij kwam 6 wkn te vroeg en toen kon ik alsnog maatje 44 gaan kopen.


Dat zeiden ze tegen mij ook: mooi gemiddeld buikje! Leonie was 53 cm en 4360 gram :shock: Niks gemiddelds aan! Voor haar hadden we gelukkig van alles wat in huis gehaald, van maat 50, 56 tot 62.

Noa was juist een kleintje: 2700 gram en 50 cm

Ze had eerst maatje 50, en ging pas met een maand of twee naar 56 toe.

Dus het is erg moeilijk te zeggen, het is bij iedereen zo verschillend…

Saba droeg 50/56. Ze woog 4.020 gram en was 51 cm lang. Tosca echter droeg al direct 56 en al heel snel 62. Woog 3.800 gram maar was een stuk langer bij geboorte dan Saba. Dus met 56 en 62 zit je altijd goed. Broekjes kun je omslaan, en truitjes ook :wink: .

Hadewijch had toen ze geboren werd maat 50/56. Maar daarna wekenlang een hittegolf dus droeg ze alleen rompertjes. Roeland heeft twee weken in maatje 50 gepast, toen was het te klein. Hij draagt nu 56 en 62 (was met 3 weken 57 cm). Ik heb in beide gevallen een beetje gekocht van te voren gewacht tot baby gearriveerd was met de rest kopen, zodat ik tenminste gericht kon kopen.

Amélie heeft een hele tijd maat 50 gehad, 56 minder lang. Ze was 48 cm. en 2720 gr. Tijdens de bevalling gingen de verloskundigen en verpleegkundige een gokje doen hoe zwaar ze zou zijn, ze dacht iets van 7 pond, totaal verkeerd gegokt dus…

ik kom inmiddels om in de kleertjes

heb een hele kast vol met verschillende maten

de kleinste is een premature pakje van me nichtje maatje 44 (voor het geval dat zei me moeder :roll: )

en de grootste is geloof ik 82

ik heb zelf let wel 3 pakjes gekocht

2 voor in het ziekenhuis maatje 50/56 en 1 maatje 62 omdat ik die zo leuk vond

maar voor de rest heb ik alles gekregen



van mijn moeder krijg ik alle kleertjes van mijn neefje die hij niet meer past

en mijn schoonmoeder koopt alles wat ze leuk vind

dus heb nu een stop ingeroepen want ik heb gewoon nu een 2de kledingkast nodig en dan ben ik nog niet eens bevallen :shock:



je kan trouwens als je googled op babymaten tabel

een boel vinden over wat de gemiddelde maten voor een baby van 0 tot 12 maanden zijn.



groetjes renate

Hier ook 50/56!

Sam was trouwens 51 cm… gemiddeld dus! :thumbup:

direct maat t56, mischa was 55cm bij zijn geboorte…

sil was een ukkie met zijn 47 cm en heeft dus nog erg lang maatje 50 aangehad, en deze beeb gaat dezelfde kant op volgens de gyn. dus hier veel kleine kleertjes! :thumbup:

Maatje 50 was 49 cm en 3010 gram

@jacsansil wrote:

sil was een ukkie met zijn 47 cm en heeft dus nog erg lang maatje 50 aangehad, en deze beeb gaat dezelfde kant op volgens de gyn. dus hier veel kleine kleertjes! :thumbup:




Pas daar mee op! Ik had tot de laatste echo - 32 weken - een mooi gemiddeld kindje en ik kreeg een beer van 54 cm en ruim 4 kilo, die drie weken later echt niet meer in maat 50 pastte. Ik was heel blij dat ik maar een nieuw pakje in die maat gekocht had.

Bryan pas geboren maat 56

na 4 weken maat 62

en bij 3 maanden 68



dat gaat echt razend snel zeg…

hij was bij de geboorte 49cm. en 3560gr.