Maat schoenen zomer?

Iemand hier wat beter zicht op verloop maten?

In sept kocht ik een paar shoesme maat 23 en een paar maat 22. Shoesme valt wat klein.

Nu is ze er pas sinds een maand ofzo uit gegroeit. Heb dus nu een paar 23 en een paar 24 voor een spotprijsje, om de laatste koude maanden door te komen. 24 is nog aan de grote kant.

Van datzelfde merk nu super leuke voorjaar/zomerschoenen gezien. Aangezien ze niet duur zijn en als het straks mooi weer is alles alweer weg is wil ik eigenlijk nu al een paar kopen. Maar…welke maat??? Het is geen winkel met goed advies en straks hebben ze niks leuks daar, terwijl ik wel eens geen 80 euro uit wil geven aan schoenen! Het zijn trouwens beegles van dr visser, dus als iemand weet of ze groot of klein vallen?



Dusse wat to do…24 en hopen dat ze niet te hard groeit? 25 en kans lopen dat ze dan nog te groot zijn?

Vanaf 2 jaar groeien voeten toch iets minder hard?? (ze begon met 9 maanden aan maat 19)



Alavast bedankt!

zou iig geen 25 kopen als 24 nog te groot is… onze dame is ruim 1 jaar ouder en die heeft nu net mt 23.



maar ben zelf niet zo voor het in het voren kopen… voor me eigen wel, maar kinderen niet, je weet ook niet of je te breed zijn.



en schoenen komen vanzelf wel weer binnen.

kleding zou ik nog wel in voren durfen te kopen maar dat doe ik ook al niet en schoenen nee dat durf ik echt niet heb het ooit eens gedaan met gevolg dat het niet paste.

ga dan liever voor een paar wat toch niet zo super mooi is als wat je nu hebt gezien maar als ze niet passen is het ook een duur koop!!!

ik vindt een kindje moet goede en vooral passende schoenen dragen en daar neem ik geen risico mee succes.

schoenen is zo wisselend… dan doe ze een maand met een maat schoenen, dan ineens 3 maand… dan nog weer langer…

schoenen heb ik nog nooit in het voren gekocht… laarzen en gympies daargelaten.



We hebben hier weleens gehad dat ze compleet een maat oversloegen… de oudste had toen maat 25, al een hele tijd, dus eens laten meten… nog steed maat 25, maand later… maat 27!

Dus schoenen op de groei durf ik niet zo eigenlijk.

LAstig, en niks zinnigs van te zeggen ben ik bang. Soms groeien ze ineens 2 maten in drie maanden…



Ik wil ook altijd graag heel snel de zomerschoenen kopen, want ik ben shopverslaafd :oops: , maar schoenen koop ik eind februari, en dan bij een winkel waar je ze in april nog terug mag brengen als ze dan toch te klein zijn :thumbup: Zo heb ik toch de leukste, met een ingebouwde buffer als ze toch te klein blijken te zijn.

Hier ook wel eens een hele maat overgeslagen… in maart maat 20 en in augustus een volle maat 22. Ik stond laatst ook te twijfelen, maar durfde het niet aan…



Ik zou dus adviseren om geduld op te brengen :angel:

Heel saai, maar ik sluit me ook bij de andere dames aan.

Er is gewoon geen pijl op te trekken hoe kindervoetjes groeien, zo heeft mijn oudste ruim een jaar in maat 24 gezeten.

Ik heb anderhalf jaar terug ook eens een paar leuke zomerschoenen in de sale gekocht. Afgelopen zomer waren ze haar toch nog te groot, en voor deze zomer zullen ze haar helaas te klein zijn…

Dus ook hier luidt het advies: niet doen! :wink:

@hanneke wrote:

LAstig, en niks zinnigs van te zeggen ben ik bang. Soms groeien ze ineens 2 maten in drie maanden…



Ik wil ook altijd graag heel snel de zomerschoenen kopen, want ik ben shopverslaafd :oops: , maar schoenen koop ik eind februari, en dan bij een winkel waar je ze in april nog terug mag brengen als ze dan toch te klein zijn :thumbup: Zo heb ik toch de leukste, met een ingebouwde buffer als ze toch te klein blijken te zijn.




Zo dat is nog eens service :thumbup: :thumbup: :thumbup:

waar zit die winkel ? mag ook per PB :angel:



ik koop gerust vooruit, tja soms staat er nog een nieuw paar in de kast ssssssssssst :silenced: maar het gaat ook wel eens goed hoor

shoesme valt erg klein, had maat 25 laatst nou waren echt te klein en il,ona draagt 24. die heb ik wel terug gestuurd :angel:

Ik was er al bang voor dat er geen zinnig woord over te zeggen valt…dan probeer ik nog heeel even geduld te hebben :mrgreen:

Wel stom, alle mooie schoenen zijn altijd weg als het echte seizoensweer begint…

@wieniex wrote:

Ik was er al bang voor dat er geen zinnig woord over te zeggen valt…dan probeer ik nog heeel even geduld te hebben :mrgreen:

Wel stom, alle mooie schoenen zijn altijd weg als het echte seizoensweer begint…




wij hadden dit met winterschoenen… hadden ze wel geteld 1 paar :roll: en die sloten niet mooi aan.

ben uiteindelijk geslaagd bij van haren… hadden ze genoeg, en waren afgeprijsd (en niet onbelangrijk onze dame vond ze mooi.)

@wieniex wrote:

Ik was er al bang voor dat er geen zinnig woord over te zeggen valt…dan probeer ik nog heeel even geduld te hebben :mrgreen:

Wel stom, alle mooie schoenen zijn altijd weg als het echte seizoensweer begint…




Daar moet je juist van proffiteren, al die moeders die het al gekocht hebben en de maat verkeerd is kun je vaak met veel korting kopen bijvoorbeeld op mp :wink:

Doe er je voordeel mee :wink:

Ik zou de risico niet nemen.



Mijn zoontje had met zijn 2de verjaardag al maatje 28/29 en nu 5 maanden later(29 maanden oud nu) dus nog steeds al gaat hij nu wel meer naar de 29 toe.



Ik weet niet of hij weer een groeispurt gaat krijgen in de lente dat hij ineens in de maat 30 zit,ik wacht dus en kijk het elk seizoen gewoon aan en laat om de 3 maanden zijn voeten opmeten.



groetjes bianca

Ik koop altijd heel veel kleren en ook schoenen vooruit, omdat we 1x per anderhalf jaar op familiebezoek/vakantie gaan in Peru, en je daar echt topkwaliteit schoenen hebt voor rond de 15 euro.

Dus zelfs met af en toe een keer een miskoop (sandalen die pas in de winter bleken te passen - en in de daaropvolgende zomer natuurlijk niet meer) is dat nog wel de moeite waard.



Mijn ervaring is dat je echt niets kan zeggen over hoe snel de voeten groeien. Soms heeft ze bijna een jaar dezelfde maat, dan ineens groeien ze 2 maten binnen een half jaar…



Ik probeer nu zoveel mogelijk schoenen te kopen die een beetje voor alle seizoenen geschikt zijn. Echte open sandalen of laarzen schaf ik dan pas aan in het betreffende seizoen.

Maar gympen, ‘gewone’ veterschoenen en dichte sandalen komen eigenlijk altijd wel van pas, die kun je prima het hele jaar door dragen (zelfs in de heetste zomer heb je nog wel eens een wat minder warme dag en andersom). Die koop ik dan ook rustig in twee of drie maten groter, en er komt ooit wel een moment dat ze passen.



In jouw geval, ik weet niet om wat voor type schoenen het gaat? Echt open sandalen voor warme dagen zou ik niet vantevoren aanschaffen, maar schoenen die ook in voorjaar en herfst geschikt zijn, wel. En voorjaar, dat is al over 2 maanden of zo (toch? het kan best in maart/april al lekker weer zijn) dus ik zou dan niet twee maten groter nemen, maar gewoon ongeveer een halve maat groter dan wat je nu hebt.

Het zijn gewoon schoenen met een bandje en een open gat bovenop, kan prima met maiillot zelfs, maar ze zijn wel wit met beige en zilver, dus qua kleur echt meer voorjaar.

Ik heb pas geleden ook de gok gewaagd. Ik liep laatst tegen heel leuke schoentjes aan voor mijn dochter en die is meestal toch lastig met haar keuze :wall:

Deze vond ze meteen leuk en paste ruim, dus ik dacht voor 12 euro kan ik ze niet laten liggen!

Tijdje geleden ook andersom. Dochter vond schoenen leuk en pastten volgens haar ook goed en waren ook om meteen te kunnen dragen, maar eenmaal thuis had ze ze na 2 of 3 keer dragen al een te klein gevoel (geox van 60 euro :frowning: )

Ik denk dat je dan beter een maat te groot kunt gokken. Te groot is ook niet goed, maar 1 maat groter is niet zo’n ramp. Het is ook zo lastig inschatten hoe het groeit! Ooit wel eens een tabel gezien dat ze 1 schoenmaat groeien met 3 maanden ofzo :think: Maar volgens mij is dat puur gemiddeld. Amy is bijna 4 en heeft nog maar maat 25.

Ik heb ze lekker toch gekocht :oops: :mrgreen:



Ik heb gewoon 2 paar gekocht, 1 paar wat nu nog wat aan de grote kant is, maar vergelijkbaar met het paar wat ze nu draagt en 1 paar nog een maat daarboven. Oude schoenzooltje erin gehad om te kijken naar het verschil. Ik kan ze over een paar weken nog terug brengen en dan pas ik dan nog even. Passen ze allebei slecht gaan ze allebei terug en anders houd ik degene die ze bijna past, want als het in maart ineens mooi weer is kan ze ze toch al aan. Heb geen zin om weer 80 euro uit te geven aan schoenen, zeker niet meer in de zomer met water zand enz.

Dus nu heb ik ze vast, kijk ik over een paar weken hoe het dan is en kan ze altijd nog terug brengen! En anders, ach, misschien past de jongste ze dan of gaan zemarktplaats op, dat vind ik dan weer niet zo erg voor deze prijs.

Dat wilde ik net zeggen, Je hebt nog een meisje waarop je kon hopen dat zij het anders nog eens een keer gaat passen :wink:



Ik vind het ook moeilijk hoor om wel of niet te kopen. Als het om leuke schoenen gaat voor een leuk prijsje dan wil ik ze wel kopen. Tenminste als ik “verwacht” dat Tejo die maat ongeveer zal hebben.

Op dit moment vind ik het wel weer “eng” om te kopen, omdat Tejo inmiddels de hele winter maat 25 draagt. (begon wel ruim) Geen idee voor hoelang nog :wink:



De allereerste echte schoentjes die ik voor Tejo had gekocht, paste hij al voordat hij kon lopen. Niet echt handig dus :roll: Omdat ik geen idee heb of Siep ze ooit zal passen, heb ik ze dus maar aan de buurvrouw gegeven, omdat ze precies in die maat schoentjes zocht voor haar zoontje.

Ik moet zeggen dat ik het geweldig vind om mijn buurjongetje in die schoentjes te zien :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: