maat kinderfiets

hoe bepaal je de maat van een kinderfiets,



y wordt 6 in aug en is 1.20 m lang



hij heeft nu 16 inch

Als je googled op “loekie fietsmaat kledingmaat” kom je goede tabellen tegen!

Dan zou ik voor een 20 inch gaan als hij ( :wink: ) goed kan fietsen.



Anne is 1.17m en zit al bijna een jaar op een 20 inch van alpina ( we hebben wel het rubber onder het zadel uitgehaald en het zadel staat zo laag als maar kan).

denk ook dat we dat doen



hij krijgt hem in augustus, dus zo dnel zal hij niet groeien

Onze kleuter is 4,5jaar en 1,16m lang ongeveer.



Wij zijn nu ook aan het kijken voor een 20 inch, omdat de 16 inch een beetje te klein begint te lijken. Ze kan te gemakkelijk bij de grond met haar voeten en met sturen moet ze al oppassen dat ze niet in de knoop komt met haar knieen!



Als 20 inch toch nog wat te groot blijkt te zijn dan moet ze het wel nog even doen met de 16 inch, want een 18 inch lijkt mij zonde!



Ik denk dat jouw mannetje wel een 20 inch kan hebben hoor.

Of hij moet in verhouding met zijn lengte korte beentjes hebben, dan is 18 inch misschien toch voorlopig beter :think:

@knollie1 wrote:

hoe bepaal je de maat van een kinderfiets,



y wordt 6 in aug en is 1.20 m lang



hij heeft nu 16 inch




jinthe heeft net een nieuwe, een 20 inch. Ze heeft ook de 24 inch geprobeerd, was net te lastig omdat ze niet met voeten aan de grond kon, jammer.

Ze wordt 6 in april en is 1m23.

Onze zoon wordt in september 6 jaar en is ook ongeveer 1.20 m. lang.



We hebben vorige week even gepast bij de fietsenzaak. De 20 inch van Gazelle was perfect voor hem (op de laagste stand uiteraard)

22 inch was dan weer te groot.



Ze vertelde wel dat het per merk verschillend kan zijn!

Niek is 1 meter 15 lang, dus echt niet groter dan jou zoon en die fietst sinds vorige week op een 20 inch… een batavus koala. Zadel op de laagste stand en verder geen probleem. Ze kan met 1 voet goed op de grond en dat is al voldoende.

Dus met 1 meter 20 moet een 20 inch fiets zeker passen.



Een te lage fiets kan trouwens voor veel instabilliteit (gezwabber) zorgen.

Sinds niek op de grotere fiets naar schoo fietst, zwabbert ze niet meer en maakt ze goed snelheid.

Heel eerlijk gezegd vind ik het ook niet persee iets om te wachten tot jarig zijn.:oops: Het is net zoiets als schoenen… daar wacht je ook niet mee als ze te klein zijn toch.



Ze had er gewoon echt last van… raakte snel vermoeid en trapte zich de blubber… :shifty: