maat 86 hoog water, 92 is verzuipen

Hema en Prenatal vallen over het algemeen vrij groot misschien kun

je daar dan maat 86 van proberen ?

Mijn meisje heeft vaak al 92 aan van broek maar met die van Hema en Prenatal heeft ze nog maat 86 (overigens is het voor een meisje

met hoog water minder erg…staat best leuk maar voor een jongen

niet)

ha ha Jen, dat lijkt me pas echt een garantie voor slecht zittende kleren (in mijn geval dan hè) :mrgreen: .

@lena3 wrote:

Nee daarom juist :lol: .

Maar je koopt het dus tweedehands, duh, had ik zelf ook kunnen bedenken.

Ik heb niet zulke goede ervaringen met tweeehands kleertjes via MP, dus dat doe ik toch maar niet meer. Hoe weet jij dan of je iets goeds zult krijgen?

weet je niet, net als kleertjes van dit forum. Alhoewel je hier eerder iemand ‘kent’ dan op MP.

Ik heb ook wel ns slechte ervaringen gehad hoor, maar over het algemeen wel goede gelukkig!

Ik vind Mexx juist ook groot vallen :think:.

Hier wordt maat 92 nu te klein (behalve bij Mexx dus) en is maat 98 nog wat aan de grote kant. Ik heb nu spijkerbroekjes met knopenelastiek gekocht (hier een redelijk smal ventje). Bij spijkerbroekjes gaat het oprollen én makkelijk én ziet er ook nog wel ok uit. Maar dan wel broeken zonder knopen of extra zakken op de knieen ofzo, want die hangen anders op de grond :roll: En deze broeken slijten niet zo hard in de wasmachine en zijn niet seizoensgebonden, dus kunnen heel lang mee en dan vind ik het ook niet zo erg dat ze wat duurder zijn.

Lena, ik let goed op de foto’s vraag soms extra foto’s en koop alleen 2e hands merkkleding voor de max. prijs van zeeman.

Deze week nog: splinternieuwe trui van Azur, ik ken het hele merk niet maar het is een prachtige trui, 4,75 incl. verzendkosten en een mooie zwarte broek van happy harry, 3,20 incl. verzendkosten.

Ik heb in maat 92 al geshopped:

mexx broek 2x voor 8 euro incl. ze lijken niet gedragen

villa happ sett, broek met 2 shirts 4 euro

mexx overhemd 2x 2,50 stuk

esprit vest 5,00

mexx vest 4.50

ikks overhemd 3

2 nieuwe pyjama’s voor 3,50 stuk.

villa happ winterjas + 2 broeken, 1 shirt en 1 badjas. 20 euries

Alles incl. verzendkosten.

Per kledingmaat geef ik ongeveer 50 euro uit aan mp/2e hands dingen

zo kun je meestal de uitverkopen overbruggen.

oke erg offtopic… sorry… maar ik dacht gelijk ook aan Jen haar idee:

GUUSJES KLEDINGLIJN Nu ook in maat 88 en 90 :stuck_out_tongue:

natas

Hier op het forum heb ik wel goede ervaringen, maar ik zou hier geen hele garderobe bij elkaar kunnen kopen.

@Mutti wrote:

Ik vind Mexx juist ook groot vallen :think:.

Hier wordt maat 92 nu te klein (behalve bij Mexx dus) en is maat 98 nog wat aan de grote kant. Ik heb nu spijkerbroekjes met knopenelastiek gekocht (hier een redelijk smal ventje). Bij spijkerbroekjes gaat het oprollen én makkelijk én ziet er ook nog wel ok uit. Maar dan wel broeken zonder knopen of extra zakken op de knieen ofzo, want die hangen anders op de grond :roll: En deze broeken slijten niet zo hard in de wasmachine en zijn niet seizoensgebonden, dus kunnen heel lang mee en dan vind ik het ook niet zo erg dat ze wat duurder zijn.

mutti, ik heb ook een small ventje met een maat kleiner dan de jouwe, nog kleding te koop :mrgreen:

natas

Heel herkenbaar, hier momenteel hetzelfde probleem, H&M valt redelijk, moet de pijpen wel oprollen, ook Noppies valt redelijk, maar iedem de pijpen oprollen.

Ook ik moet er nog broeken bij hebben voor Mik maar vind het een “crime”

Ga nog eens kijken binnenkort op MP dan, want dat klinkt toch wel goed Natas.

@natas1 wrote:

mutti, ik heb ook een small ventje met een maat kleiner dan de jouwe, nog kleding te koop :mrgreen:

natas

Nope … we zijn er nog niet uit of we nog voor een tweede gaan … dus voorlopig ligt alles opgevouwen op zolder stof te vangen :mrgreen:

Jup ook hier is 92 te lang…maar ik sla gewoon alles om, staat best stoer vind ik…hoewel ik, nu ik er over nadenk, dat alleen bij spijkerbroeken leuk vind en volgens mij draagt Tom die niet zoveel of wel? :think:

Ik sla ze in maat 92 allemaal om en zet het even vast met een steekje in de naden zodat ze niet afzakken, tegen de tijd dat er weer water in de kelder komt haal ik dat steekje weer los.

Tja de duurdere merken draagt Chris niet dus daar kan ik geen ervaringen over delen :oops:

Maaike zit nog maar net in 86 :lol: (en van boven in 98).

Maar ik vind ook dat de overgang altijd nogal groot is.

Bij de hema vind ik trouwens 92 baby groter vallen als 86/92 kinder. Dus zo kun je daar ook nog wel wat overbruggen.

En als alles weer hoog water wordt en de andere serie nog te groot dan koop ik bijvoorbeeld van die broeken met elastiek onderin of recht zodat je het om kan slaan.

En ik neem een goede broek mee naar de winkel om te meten; er zit vaak heel veel verschil in.

Sja, ben bang dat het een kwesdtie van uitzingen is! En idd wachten op de groeispurt! Sterkte…

Jeetje Guusje, ze hebben je verplaatst naar peuter- & kleuterpraat… Onze kinderen zijn OUD!!! :shock: :shock: :shock:

hier t zelfde. Toch maat 92 en bretels.

Hier hetzzelfde maar dan met 92 /98

Hoewel hij nu een broek van vingino maat 86 heeft en die is weel te groot en een broek van h&m 98 en die is bijna oke

snap jij het nog :wink:

ik lig hier in de kreukels van lach :lol:

3 pagina’s kleding-ellende en nog verplaatst ook :mrgreen: 8)

lena…ouddddd jaaaaaaaaahhhaaa en nog erger…wij dus ook :shock: :lol:

rivella…spijker…steeds meer…ivm speeltuin :angel:

tsja…en daar zitten we dan :slight_smile: met onze opgerolde pijpen :roll: :inlove:

Zelfde probleem hier… Oplossing… broeken met knoopsgatelastiek… :clap: kun je voor de lengte een maat groter kopen terwijl ie van boven lekker smal is te maken… Je hebt idd dure merken als vingino, maar ook gewoon hema en hans…

Ja die broeken koop ik ook. Zit in de binnenkant van de broek en kan je gewoon aantrekken zodat de middel goed blijft zitten :thumbup: Ik heb al bij Bristol en bij de C en A van die spijkerbroeken gehaald. :smiley:

Dacht al dat het aan mij lag.

Lasse heeft ook maatje 92 en ik moet bijna alles omslaan.

had gedacht dat hij rond zijn 2e naar maatje 98 zou gaan maar dat zie nog niet helemaal gebeuren.

pas gemeten bij cb en hij is nu 87 cm.