Maastricht: wat moeten we nou echt gaan bekijken/doen?

Wij zijn vorige week vrijdag getrouwd :inlove: en om dat te vieren gaan we volgend weekend met zijn tweetjes naar Maastricht. Wat is nou leuk om daar te doen/te bekijken? Wat zijn lekkere restaurantjes? Wij zijn vorig jaar ook al geweest, en toen hebben we de Mergelgrotten al bezocht, dus dat hoeft niet nog een keer. Maar ik ben op zoek naar leuke ideetjes… welke ervaringsdeskundige weet leuke dingen om te bekijken of te doen?

Alvast bedankt!

Ik ben met het konginnedag weekend naar maastricht geweest en eigenlijk alleen maar door de binnenstad gelopen en geshopt. En veel terrasjes gepakt :slight_smile:

Ik heb heeeeerlijk gegeten bij Argntijns restaurant Gauchos op het vrijthof…

Veel plezier iig op jullie huwelijksreis :slight_smile: Maastricht is een supergezellige stad!!!

Gauchos ben ik vorig jaar ook geweest, wij hadden een hotel op het Vrijthof (nu weer trouwens, zelfde hotel), en dat was inderdaad heerlijk!

Wij hebben ooit fietsen gehuurd op het station en een fietstocht in de omgeving gemaakt. Erg mooi! Er zijn daar veel boomgaarden (appels/peren) en volgens mij ziet dat er mooi uit rond deze tijd van het jaar. Leuk als afwisseling/combinatie met het drukke stadsleven, lekker even met z’n tweeën genieten van de rust (en wellicht een goed gevulde picknickmand ofzo :mrgreen: )

Gefeliciteerd met je huwelijk! Heb je een mooie dag gehad?

Ik heb 19 jaar in Maastricht gewoond, dus ik ken de stad wel aardig. Er is zat te doen :mrgreen: . Maar wat vind je leuk? Een mooie wandeling (St Pietersberg, stadspark met de stadswallen, Gulpen), musea (Bonnefantenmuseum, NH Museum), architectuur (Ceramique), cultuur (St Servaas, Onze lieve vrouwe Basiliek) shoppen (binnenstad en Wijck), ontspanning (Thermea 2000), toeristisch (Valkenburg, drielandenpunt),…?

Wij zijn vorig jaar na ons huwelijk ook een weekend in maastricht geweest. geweldige stad, we hebben lekker rondgewandeld daar en lekker geshopt! Ook zijn we naar Valkenburg geweest, dat ligt er dichtbij…

wat moet je in Maastricht doen? Veeeeeel shoppen!!! De winkels bij de Servaasbrug richting Bijenkorf zijn lekker kak, dus duur. Maar je kunt er ook gewoon leuk shoppen. Op de markt hebben ze flink wat nieuwe winkels gebouwd en om de hoek bij de markt richting Vrijthof ligt een nieuw winkelcentrum (entre deux)

Niet te missen is de selexys dominicanen boekenwinkel in de voormalige dominicanenkerk (naast winkelcentrum Entre Deux). Als je van boeken houdt dan is deze winkel echt geweldig!!

Een wandeling door het Jekerkwartier en vind ik altijd erg leuk, mooie oude straatjes, heel rustig. Alsof je in het buitenland bent. Het park eromheen is ook leuk, je kunt op de stadswallen lopen of lekker in het gras picknicken. Veel mooie oude gebouwen te zien en het natuurhistorisch museum ligt er ook. In dat gedeelte van Maastricht vind je ook allemaal leuke kleine winkeltjes en boetiekjes, heel anders dan de winkelcentra.

Vaaaak stoppen bij terrassjes voor een lekker kopje koffie of biertje. Onze lieve vrouwenplein is leuk om even te zitten (even kaarsje aansteken in de basiliek) Aan de maas bij de Servaasbrug kun je ook leuk zitten tegenwoordig.

mijn favoriete restaurantje is De Perroen aan het Vrijthof, maar dan aan de kant van de Servaasbasiliek. Gewoon, lekker eten (vegetarische schotel is er echt heerlijk) en niet duur. Ik kom er nu al ruim 10 jaar :wink:

en inderdaad, rond maastricht is het ook echt prachtig.

Als je veel geld te spenderen hebt, moet je eens naar Chateau Neercanne, dat ligt onder Maastricht. Je kunt hier Zuid-Limburgse wijn proeven, maar ook gewoon koffie met gebak op het terras gebruiken. Supersjiek, maar echt leuk om eens te doen!

Je kunt er goed op de fiets naartoe, leuk fietstochtje waarbij je ook nog bij de Sint Pietersberg langskunt. Die berg is ook wel leuk, je kunt de grotten in maar ook boven over lopen.

Als je echt tijd hebt en een auto tot je beschikking hebt, dan zou ik ook eens Zuid-Limburg in gaan. Het Geuldal en het Gulpdal zijn echt prachtige gebieden om een wandeling te maken. Toeristisch dus genoeg plekjes om wat te eten en drinken. Mijn favorietje plekje in het Geuldal is de wandeling langs de Geul, starten bij de Volmolen in Epen en dan richting Cotessen en Camerig. Echt, super!!

En als je wilt eten met uitzicht dan kun je Buitenlust proberen (vanuit Epen richting Cotessen) of Ons Krijtland, aan de andere kant van Epen.

veel plezier!!

Een beetje reactie van mijn kant, maar bedankt voor jullie reacties! We zijn inmiddels geweest, en we hebben het echt geweldig gehad. Een hotel aan het Vrijthof (uitzicht op het Vrijthof), we hebben een rondritje gemaakt met zo’n klein boemeltje dat door de stad reed, verder veel geshopt, bioscoopje gepakt en veel gewandeld en gegeten. Gewoon heerlijk! Jammer genoeg kwamen we er (te) laat achter dat je een rondleiding kunt doen door de kazematten van Maastricht, dus die staan het volgende bezoek op het programma, want we komen echt nog wel vaker terug naar deze geweldige stad!

proficiat nog met je huwelijk.

wij hebben vorig jaar een stadwandeling gedaan (de route kan je bij de vvv krijgen (kost 2 euro ofzo)… geweldig mooi vonden wij dat…

maastricht is inderdaad een prachtige stad.