Maart-April stoppers 2009 duimen ontzettend voor 2 dames.

wat is strippen?

Zie spoiler:

“Als je bijna 2 weken overtijd bent, of je bent uitgeteld of hebt veel last van voorweeën maar er gebeurd niks, dan kan het soms helpen om te strippen:

Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je ‘op gang te helpen’. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat”

ah dat dus ok… op de hoogte

@ Lins hopelijk helpt het strippen en het gedachten verzetten.

@ Tulpjes ik kan me voorstellen dat je je man mist. Wel fijn dat je met Mirthe je draai hebt gevonden.

@ Pearlie dat is inderdaad frustrerend!!!

Ik ben lekker aan het werken. Morgen krijgen we van een bezoek van een bepaald bedrijf bij ons op het werk. Ze komen voor de controle voor een certificaat dat het UWV wil halen. Dat geeft weer een hoop stress. We hebben vandaag een bijeenkomst gehad over wat ze allemaal kunnen vragen.

En ik heb vandaag met een vriendin afgesproken dat we zaterdag voor het eerst Zumba gaan doen samen. Ik wil dat al lang gaan doen, maar ik wist niet met wie. Dus dit is wel erg leuk.

mmm kan het toch niet laten om hier te komen…

BIB

gestript… nu net of ik ongesteld ben… ik verlies ook wat bloed met stolseltjes elke keer met naar de wc gaan… nu weet ik dat je ervan kan gaan bloeden maar ja… wat is normaal?

verders rommelende buik, ongesteldheidspijn maar nog geen weeen te bekennen… :cry:

na hoeveel uur werkt het strippen het beste en wanneer niet meer?dat ben ik vergeten te vragen bij VK.

Vrijdag in ieder geval naar ziekenhuis ctg filmpje echo

@lins wrote:

mmm kan het toch niet laten om hier te komen…

BIB

gestript… nu net of ik ongesteld ben… ik verlies ook wat bloed met stolseltjes elke keer met naar de wc gaan… nu weet ik dat je ervan kan gaan bloeden maar ja… wat is normaal?

verders rommelende buik, ongesteldheidspijn maar nog geen weeen te bekennen… :cry:

na hoeveel uur werkt het strippen het beste en wanneer niet meer?dat ben ik vergeten te vragen bij VK.

Vrijdag in ieder geval naar ziekenhuis ctg filmpje echo

Het strippen is “geslaagd” als de bevalling binnen 48 uur begint.

Ik verloor ook best behoorlijk wat bloed. Dat is normaal. Je moet aan de bel trekken als je in een half uur tijd een maandverband vol hebt geloof ik. Dus dat je dan gaat doorlekken.

Stolsels is normaal. Wie weet verlies je deels je slijmprop.

Ik werd met 39w1d gestript. Dit zorgde voor 3 cm ontsluiting. Met 39+4d weer gestript en 2 uur later lag Aukje op mijn buik.

Succes! Ik hoop dat het doorzet! :pray: :-*

hey matsjo!

dank je voor de info!!.. kan ik in ieder geval zometeen met gerust hart gaan slapen…

Deze keer strippen deed in ieder geval zeerder als de 1ekeer…

Had alleen gedacht dat het sneller zijn werk zou doen…

Het doet in ieder geval nu nog steeds meer als vorige keer…

Heb liever dat het lekker doorzet dan dat ik naar ziekenhuis moet!

Ik ben vandaag om 13uur gestript… dus binnen 2 uur lukt me niet meer hihi

BIB!!

Pffff net een maagzuur-krampen-diare-zweet-aanval gehad ofzo…

Ben klaarwakker… :wall:

Spannend Lins!! :pray:

Hoop echt dat het doorzet en dat je snel kunt genieten van je prachtige beebje!! :inlove:

BIA

net vliezen gebroken…en buik/rugweeen. kan niet meer recht op lopen…

VK komt in loop vna ochtend langs

@lins wrote:

BIA

net vliezen gebroken…en buik/rugweeen. kan niet meer recht op lopen…

VK komt in loop vna ochtend langs

:dance: :dance: :dance:

BIAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Zet hem op meid!!! :pray:

You go lins! :thumbup: :dance:

Jaaaaa!! Zet 'm op Lins!! :thumbup:

JAAAAAAA LINS!!! Succes!!!

Zet 'm op Lins!! :pray:

You Go Girl!! :dance:

ben benieuwd… zet hem op lins

jaha lins zet m op meid :dance: :dance: :dance: :dance:

spannend! succes lins:)