Maar weer eens een eisprongkwestie.

Het is wat al dat gedoe in een vrouwelijk lichaam :roll:

Maar goed wat ik me afvraag.

Zegt het voelen van een eisprong iets over het evenuteel zwanger zijn?

Wat gebeurt er nou eigenlijk bij een eisprong?

Gaat het eitje dan open? of gaat het eitje dan weg?

Ik snap dr geen fluit meer van. :angel:

Bij een eisprong ‘springt’ een rijp eitje van de eierstok naar de eileider (waar bij zwanger worden soldaatjes op haar staan te wachten :wink: ) Een eitje rijpt in een blaasje, het blaasje barst open en het eitje springt.

Het voelen van de eisprong zegt volgens mij niets over zwanger zijn of niet.

Dus een eisprong voel je hoe dan ook? (tenminste als je hem gewoonlijk ook voelt)

Ook als die ‘soldaatjes’ :lol: op wacht staan?

Nee niet iedereen voelt de eisprong. Sommigen voelen het altijd, sommigen soms en weer anderen nooit. Er zijn wel meer aanwijzingen waar je op kunt letten, bv

• ‘vruchbare afscheiding’ meer afscheiding (lijkt op rauw eiwit) waarmee je ‘draden’ van een paar cm kunt maken als je het tussen je duim en wijsvinger doet, en dan je vingers uit elkaar doet. Snap je hem? :sick:
  • last van je borsten,
  • meer zin in sex,
  • je baarmoedermond zit hoger en voelt zachter (moet je wel met je vingers naar binnen)
  • hogere lichaamstemperatuur dan normaal
  • positieve ovulatietest
  • klein beetje bloedverlies

Maar niet iedereen merkt alle verschijnselen op, of heeft ze.

Gewoon lekker veel oefenen :wink:

Nou ik voel hem dus wel altijd sinds de vorige zwangeschap.

Daarna had ik nooit wat in de gaten.

Maar goed ik snap nu dat het ei sowieso moet springen om bevrucht te kunnen raken, dus dan voel ik hem in dat geval ook gewoon nog en daarna raakt ie eventueel bevrucht.

Ik vraag me echt af waarom ik dit allemaal wil weten.

:mrgreen:

Ga me maar weer met de orde van de dag bezighhouden en we zien het wel over 2 weken.

:lol:

Ik leef met je mee, zit ook op t wachtbankje :wink:

Een eisprong zegt niks over het wel of niet zwanger zijn. Tijdens de eisprong komt er een eicel vrij, deze moet daarna nog bevrucht worden.

Op het moment van de eisprong heeft er nog geen bevruchting plaatsgevonden. :wink:

Inderdaad, sommige vrouwen kunnen de eisprong voelen. Heb ik zelf niet gevoeld maar de innesteling bv weer wel. Dat vindt ongeveer zo’n 7-10 dagen na de eisprong plaats. Ik werd omstreeks die tijd acuut misselijk en voelde me echt anders dan normaal. En hoefde bijna geen test meer te doen om bevestigd te krijgen dat ik zwanger ben… :mrgreen: