maandelijks berekende opvanguren bso

Bij ons werkt de minst werkende partner 24 uur per week, en hebben we dus drie middagen bso.



Nu kreeg ik gisteren bericht van de bso, met de prijs en opvanguren voor 2012, en het aantal opvanguren per maand is vastgesteld over 81 uren per maand. Ik vind dat nogal wonderlijk. De opvang is elke dag van half 3 (continurooster) tot half 7 (maar wij halen eigenlijk nooit later dan half 5 op), 12 uur werk week dus = 624 uren per jaar = 52 uren per maand. Nu begrijp ik dat er vanwege de vakantieopvang nog uren bij op geteld worden, maar 29 (81-52) uren per maand?



In 2012 wordt nog 70% van de gewerkte uren van de minst werkende partner deels vergoed. In ons geval dus 104 x 0.70 = 72,8 uren.



Ik werd nu wel benieuwd of zo’n hoog uitvallende berekening van de opvanguren gangbaar is. Hoe zit dat bij jullie?

Hier 72 uren gemiddeld per maand bij 3 dagen bso & contract voor 52 weken



Bij de bso hiero zijn ze van 51 weken contract naar 52 weken gegaan

:cry:

Mar, vergeet je nu niet gewoon de uren vóór school?

Je hebt het over BSO en niet over NSO. Maar BSO zal waarschijnlijk zowel uren 's ochtends als 'middags rekenen.

Misschien is het mogelijk om alleen naar een NSO contract te gaan?

Dank voor je reactie. Het gaat eigenlijk om nso (ik noem het altijd bso, maar ik moet dus eigenlijk nso zeggen).



Het is nu overigens bij onze kinderopvangorganisatie wel mogelijk om een contact af te sluiten voor opvang tot half 6, om zo uren uit te sparen. Alleen gaat de uurprijs dan zo fors omhoog, dat we nog duurder uitkomen.

lang leve de tarieven bij de kinderopvang!!!



Hier kunnen we gelukkig een 40 weken rooster nemen (maar de uurprijs gaat dan omhoog, waar dus geen toeslag voor gegeven wordt).

Ze rekenen echt het maximale, daarom hebben wij 1 dag bso op een korte dag, dan zitten ze op school tot 14.45 uur. en ik haal ze om 17.30 uur weer op (en betaal tot 18.30 uur :roll:)

Bij ons is drie dagen NSO 67,54 uur per maand. Er is dan wel een gemiddelde gemaakt van lange/korte dagen (oftewel het maakt niet uit of je op ma/di of woe/vrij NSO afneemt).

81 lijkt mij wat veel! Misschien eens contact opnemen met de ouderraad?



Vind het overigens niet gek dat je tot een bepaalde tijd betaald, het is onmogelijk om daar rekening mee te houden (alhoewel tot 18.30 bij ons extra af te nemen is; standaard tot 18.00 uur).

Hou er rekening mee dat ook de uren berekend worden van de vakanties en margedagen… dat zijn langere dagen en worden meegerekend per maand.



Ten minste dat is bij mijn werk zo… (werk in de kinderopvang en mijn kinderen maken gebruik van de bso van dezelfde stichting)

Margedagen tegenwoordig al niet meer trouwens :wall:

Ik ben gastouder en bereken alleen de uren welke worden afgenomen als je minimaal 2 vaste dagen in de week opgeeft.



Is een gastouder misschien iets voor jullie ? Doorgaans felxibeler en goedkoper. Bij ons betaal je €5,75 per uur waarvan 5 euro voor de gastouder per uur (bruto).

Ik heb er inderdaad over nagedacht, Karin, om over te stappen naar gastouderopvang. Maar ja, de bso zit in het schoolgebouw, vriendjes en vriendinnetjes zitten er ook, en dat vind ik ook wel wat waard.



Mirretje, inderdaad snap ik dat de vakantiedagen ook worden meegerekend. Maar dat is 't 'm juist. Er worden dus 29 uren gerekend per maand voor vakantie. Per jaar zijn dat 348 uren. Aangezien er ook 12 vakantieweken in een jaar zijn, worden er dus 29 uren per vakantieweek extra (bovenop de vaste uren die je in die week al rekent voor de middagopvang, namelijk 4 uren) gerekend. Per dag (drie dagen opvang) zijn dat er 9,67. Wat dus betekent dat er voor zo’n dag 13,67 uur wordt gerekend (naar mijn idee). Erg wonderlijk aangezien de bso op een vakantiedag 11 uren open is (van half 8 tot half 7).