Maak me zorgen, overgeven en niet willen eten/drinken..

Hoi meiden,

De titel zegt het al. Mijn dochtertje heeft vanmiddag voor het laatst een boterham en een fles melk op (dit was rond 11.45/12.00uur). Na haar middagslaapje heeft ze een banaan op, drinken wilde ze niet. Ook was ze toen al wat hangerig. Een half uurtje na die banaan heeft ze overgeven. Wederom drinken aangboden, weer niet dus. Om 16.00uur hebben we haar maar op bed gelegd omdat ze echt geen raad met haar zelf wist. Om 17.00uur heb ik haar wakker gemaakt en vervolgens rond 17.30 wat eten aangeboden. Na 1 hapje kwam het er meteen weer uit. Een tweede hapje ging er dus niet meer in. Ook drinken wilde ze niet. Weer hangerig (ging zelf een paar keer op de grond liggen), weer een keer gespuugt. We hebben haar maar weer op bed gelegd, want ze wist geen raad met zichzelf (wilde alleen maar liggen en hangen).

Ik maak me dus een beetje zorgen. Wat nu als ik haar straks wakker maak en ze wil weer niks drinken of eten. Hoelang kan een peuter eigenlijk zonder eten en drinken?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Gr. Claudia

Heeft Sanne nog plasluiers??? Stinkt de urine???

Ik heb voor wat jij beschrijft een keer bij de arts gezeten en de arts gaf Stein toen water van een theelepel. Het schijnt dat zo weinig vocht er al voor zorgt dat uitdroging niet snel gebeurt.

Let echter wel op de signalen van uitdroging.

• plasluiers???
  • sterks geconcentreerde urine
  • bij huilen nog tranen??
  • levendigheid van het kind
  • huid elastischiteit

Ja net wat hier boven al staat wou alleen even toevoegen dat eten niet zo belangrijk is voor een dagje (of 2… ) als ze maar vocht binnen krijgt. En wilt ze niet drinken wellicht een waterijsje? Soep? Fruit(sap)… Gewoon veel aanbieden in elk geval…

En gelukkig drogen kindjes van deze leeftijd niet meer zo heel snel uit, al moet je er wel alert op zijn uiteraard!

Hoi meiden

Ze heeft gelukkig wel een beetje melk gedronken (kwam er na een kwartier weer uit). Heb even contact gehad met het CB en die hebben me min of meer gerust gesteld. Kindjes van deze leeftijd kunnen best wat hebben. Mocht ze morgenvroeg nog niks willen dan adviseerde ze me te bellen met de HA. Ik had haar 100cc melk gegeven en dat is te veel. Kon het beter met hele kleine beetjes doen. Ze heeft net voor slapen gaan toch nog een paar slokjes water op. Ze was zo moe anders had ik ze nog wel even opgelaten om haar later nog eens wat aan te bieden.

We hopen maar op een rustige nacht :pray:

Gr. Claudia

als ze verder geen koorts heeft is de kans op uitdrogen lang zo snel niet aanwezig als met koorts want dan verdampt en verzweet er veel vocht.

T kan een vorm van voedselvergiftiging of flinke buikgriep zijn… als het hoofdzakelijk spugen is dan kun je haar domperidon zetpillen geven, die zijn verkrijgbaar in de apotheek zonder recept en speciaal voor kleine kinderen.

Dat middel zorgt ervoor dat wat er ook is binnengekomen wat voor spugen zorgt, extra snel word uitgescheiden, het spugen word vaak al snel minder…

Zit hier standaard in de medicijndoos…je hebt het vaak maar eenmalig nodig en dan zie je al verbetering :thumbup:

Claudia,

ik heb net in onze mama’s topic gereageerd. Ga daar eens kijken.

liefs en :-*

Gerda