Ik loop ertegen aan dat ik wat meer onzeker wordt nu ik stop met de BV (beetje onvrijwillig maar ja anders geen brusje hier ).
Loop me de halve dag af te vragen of meneer niet meer melk moet, meer eten, meer drinken etc. Kortom ik ben moeder :lol:
Ter vergelijking schrijf ik even zijn dagschema op;
6.00-6.30 Fles van 210 cc + 7 schepjes Friso HA gaat meestal helemaal op.
10.00-10.30 Fruit + drinken 100 cc OF papfles 210/240 cc
12.30-13.00 brood, hele boterham met 100 cc melk 3 schepjes (gaat niet altijd op)
13.00 tot avondeten soepstengel, rijstewafel of wat extra fruit oid drinken bieden we aan maar meestal wil hij niets of 2 slokjes :? terwijl hij eerder rond 15.00 nog een BV dronk.
17.30 warm eten heel potje of zelfgemaakt of mix van deze daarna toetje of melk.
Na zijn warme hap wil hij ook helemaal niets meer en gaat hij om 19.00 naar zijn bedje en slaapt bijna het klokje rond.
Om het volledig te maken ook even zijn slaapschema. In de ochtend ergens na zijn fruit/paphap gaat hij slapen. Kort ong een 3 kwartiertjes. Daarna in de middag nog een keer meestal rond 15.00 en dan slaapt hij wel vaak wat langer een uur of anderhalf uur al naar gelang zijn dagindeling en moeheid.
Hoe doen of deden jullie dit rond de 8/9 maanden?
Blijf het âraarâ vinden om (voor mijn gevoel zo snel dan) te gaan van een babietje wat veeeeel slaapt en vaak eet, naar een kereltje te gaan wat nog âmaarâ 2 x per dag slaapt en praktisch met de pot mee-eet. :oops:
Vind jou schema helemaal top moet ik zeggen.
Niets aan op te merken.
Al super dat ie na de warme hap geen fles meer krijgt adviseerd het CB ook, om hier rond 9 maanden mee te stoppen.
Dus super :thumbup:
De slaapjes tja de 1 slaapt meer als de ander.
Moet zeggen dat mijn dochter nu ook zo langzaam naar 2 slaapjes toewerkt.
En ze worden ook steeds korter.
wel kun je van 13:00 tot 17:30 2 tussendoortjes aanbieden.
1 bijv om 14:00 soepstengel met wat drinken.
En om 16:00 uur liga/fruit met wat drinken.
Maar dat is maar net wat je zelf wil.
Het ziet er goed uit. Ze worden ineens echte âmannenâ hĂš? Het is echt geen baby meer.
Hier het eetschema van onze zoon:
7.30 uur pap van 180 ml water + 6 voeding + bambix (geven met een lepel)
10.30 uur fruithapje (groot potje) + flesje diksap
12.00 uur 2 boterhammen (gaan niet helemaal op) + fles van 180 + 6 voeding
15.00 uur brood dat over is van tussen de middag of een koek + flesje diksap
17.00 uur warme hap + toetje
19.00 uur fles van 240 + 8 + rijstebloem, maar daar blijft de laatste tijd wel iets van over (niet veel)
Ze kunnen steeds langer achter elkaar slapen. Ik las laatst ergens dat ze rond 11 maanden de klok rond gaan slapen. Casper dus iets eerder. 't Zou alleen fijn zijn als ie wat langer sliep 's morgens of niet?
mijn schema is :
07.30 bord bambixpap 210cc melk +7 schepjes forte
09.30 grote pot fruithap
11.30 fles 210 cc
15.30 drinken (diksap of wat anders)verspreid over de middag gegeven.
17.00 warm eten plus een kom yogurt.
19.00 fles 210
de flessen gaan hier vaak maar half op hoor.
jouwn schema ziet er perfect uit meidâŠweg met de onzekerheid :-*
romata wat je zegt idd, aanbieden blijf ik doen van tussendoortjes en het eten gaat prima (is een smikkelkont aartje naar zijn vaatje 8) ) maar drinken ben ik nog niet heel tevreden over. Zal mss ook te maken hebben met het neigen naar âlekkerâ want als het zoetig is vind hij het prima maar alleen water of thee blieft ie niet :o
Zal eens gaan proberen deze week de rooibosthee eerst te mixen met appelsap en daarna de appelsap âaf te bouwenâ. Misschien kan ik hem zo voor de gek houden.
Maf he hoe dat slapen bijna per week veranderd! Je kunt nergens aan wennen zelfs want voor je het weet zitten ze straks op 1 slaapje :silenced:
Cees77 idd ietsje langer in de ochtend mag best van mij maar ja ik knoei maar niet met het naar bedje gaan. En ik houd liever vast aan een vaste tijd van naar bed gaan. Eigenlijk heeft hij dit zichzelf aangewend in de loop van de tijd. Aan vroeg opstaan zal ik wel nooit wennen maar uitslapen is geloof ik volledig verleden tijd met kinderen. Een hele kleine opoffering :inlove: En ooit komt er geloof ik een tijd dat we tieners uit bed gaan rammelen :lol:
Thnx Diaan! En mega gefeliciteerd meis!! Nog heel eventjes dan ben je de 12 weken over, lang leve de mijlpalen! :inlove:
Ow klein vraagje nog, hoeveel diksap etc geven jullie? Ik doe meestal iets van 100-120 cc in een flesje/beker maar soms gaan daar dus maar 2 slokjes van op. Zo eerst eens even zijn boterham eruit halen voor straks na zijn slaapje. Bedankt dames!
Hier drinkt mijn dochter nu ongeveer 150 a 200cc diksap of de kant-en-klaar van Friso water ook wel eens maar dan drinkt ze niet zoveel.
Maar ik gaf in het begin drinken uit een normale fles waar ze ook opvolgmelk uit krijgt.
Daarna een tuitbeker maar merkte dat ze daar niet echt goed uit dronk.
Toen heb ik een nuby rietjes beker gekocht en daar drinkt ze perfect uit.
In begin wist ze niet wat ze ermee moest doen liet die dan vaker in de box liggen met wat water, zodat ze er mee kon spelen/ondekken.
Na een week wist mevr nog niet hoe het moest en had ik het opgegeven :roll:
2 weken later geef ik de nuby nog een x aan der en ze drinkt er meteen uit :shock:
En sinds ze die beker heeft drinkt ze goed en niet elke x maar een paar slokjes.
En ze dronk uit die nuby rietjesbeker toen ze 8 maanden oud was.
Misschien dat eens proberen :think:
En mijn dochter drinkt ook geen thee wel vaker aangeboden maar ze wil het gewoon niet.
Maak me er ook niet druk om hoor, voor mij hoeft dat niet persee thee.
Water met beetje diksap zodat het een beetje een smaak heeft is ook oké !!
En die kant-en-klaar friso krijgt ze ook niet elke dag hoor zo af entoe eens :thumbup:
Ow jaa die rietjesbeker! Daar oefenen we idd mee. Soms snapt hij het en het lijkt alsof hij soms gewoon niet âwilâ omdat hij een flesje wil helemaal geen eigenwijs mannetje hoor :lol:
Gisteren was een heeeeel goeie dag! Alleen al doordat ik het hier heb opgeschreven zag ik al in dat ik me meer met mijn ritme etc bezighield dan met zijn ritme. De fles melk bij de boterham heb ik vervangen door drinken 120 cc. Is helemaal opgegaan!! :dance: En het heeft een extra voordeel de melk bij de maaltijd zorgt ervoor dat het ijzer uit het brood minder goed wordt opgenomen dus 2 vliegen in 1 klap door dit te vervangen.
Zoals hij eerder zelf aangaf bij de BV rond 15.00 een fles melk aangemaakt en ook die kwam bijna helemaal op. Warm eten ging er nog steeds goed in dus daar âbotstâ het ook niet mee.
die rietjesbeker daar zit ik ook over te denken,maar dacht dat dat nog lang niet zou kunnen? hmzz mischien toch maar eens proberen dan :think:
Kan wel hoor Diaan! Vanaf 7 maanden staat er geloof ik ook op. En het is makkelijk om het te proberen als hij geen enorme dorst heeft ivm de kans op mega frustratie als het hem niet lukt
de nuby rietjes beker is eigenlijk voor 12+
Deze heb ik ( zie foto )
Vind ze echt geweldig lekken niet ( alleen als ze hebben gedronken dan blijft er nog wat drinken in het tuutje zitten )
Maar in het begin dus gewoon lekker in de box laten liggen.
Zodat ze kunnen knabbelen/zuigen/blazen en boos kunnen worden :mrgreen:
EsmĂ©e kan ook al uit de rietjes beker drinken. Het liefst die van de kruidvat van winnie the pooh (zonder antilekventiel). Het schema ziet er goed uit. EsmĂ©e drinkt het liefst gewoon water. Ze hoeven nu maar minimaal 300 ml melk en rond de 500 is ânormaalâ.
Kleine baas dronk met 7 maanden al uit rietjes beker :thumbup: Persoonlijk vind ik de rietjes beker van D.ifrax beter dan die van N.uby⊠Reden, het rietje is zachter en ze kunnen daaruit makkelijkere drinken⊠Het is iig om te leren een goeie beker⊠Die van N.uby heb ik ook , maar deze is lastiger⊠Rietje is hard en is veel lastiger om uit te drinken omdat het rietje dikker is⊠D.ifrax lek ook nietâŠ
nuby gaat op ten duu rwel lekken, maar een nieuw rietje doet dan wonderen!
Rietjesbeker lukt hier niet. Ook antilekbeker vindt meneer maar niets. Nou, dan doe ik het gewoon nog in een flesje. Maak ik niet zoân punt van. Het komt wel. Yoghurt met fruit (dikke fruitdrank dus) uit een gewone beker vindt hij fantastisch :inlove:
Rhiannon, over 10 jaar dan zitten we tegen ze aan te schoppen dat ze nu wel eens op mogen staat idd :mrgreen: Kunnen we eindelijk weer uitslapen, maar lukt het niet meer :roll:
Ah das handig te weten Paikea! Aan 300 ml melk komt hij makkelijk op een dag. Gisteren zijn we wezen zwemmen en ik heb al wel gemerkt dat dat enorm vermoeiend is voor hem :lol: maar ook een groot succes! En voor een volgende keer zwemmen (wil 2x per maand gaan proberen) krijgt hij eerst een dikke papfles omdat het zoveel energie kost. Zijn fruithap van 10-10.30 ging er nl maar amper in. :shifty:
De rietjesbeker gaan we hier binnenkort ook weer mee aan de slag. Drinken gaat iig goed sinds ik zijn schema wat heb omgegooit. :dance:
Hahaha zo zal het ws gaan Cees! Zijn we zo geprogrammeerd op het opstaan om half 7 dat dat er nooooit meer uitgaat. :silenced: Beloofd nog weer leuks voor als ze gaan stappen. :wall: