Maagzuur.

Kom ik weer met een vraagje.



Onze zoon heeft als baby verborgen reflux gehad. Dat ging later goed geen last meer van. Maar sinds een paar weken merken we, zelfs mijn man ook, dat hij enorm last heeft van maagzuur.

  • Geen verandering van eten, wat hij 3 maanden geleden at eet hij nu ook.
  • Hij krijgt geen zoetigheid of zuur voedsel.
  • Hij krijgt alleen geitenmelkproducten.

Wat is je vraag precies :wink:



Als hij er last van heeft, zou ik even naar de dokter of het CB gaan. Gewoon vragen of zij tips hebben.

Ik heb wel goede ervaringen met het CB maar dat verschilt nogal geloof ik. Dus huisarts kan ook.

Ik zie dat mijn bericht half af is… hm zal vast iets verkeerds zijn gegaan.



Hij heeft er nog niet echt last van, hij eet en drinkt wel gewoon. Hij drinkt wel veel (vooral water of melk).



Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit hebben mee gemaakt en wat zij gedaan hebben!?

Beetje late reactie ms, maar wat ik weet over melk is dat het een braakmiddel is…dus als je zoon als baby al verborgen reflux had kan het ms zijn dat de melk er voor zorgt dat de boel ook weer wat omhoog komt…zou hem wat minder melk geven en ms wat meer water of ander drinken.

En voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten…

Dochterlief heeft heel veel last van reflux gehad en is daar met 2,5 aan geopereerd.

Zoonlief gaan we dezelfde kant op (maar zal vast niet geopereerd hoeven worden, die gaat goed met zn gewicht). We zijn toen hij ruim 1 was met de medicijnen gestopt, eerst dachten we dat het wel aardig ging, tot we na een paar weken ons toch echt aan het afvragen waren waarom hij 's nachts weer zo onrustig sliep. Uiteindelijk rook hij weer heel zuur en had dus weer heel veel last van zn slokdarm. 1 pilletje gegeven (kreeg er altijd 2) en ook toen leek het weer een heel stuk beter te gaan. Maand of 2 later weer hetzelfde, heel onrustige nachten (heeft tussendoor nog een keer oorontsteking gehad dus dachten eerst dat het dat wat) begon weer meer oprispingen te krijgen en rook weer zuur. Inmiddels krijgt i dus weer 2 pilletjes en hebben nergens meer last van.

We hebben ook 1 keer geprobeerd om de nutriton te verminderen, maar dan ging hij echt weer spugen (wat je met verborgen reflux natuurlijk niet hebt).



Heb je er altijd medciijnen voor gebruikt of redde je het met nutriton. Zou anders daar eerst weer eens mee beginnen. Als het niet zo omhoog komt heeft hij er ook niet zo’n last van. Ik let er ook wel op dat hij niet teveel achter elkaar drinkt. Als hij een beker drinken op heeft kan hij nooit meer heel veel dorst hebben dan moet i dus echt wel weer een uurtje ofzo wachten tot i meer krijgt.



Melk werkt wel verzachtend tegen het maagzuur, zou dat dus wel blijven geven.

Hij is vorige week ziek geworden, buikgriep. Dus het drinken en eten is nu drama en hij heeft nu ook echt zoveel last van maagzuur (en oprisperingen).