Rennie, Gaviscon tabletten, wat nog meer?
Wat bestaat er, tegen die ranzige en pijnlijke zuur?
Ik heb goede dingen gehoord over Antagel.
Is vrij verkrijgbaar bij de apotheek als ik het goed heb. :think:
Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik red het nog aardig met Rennies.
Maar ik moet zeggen dat ik er meestal 2 in 1 keer neem en ze altijd kauw. Las later ergens dat je er eigenlijk op moet zuigen.
Ik heb pillen gekregen van de HA, maar krijg het juist extra als ik die heb ingenomen. Hoor goede verhalen over Gaviscon…
en 's nachts slapen op twee kussens of op andere manier hoofdeinde omhoog.
Hier lijkt het erop dat het de laatste week of zo minder begint te worden, daarvoor ging ik huis echt niet uit zonder rennies…
op je linkerzij slapen ! Dat hielp hier in ieder geval heel goed
maar het zuur bleef wel hoor , ik had er alleen minder last van . En 's avonds niet meer eten hielp ook en een beker warme melk voor ik ging slapen .
( dat mis ik dus echt niet he , dat kwaaltje haha )
hier nog een lijstje waar je misschien iets aan hebt :
Verdeel je voeding in kleine porties over de dag (bij voorkeur op gezette tijden). Eet niet meer ’s avonds laat en in de laatste drie uur voor je naar bed gaat. Eet niet te snel (neem de tijd voor je maaltijd), zit rechtop tijdens het eten en neem de tijd om het voedsel goed te kauwen.
Beperk het eten van vet voedsel, scherpe kruiden, knoflook, peulvruchten, uien, koolsoorten, zoetwaren (vooral chocolade), tomaten, mosterd, azijn en citrusvruchten.
Drink zo min mogelijk koffie, thee, zure dranken en koolzuurhoudende dranken.
Lauwe melk of vanillevla kan soms het zuurbranden wat verminderen.
Als je veel last het van maagzuur, dan is het goed om je activiteiten aan te passen:
Let op je lichaamsgewicht.
Zorg voor voldoende beweging. Lichaamsbeweging is niet alleen goed voor hart en bloedvaten, het stimuleert ook de maag en de stoelgang.
Probeer spanningen te vermijden.
Draag geen strakke kleding (broek, riem) die in de taille knelt.
Maak er geen gewoonte van te snel te bukken, maar zak door de knieën. Daarmee verklein je de kans dat het maagzuur in de slokdarm komt .
Zorg dat je tijdens het slapen het hoofd iets hoger legt door het hoofdeinde van het bed omhoog te plaatsen (10-25 cm) of leg boeken onder je matras op zo’n manier dat je matras langzaam wat oploopt. Het maagzuur gaat dan niet zo gemakkelijk naar de slokdarm.
Slaap op de linkerzij.
Als je hierna nog steeds last hebt van brandend maagzuur, vraag dan de verloskundige of huisarts om een middel dat snel helpt en zonder bezwaren tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, bij voorkeur een calcium- en magnesiumbevattende maagzuurbinder.
Nu ga ik een gekke vraag weeral stellen…
Ik snap het late eten heel goed. Mijn grote “probleem” als ik niet vlak voor ik naar bed ga nog een boterham of 2 eet, dan lig ik vanaf een uurtje of 4 wakker omdat mijn buik zoveel herrie maakt en ik “honger” heb.
Maalox, daar leefde ik op bij Arielle en het wordt stilaan tijd dat ik het weer ga halen.
Van Gaviscon werd ik vreselijk misselijk. Volgens mij is het een kwestie van uitproberen van verschillende dingen.
Melk helpt hier op het moment ook nog, maar bij Arielle was dat rond de 34 weken niet meer voldoende…
hier werken Rennies, dus ik zoek niet verder…
In het begin hielp een hap of wat vla nog wel… stond ik daar om 2 uur 's nachts vla op een lepel te gieten :mrgreen: maar dat doet niks meer voor me.
Kussens zijn hier ook omhoog en slaap op mijn linkerzij. Het verlicht iets, maar inmiddels word ik knetter van het zuur sommige nachten en dan helpen de Rennies hier voor nu prima gelukkig.
Overigens maakt het niks uit of ik niks meer eet in de avond of ik wel of geen prik drink… kan zelfs van een slok water het zuur krijgen.
Hier is water bij wijze van spreken ook al genoeg voor een ‘aanval’. Overdag red ik het redelijk met Rennies, voor wat langere periodes zoals de nachten neem ik inderdaad Antagel. Geen idee of het inderdaad in de vrije verkoop is; ik heb het recept via de huisarts. Het werkt redelijk moet ik zeggen.
@Tigru wrote:
Nu ga ik een gekke vraag weeral stellen…
Ik snap het late eten heel goed. Mijn grote “probleem” als ik niet vlak voor ik naar bed ga nog een boterham of 2 eet, dan lig ik vanaf een uurtje of 4 wakker omdat mijn buik zoveel herrie maakt en ik “honger” heb.
Als je toch honger hebt 's avonds en mag eten … slagroomijs van den Hartogh (of ander “goed” merk)… heerlijk tegen je zuur en vooruit, goed voor je spekvoorraad :lol: .
ik zweer bij omeprazol op recept van de ha en gyn.
ik slik het al jaren ivm maagverkleining en dat ik heel veel medicijnen slik… zonder kan ik niet dan heb ik 24/7 maagzuur…
@marietje wrote:
@Tigru wrote:Nu ga ik een gekke vraag weeral stellen…
Als je toch honger hebt 's avonds en mag eten … slagroomijs van den Hartogh (of ander “goed” merk)… heerlijk tegen je zuur en vooruit, goed voor je spekvoorraad :lol: .
Veels te koud voor ijs! Heb nu Antagel en als ik het niet vergeet (eigen stomme schuld) gaat het best goed.
Het is NOOIT te koud voor ijs :mrgreen: (ligt ijsverslaafd :mrgreen: )
Bij mij hielpen rennies erg goed.
Klinkt misschien raar maar een vriendin had veel baat bij ouderwets schoolkrijt (snoepjes)
Die zweert echt dat, dat hielp
Gaviscon en Maalox vind ik persoonlijk echt te vies voor woorden. Ik gebruik de ReglaPH tabletjes. Werkt bij mij erg goed. Succes. Gelukkig helpt de Antagel.
De Antagel is hier aangevuld sinds vandaag met Rennie. Vooral in de nacht is het soms niet te harden!
:shifty: Hoe voelt dat maagzuur?
Soms heb ik dat als ik oprispingen heb dat ik even wat zuur voel…
Maar ik begrijp uit jullie verhalen dat het continu is?
Vind het wel erg vervelend voor jullie hoor :hug: Zeker in de nacht