maagzuur

hallo dames



Ik ben knuffeltje en wij zijn net zwanger van onze eerste( wie weet twee)

Wij zijn via mmm zwanger geraakt na bijna 5 jaar.



Nu ben ik nog geen 6 weken zwanger en heb nu al last veel last van maagzuur… Heeft ook iemand een idee hoe dit nu al kan/ of dat er meer zwangeren zijn die dit ook hebben gehad en dat alles is goed gekomen en wat ik er aan kan doen… Mijn mannetje wou al rennie gaan halen maar ben bang dat het niet samen gaat met zwanger zijn…



We hebben op 7 jan een echo om te kijken of alles goed is en of er misschien wel twee zijn :inlove:



Zou dat het misschien kunnen zijn dat het er 2 zijn :lol:



Liefs onzekere knuffeltje

Koude halfvolle melk drinken helpt hier het beste :wink:

En rennies mag je gewoon gebruiken in de zwangerschap net als gaviscon

meid super dat je zwanger bent :dance: van hartte gefeliciteerd



ik gebrui hier de regla PH die vind ik zelf het beste werken…(ik heb ze via de vk, en dus mag je ze gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap) je kn ze bij de etos zeker kopen want daar haal ik ze zelf weg

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :dance: :inlove:



Tja…en maagzuur…de ene heeft erg last van misselijkheid, maar jij dus last van maagzuur. Blegh, ik heb er ook al vanaf het begin last van, en eet dus 's avonds ook helemaal niets meer na het avondeten (anders slaap ik dus helemaal niet door de maagzuur)

Rennie helpt wel (en mag ook), dus maak je geen zorgen daar over.



Heel veel plezier, en genietse :inlove: (zou wel leuk zijn zeg! Een tweeling)

heej meiden bedankt voor jullie snel reageren… had nooit geweten dat we gewoon rennie mogen gebruiken tijdens het zwanger zijn…weer wat geleerd :slight_smile: Vanmiddag na het eten al een paar glazen melk gehad en ja had niet gedacht dat het zou werken maar inderdaad… Vanmiddag had ik er veel minder last van…thnx voor de tip…



Ben blij dat we niet :sick: misselijk zijn maar maagzuur is ook niet alles zeg…bleh… Zou het ook een tijdelijk iets kunnen zijn of moet ik me voorbereiden dat het 9 maand gaat duren???



Liefs knuf

@knuffeltje wrote:

Zou het ook een tijdelijk iets kunnen zijn of moet ik me voorbereiden dat het 9 maand gaat duren???




Dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb er nu veeeeeel meer last van als in het begin.

Dat komt natuurlijk doordat de baarmoeder m’n maag behoorlijk zit te verdrukken, en daardoor heb ik er nog erger last van.



Ik hoop dat het voor jou tijdelijk is!!!

Gefeliciteerd!

Melk helpt, water voor het eten schijnt te helpen. De meeste maagzuur middeltjes zijn veilig, anders gewoon even vragen aan de drogist.



'snachts een paar meer kussens onder schouders en hoofd zodat je bovenkant iets hoger ligt en het zuur dus niet naar boven kan komen. Geen strakke kleding dragen, en niet te snel eten.



Ik heb reflux, dus ik leef zo’n beetje op rennies!

Ik heb eerst een tijd Rennies gebruikt tegen maagzuur, maar op een gegeven moment had ik de indruk dat die niet meer hielpen. Toen heb ik de huisarts gebeld wat ik dan kon nemen en die adviseerde me om bij de apotheek Antagel te halen. Dat is een drankje (vrij verkrijgbaar) en het helpt echt super! Enige nadeel is dat het na opening in de koelkast bewaard moet worden, dus je kunt het niet makkelijk in een handtas meenemen naar je werk ofzo.



Ik heb trouwens in het begin last gehad van maagzuur, toen een hele tijd niet, en nu alweer heel veel weken wel. Dus het kan zijn dat het een tijdje over gaat.

Ik heb weleens gehoord dat een bakje vanillevla goed helpt tegen

brandend maagzuur…

Heej meiden



jullie middelen hebben geholpen :dance: heb sinds vandaag weinig tot geen last meer van maagzuur :dance: :smiley: voel me al een stuk beter al maak ik me nu nogal druk dat alles nog wel goed zit… Voel helemaal niks meer :cry: geen last van ()() geen steken in mijn zij geen maagzuur…helemaal niks…had toch liever nog maagzuur gehad…wist ik zeker dat er wat gebeurde in mijn lichaam…



maar meiden toch bedankt voor de tips.



liefs knuffeltje

meid… sla behoorlijk wat pakken halfvolle melk in… :thumbup: 1 slokje en je bent van je maagzuur verlost…

rennies gebruik ik liever als ik op bed ga…

als ik te veel drink dat moet ik er ook vaak uit :lol: :lol: :lol: :lol:

gefeliciteerd… eindelijk meid…

weet nog dat we samen opgingen toen ik bezig was voor de eerste…



tja en over maagzuur eigenlijk zijn alle tips al gegeven, idd melk en vla. en anders graviscon of dat soort dingen… en opletten met sapjes en zure dingen.



heb daar in het begin geen last van gehad, wel van misselijkheid en braken :? . je heb idd kans dat het over gaat, maar grote kans dat het ana het eind van je zawangerschap weer terug komt doordat je baarmoeder dan hoog zit… bleh… en dna helpt kleine beetjes eten weer.



trouwens je moet je geen zorgen maken hoor als je klachten nu weg zijn ( zou er voor tekenen). zou eerder zeggen lekker van genieten als je je goed voelt…