Maagzuur wie helpt mij er af ??

Ik heb de laatste dagen zo veel last van maagzuur wie weet er wat voor ??

eerst alleen snachts maar nu ook overdag morgen ook naar vk en zal het daar ook even vermelden maar wie o wie helpt mij er vandaag nog af???

Rennies rennies en nog eens rennies…

Verder let op het eten van tomaten of zure vruchten…

Rennies zijn alleen niet zo goed voor je maag zei mn HA (na de zwangerschap hahaha) dus zij raadde me dat ander spul aan, kom er even niet op… iets met een M… :roll: :mrgreen:

@faizaa wrote:

dus zij raadde me dat ander spul aan, kom er even niet op… iets met een M… :roll: :mrgreen:

Maalox? Werd bij mij ook aangeraden, maar dat deed niets…

Rennies hielpen bij mij wel. Maar het verschilt per persoon, want er zijn ook mensen waarbij Rennies niet helpen en Maalox wel…uitproberen dus. En uitkijken met dingen als vet eten, zure dingen en met koolzuur.

Antagel, verkrijgbaar bij de apotheek.

Werkt als een tierelier.

Ik heb het één dag gebruikt en was er toen meteen al vanaf.

Dan komt het na een paar daagjes wel weer even terug, maar dat kan ik wederom in de kiem smoren met het drankje!

Ik heb na rennies en gaviscon nu maalox.

Dat werkt bij mij prima.

Na elke maaltijd eentje innemen en dan gaat het best.

En inderdaad even opletten met wat je eet en drinkt.

En hier helpen rennies weer heel goed.

Heb ze echt overal en nergens liggen!

Gewoon uitproberen dus wat voor jou goed werkt!

Koude halfvolle melk drinken!!

Ik kreeg antagel (ofzoiets) van de arts voorgeschreven.

Dat hielp bij mij goed

antagel :thumbup:

hier nu ook enorm veel last van …betekend dus rechtop slapen :frowning: .

rennies , melk en pepermuntjes helpen wel iets.

En probeer vet eten , koolzuurhoudende dranken , en zoete dingen te laten staan.

Dan heb ik er wat minder last van.

:-* inge

Ik heb er zelf (nog) geen last van, maar ik had al tips van collega’s gehad, mocht ik er last van krijgen. Ik kreeg als tip: vanillevla, dat schijnt het maagzuur te neutraliseren. Ik heb het dus zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wie weet :wink:

Hmmm, ik kan je niet helpen. Heb er de laatste tijd last van gehad, werd steeds een beetje meer, maar nu al een paar dagen niet meer :thumbup:

@Mama_jeanet wrote:

Koude halfvolle melk drinken!!

Helpt hier ook, zo goed onder controle te houden 8)

ik kreeg regla ph voorgeschreven van de vk, kan je gewoon zonder recpt halen, ik gebruik het nu nog wel eens als ik zuurbranden heb,

Grootmoeders trucje: een appel eten vlak voor je naar bed gaat. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor er wel positieve verhalen over.

Antagel :thumbup: :thumbup: