Maagzuur en zwarte ontlasting

Pfff, ben ff geschrokken vanmiddag. Woensdagnacht ben ik wakker geworden van heftige krampen rond mijn maag, voelt bijna alsof je hart een opdoffer krijgt, enorm pijnlijk. Ik herkende het vavn mijn vorige zwangerschap; maagzuur. Dus Rennie’s genomen. De volgende dag was het al niet veel beter, nog met mijn dochter naar zwemmen geweest maar het water drukte de boel nog meer naar boven en ik had veel pijn. Dus naar de apotheek om een ander middel te halen. Antagel. Prima, kon bij zwangerschap. De pijn zakte en ik was blij. Maar vandaag had ik opeens gitzwarte ontlasting. Huh? Eerst dacht ik nog dat het aan die Antagel lag, dus maar de apotheek gebeld. Die raadde me aan de huisarts te bellen die me nog geen half uur later wilde zien. Bloedprikken, bloeddruk meten, hartslag nagaan, gelukkig alles in orde. Overleg met internist en gynaecoloog en ik heb een middel gekregen die me van het zuur en de misselijkheid moet afhelpen. Pfew. Dat laatste zou alleen al een verademing zijn, maar ik schrok toch even dat ik ergens een bloeding heb gehad. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Groetjes, Carenza

poeh wat een schrik idd :shock:

hoop dat je er verder geen last meer van krijgt!

Gelukkig is de zwarte ontlasting weg. Van maagzuur heb ik ook niet veel last meer, behalve wat oprispingen, boeren en nog wat pijn achter mijn borstbeen. Dat zal ook wel afzakken uiteindelijk.

Groetjes, Carenza