Maagpijn in eerste zwangerschapsweken??

Hoi Allemaal,

Ik ben nu voor de derde keer zwanger, maar zo beroerd als dit keer heb ik me nog nooit gevoeld. Op dit moment ben ik 5 of 6 weken zwanger (woensdag weten we meer) en heb ik de hele dag door maagpijn. In de avonduren krijg ik ontzettende diarree. Op advies van de huisarts eet ik een keer of 8 per dag iets licht verteerbaar en gaat het echt niet meer, mag ik een maalox(maagtablet) nemen. Zelf ben ik bananen gaan eten om de diarree te remmen en honing in mijn thee gaan doen, omdat dit een bacterieremmende werking heeft.

Mijn vraag is of er meerdere vrouwen met deze kwaal zo vroeg in de zwangerschap zijn, of misschien is er iemand met meer tips??

Groetjes

Jolanda

Wat vervelend dat je hier nu al last van hebt! Ik had het met de vorige zwangerschap ook, de maagpijn, maar dan wat later in de zwangerschap… Heb toen veel vanillevla gegeten, dat hielp mij toen erg goed. Hopelijk is er nog iemand met een andere goede tip voor je!

Sterkte!

Toen ik zwanger was van mijn tweede zoon heb ik er ook héél erg last van gehad de eerste 12 weken, zeker 's avonds en na de maaltijden.

Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan

Die vanillevla was een supertip!!! Vandaag voor het eerst helemaal geen maagpijn gehad. Wel een wee gevoel in mijn maag en toen heb ik meteen wat vla gepakt. Behalve dat ik me niet zo slap voel is de pijn ook weg gebleven. Die tip houden we erin voor de rest van de zwangerschap!!! Ik ga vanavond gewoon mee eten voor de verandering :wink: Dank je dank je dank je!!!

Bij beide zwangerschappen heb ik de eerste 6 tot 12 weken last gehad van maagzweren. Als je dan eet, lijkt het wel of ze een mes in je maag zetten :silenced:

Ik was dus erg bang voor een maagzweer in eerste instantie omdat ik dat 16 jaar geleden heb gehad en de pijn was vergelijkbaar…idd. alsof ze een mes in je maag zetten en ronddraaien. Maar omdat ik met die maagzweer ook koorts had en nu niet heb ik geen contact opgenomen met mijn internist(ik sta namelijk al onder controle voor mijn darmen) Maar mijn ontlasting is weer vrij normaal voor mijn doen (was wit en waterig) en mijn maag is nu rustig, dus ik wacht nog ff af. Morgen ga ik het wel aankaarten bij de gyn. Eens kijken wat die ervan zegt.

Ik had géén koorts bij de maagzweren :shifty: