Maagpijn/buikpijn

Ik lijk wel een zeikwijf sinds ik zwanger ben :oops: :oops: :oops:

Maar ik heb de laatste 2 weken een opgezette buik, mn darmen zijn zo opgezwollen dat je nu al zou zeggen; hey die is 7 maanden :shock: Dat gaat nu gepaard met pijn. Het is een stekende/krampende pijn die zacht begint en steeds heftiger wordt. Gisteren eerste hulp, na uren wachten en bloed afgenomen en alles. Hebben ze niks kunnen vinden. Vandaag is de pijn nu weer gestart. Als de pijn erg is, zit ik krom te huilen en alle bewegingen uit te proberen om een beetje rust te vinden.

Het kan zo 4 uur duren (zo een aanval) en dan is het helemaal weg.

Heb een aantal jaar geleden mijn galblaas verwijderd… maar het is ergens toch herkenbare pijn… het zullen toch geen steentjes zijn weer… :frowning:

Of hoort de buik/maagpijn erbij?

Heb je al een echo gehad?

Zo niet, dan is het misschien wel een idee om dat te doen om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten.

Zoveel pijn is niet goed.

Sterkte :hug:

ik sluit me bij rivella aan…

en anders op je strepen staan dat ze een echo maken, wie weet ontdekken ze zo iets

sterkte ermee! :hug:

Hoi dames, dank jullie!

Ze hebben ook een echo gemaakt, de kleintje maakt het helemaal goed. en ze kunnen gewoon niks vinden. Ondertussen moet ik door met 6 tot 8 paracetamol per dag. Ik heb mezelf gezegd, dat als het vandaag weer begint ik weer terugga, al doen ze niks.

Ik ben toch bang, dat op een gegeven moment de pijn/krampen invloed kunnen hebben op de beeb. De artsen beweren van niet. Maar tjah als je niet weet wat het is.

Ik hou jullie op de hoogte. :-*

Kunnen het niet gewoon je darmen zijn?

Ik heb dat nl ook wel eens, mijn darmen vinden zwanger zijn niet zo leuk.

Ik heb last van een spastische darm en ik herken je klachten daarin. Tijdens mijn zwangerschappen had ik er nog meer last van.

Wat tips:

-eet kleine porties (liever vijf keer kleine dan drie keer een grote maaltijd)

-geen koffie, sterke thee drinken

-geen chocolade

-weinig vet, geen koolsoorten, ui, prei en rauwkost eten.

En ik kan niet tegen lactose, dus geen melkproducten voor mij.

Zo heb ik er minder last van. Opgezette darmen kunnen veel pijn veroorzaken en ook al is het ongevaarlijk, ik weet hoe naar het kan zijn. Ik hoop dat je snel van je buikpijn af bent.

Hoi Bigsby en Juulske,

dank voor jullie antwoorden. De dagen erna weer vele aanvallen gehad, het is echt pijn waar ik geen houding kan vinden en gewoon keihard zit te huilen door de pijn. en als het over is, tjah dan kan ik bijvoorbeeld 5 minuten later joggen, de pijn is dan gewoon weg! Ze weten het allemaal niet…

Maar ik dacht dus ook aan spastische darmen, wat voor pijnen zijn dat?

Darmen kunnen het ook zijn, maar de aanvallen had ik als ik bijv. de hele dag 2 boterhammen op had, glaasje sap en wat fruit, dus niet iets heftigs ofzo.

ik heb dan ook zo een harde buik (lijkt alsof ik heel wat sterke buikspieren heb maar was dat maar waar… harde buiken nu al? Kan toch niet?

Ik heb deze week nog een gesprek met de vk, dus daar komt ook alles aan bod.

Ik voel dan ineens mijn darmen opzwellen (en mijn buik ziet er dan uit alsof ik zeven maanden zwanger ben) en is keihard. Soms heb ik een aantal dagen een zeurende pijn en is de boel opgeblazen. En soms heb ik juist scherpe pijnaanvallen die net zo snel weer verdwijnen als ze opgekomen zijn (dan klap ik letterlijk dubbel van de pijn).

Het helpt nog wel eens om in een warm bad te gaan liggen of op bed met een warme kruik.

Mijn darmen zitten nu overal, dus als ik er last van heb dan is het ook echt pijnlijk :?

Ik heb nl ook spastische darmen, altijd al gehad. Er zijn ook veel dingen die ik niet kan verdragen, en ik heb er ook vaak last van.

De pijn is moeilijk te beschrijven, maar als ik er last van heb dan lig ik ook krom. Meestal helpt het als ik of kan ontluchten :oops: of naar de wc kan :oops: