Maagdarmpassage/foto's maag/darm hoe houd ik hem rustig

Dat gaan ze morgen bij Sem doen. In de folder die ik kreeg over het onderzoek staat dat het ongeveer een uur duurt en dat ik hem zo stil mogelijk moet houden (hij ligt op een onderzoektafel) of af moet leiden. Nou is het geen makkelijk kind, moeilijk te troosten, snel overprikkeld dus ik houd mijn hart vast (en dan moet ik al niet denken aan hoe ik hem de bariumpap/contrastvloeistof moet gaan geven). Wat kan ik nou doen om hem een beetje rustig te houden? Het is ook op een tijd dat hij normaal lekker slaapt, maar dat zal wel niet gaan lukken omdat er ook op verschillende tijden en posities foto’s gemaakt gaan worden…

Jeetje wat naar! Als ze zo klein zijn snappen ze er niets van en kan je denk ik weinig doen. Kan hij niet iets rustgevends krijgen? Arme Sem! Heel veel sterkte!

:hug:

Krijgt hij de contrastvloeistof niet met en infuus?

Toen Rhodé 8 maanden was moest ze aan haar nieren worden onderzocht. Bij 1 van de onderzoeken moest ze ook heel stil liggen. Ze hadden op de onderzoekstafel een soort zit/ligzak die ze helemaal vacuum om haar heen konden doen/zuigen (weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen). Zo lag ze heel comfortabel en toch kon ze geen kant op.

Bij de EEG die moest gebeuren moest ze natuurlijk ook doodstil liggen, en daar hadden ze niet zo’n zak jammer genoeg, maar door het hysterisch huilen :cry: en alle indrukken die ze altijd (en nog) in zich op slurpt viel ze tijden het onderzoek in slaap :shock: (dat was echt een wonder…)

Probeer je er maar niet teveel zorgen om te maken. Ze maken daar vaker baby’s mee en zullen je helpen waar het kan. Maar sjonge…wat een dag voor jou en je mannetje zeg!

Heel veel sterkte en succes. :hug:

Succes vandaag!!!

Laat je nog even weten hoe het ging?

Veel succes en sterkte vandaag :thumbup:

jeetje arm kleintje.

succes vandaag :hug:

Bedankt voor jullie medeleven!

Nou we hebben het achter de rug hoor! Wat een drama om dat spul te geven! Zo zielig, maar gelukkig hoefde hij niet alles op te eten en kon de laborant al wel snel genoeg zien. Paar foto’s gemaakt en het leek goed door te lopen van maag naar 12-vingerige darm en daarna naar de dunne darm. Na een uurtje weer terug moeten komen, hij mocht gelukkig wel eten tussendoor, en toen zag het er ook goed uit. Maar dat wist ik eigenlijk zelf ook wel, de klachten komen altijd later in het verteringsgebeuren, dus voor mijn gevoel zit het probleem bij de dikke darm. Dat betekent dus dat als de ka er ook niks aan kan zien we naar het WKZ gaan voor darmonderzoek via endoscopie… Hoop dat dat dan maar snel gepland wordt, zijn we er maar vanaf… Volgende week vrijdag krijg ik van de ka de uitslag van dit onderzoek.

Lekker dat je dit achter de rug hebt.

En super natuurlijk dat hier geen enge dingen op te zien waren. Hopelijk krijg je inderdaad het volgende onderzoek ook snel, dan kun je weer verder vooruit kijken.

:-* Heleen