MA pil halen?

Ik ben in de week van 7 nov voor het laatst ongesteld geweest… Ik gebruik geen pil meer ivm de hormonen en migraine en ben dus overgeleverd aan de condooms. Laatst was hij al een keer gescheurd, rond mn eisprong dus heb ik de MA pil gehaald. Ben daar behoorlijk ziek van geweest, migraine enzo. Nu is tie gisteren weer gescheurd… Voor mn gevoel heb ik anderhalve week geleden mn ei gehad, voel dat meestal aan meer afscheiding en buikpijn. Normaal heb ik een cyclus van 30 dagen en zou dan dus deze week ongesteld moeten worden. Maar wat nu, ga ik de MA pil halen? of ga ik ervan uit dat ik niet zwanger kan raken? Ik wil nu dus niet zwanger raken, maar niet helemaal de deur dichtgooien met een sterilisatie, vandaar de condooms… Wie o wie heeft er advies?

Als je het niet zeker weet en ook niet zwanger wilt raken/zijn… dan zou ik denk ik toch het zeker voor het onzekere nemen en nog een keer de MA pil halen.

Ook zou ik eens op snor gaan naar andere condooms… ze horen niet zo vaak te scheuren hoor.

Hier werkelijk nog nooit een gescheurd condoom gehad, maar we namen dan ook wel de goede maat. Dat is wel belangrijk.

Kijk eens op sites van erotische materialen, daar heb je veel info over condoom maten en specificaties.

Verder zorgen voor korte nagels.

Het lijkt me namelijk niet erg gezond om steeds de ma pil te moeten slikken, zeker niet als je daar ziek van word. :hug:

Eens met Cell. Volgens mij kun je beter zeker zijn en dan de MA halen. En op zoek naar een betere AC! Sterkte!

Ik ga m zo ook even halen, wil geen risico lopen nu… Bedankt voor je tip Cell, ik ga meteen even kijken! Dit is natuurlijk ook geen blijvende oplossing totdat we eruit zijn dat hub zich echt gaat laten steriliseren.

maar waarom ga je dan niet voor een spiraaltje? Heb begrepen dat je die ook hebt dat ze plaatselijk hormonen afgeven, dus dan zou je er minder last van hebben? (geen idee of dat zo is hoor, zou je dan eens hier moeten vragen aan de dames, ik reageer ook heftig op hormonen dus ik ga het ook niet uitproberen)

Sterkte iig ermee, hoop dat de ma-pil je deze ronde wat minder klachten geeft :hug:

Ik heb oooit een poging gedaan een spiraal te laten zetten… Weliswaar voor mn zwangerschappen maar ik zie daar als een berg tegenop! Heeft me destijds zo’n zeer gedaan dat ze gestopt zijn met plaatsen. Toen ik 2 jaar later een hsg moest ondergaan kreeg ik een paniekaanval toen ze maar probeerde de klemmen te zetten… Dus voor mn gevoel niet echt een optie. En ik hoor alleen maar rare verhalen van het spiraal om me heen…

De beste optie voor ons is sterilisatie maar we zijn er nog niet voor 100% uit… We zijn nog jong he…

Of een hormoonstaafje in je arm, vergelijkbaar met een spiraaltje zij mijn HA laatst ?

Ik zou ook het zekere voor het onzekere kiezen.

Wel ontzettend vervelend dat je er zo ziek van word!

Enne…even op zoek gaan naar betere condooms is denk ik ook wel slim :wink:

Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en de ma pil halen.

Verder goede tip van Cell!

Jammer dat je zo tegen een spiraal opziet. Het is wel een super manier van AC. Geen gedoe met condooms en ook nog geen sterilisatie, want als ik jou zo hoor praten, zou ik daar voorlopig nog niet aan beginnen.

Er zijn natuurlijk ook nog andere vormen van anticonceptie. Kijk eens hier: http://www.anticonceptie.nl

Ik zou voor een koperspiraal gaan (= zonder hormonen). Je hebt nu 2 kinderen gehad dus het plaatsen zou nu makkelijker moeten gaan dan destijds.

Ik vond het wel meevallen in ieder geval.

Ik zou ook voor een spiraal gaan.

Ik heb er nu een, zonder hormonen. Ideaal. Plaatsen deed ook nauwelijks pijn.