Lynn lust geen KV

Ik ben begonnen met het afbouwen van Borstvoeding en begin langzaam aan met kv. Alleen zij lust het niet. Krijsen en nog eens krijsen.



Ik hebhet ook al gemengd met bv maar nog steeds drinkt zij het slecht. Lynn is al geen grote drinkster en dit maakt mij behoorlijk nerveus.



Heeft iemand hier ervaring mee enis het toen wel goed gekomen?

Slimme dochter heb je :mrgreen:



Is het aversie tegen de voeding of tegen de fles?

In het laatste geval is het geduld hebben, desnoods eerst kolven en dat geven en heel langzaam aan bijmengen, dus niet half om half maar beginnen met 90-10, dan 80-20 etc

mag ik vragen waarom je wil afbouwen? Als je werkt heb je kolfrecht tot 9 maanden.

Mireille,



Een vriendin van mij had hetzelfde probleem. Zij is de kv gaan mengen met Nutrix, zodat het een papje werd en dat gaf ze met een lepeltje. Met de fles lukt het ook niet, want hij weigerd altijd al de fles. Hij is nu 6 maanden en drinkt al 2 maanden uit een gewone beker als ze een avondje weg moeten of via lepeltje en papje en dus niet zelf bv kan geven. Tuitbeker wil hij ook niet. :think:

Als het probleem de fles is: gewoon volhouden. Het gaat beter als je het niet zelf probeert te geven maar het een ander laat doen terwijl jij er niet bij bent. Zijn ze eenmaal gewend, dan kun je het ook zelf gaan geven natuurlijk. Gewoon telkens proberen, maar ophouden als ze overstuur dreigt te raken. Je wil niet dat ze een flessentrauma krijgt hè :wink: .



Als het probleem de melk is zou heel langzaam mengen moeten werken. Maar je kunt ook eens een ander merk proberen. Similac schijnt qua smaak meer op BV te lijken.



Een derde optie (maar minder waarschijnlijk) is dat ze een koemelkallergie zou hebben. Merk je dat ze last heeft van haar buikje of andere klachten als ze KV gedronken heeft? Dan zou langer BV geven de beste oplossing zijn (meestal groeien ze erover heen) of anders peciale voeding voor allergische babies.

Bedankt voor de info meiden!



Nee de fles is geen probleem. Ik kolf al bijna 4 maanden full time. Alleen 'snachts komt ze nog en pakt ze de borst wel.



De reden dat ik stop is omdat ik begin Februari voor werk op reis moet en dekomende maanden zal dit vaker voorkomen. Daarbij kolf ik al best wel lang zowel op werk als thuis, om eerlijk te zijn ik ben het beu. Met de vriezer voorraad ga ik het wel redden tot 6 maanden maar om te wennen wil ik af en toe (de late avondfles) een flesje kv kunnen geven.



Lynn is altijd al een slechte eter geweest (kleine hoeveelheden) maar met de kv was het drama. Heb ook nutrix geprobeerd, toen wist ze helemaal niet wat haar overkwam en zat ze alleen maar een beetje te kauwen op de speen.



Toen ik uiteindelijk dan maar weer een flesje afgekolfde melk pakte dronk ze weer rustig verder :wall:



Maar similac smaakt dus meer naar bv. misschien dat ik dat maar moet gaan proberen.

Het cb raadde destijds voor Isabel Friso aan… (ik vond het zelf erg stinken) en Isabel wilde die voeding dus niet.

Toen heb ik gewoon nurilon gekocht en die wilde ze wel, dus ik zou gewoon een ander merk proberen.



Jasmijn is na de borstvoeding ook nutrilon gaan drinken, en het gaat :thumbup:



Succes!



Groetjes Alex

Ja ik heb ook Nutrilon in huis. Ik geef nu 30 cc kv en 90cc bv en dit lijkt ze niet te merken :mrgreen: Iedere dag de kv maar een beetje opvoeren.



Alleen zodra er ook nog Nutrix bij zit (in de hoop dat ze doorslaapt dan is het weer drama.



Ik heb voor die papfles een 3 standen speen maar ze weet echt niet hoe ze er mee om moet gaan. Hebben jullie misschien nog flessen/spenen tips?

Hoe bedoel je dat ze niet weet hoe ze ermee om moet gaan?



Nutrix bindt niet met moedermelk, dus in feite is een papspeen dan niet eens nodig. Ik gaf het vaak met een speen#4, dat lukt ook. Alleen moet je het dan dus mengen met alléén BV, want met KV bindt het dus wel.



(dat je met rijstebloem beter kunt wachten tot 6 maanden heb je vast al weleens eerder gehoord hè?)

Hoi Lena,



Bindt Nutrix niet met bv? Dat wist ik niet. Toch heb ik het ook geprobeerd met alleen bv en ze kreeg het niet uit de gewone speen gezogen (Avent 2).



Met de 3 standen speen speelt ze alleen maar, ze weet niet hoe ze daar op moet zuigen lijkt het wel. Of ze vindt het er te snel uitstromen maar het niet binden met bv verklaart nu wel een hoop. Ik heb nu speen 3 gehaald misschien moet ik het daarmee proberen.



Ik weet dat ik beter kan wachten met 6 maanden om een papfles te geven maar op dit moment wil ik echt proberen haar langer door te laten slapen. Ik werk weer waarbij mijn wekker op 6:15 afgaat en de gebroken nachten (van 3 keer komen) breken mij echt op. Op mijn werk functioneer ik niet goed meer. Een keer per nacht vind ik niet erg maar 3 keer. Pffff. Zelfs het CB had geen tips meer voor mij (dan de papfles) en verwees mij door naar het bv forum om daar tips op te doen.



Gelukkig heeft ze vandaag wel goed gedronken en vannacht kwam ze ook maar 1 keer :dance: dus ik hoop dat dit zo blijft :pray:

Ik help het je hopen :pray: :dance: .



Als je nutrix mengt met BV kun je zien dat het gewoon waterig blijft. het wordt niet dik. Biobim met BV wordt wel dik.



Succes ermee meid, hopelijk iss het gewoon een kwestie van wennen en breekt nu de periode aan waarin jij steeds vaker uitgerust naar je werk kunt :thumbup: .

(hoewel, 6.15 uur… kun je dan mogelijkerwijs al uitgerust zijn…? Hoe vroeg moet je dan wel niet naar bed?)

Oke bedankt voor de tip van Biobim :thumbup: ga ik morgen meteen kopen.



Tja hoe vroeg ga ik naar bed. ik zou eigenlijk vroeger moeten maar lig er nu zo rond 11 uur in (dit was het tijdstip van mijn laatste kolfbeurt maar deze heb ik sinds eergisteren afgebouwd) maar zou eigenlijk om half 11 al plat moeten liggen.



Lynn lijkt de kv nu steeds beter te eten en de afgelopen nachten kwam ze steeds maar 1 keer. Wat een verademing. Ik geef nu half om half en dat drinkt ze probleemloos.



Nu alleen de hoeveelheden nog opvoeren (nu max. 120 cc per fles). Gistermiddag dronk ze in een keer 170cc. Ik wist niet wat mij overkwam :roll:

Fijn dat het beter gaat :thumbup: