luxeprobleem pff....

Ik heb weer zoiets.



Omdat ik afgelopen donderdag ben geslaagd voor mn rijbewijs en omdat ik volgende week jarig ben heeft mijn oom (ook mn peetoom) een bedrag naar me overgemaakt. Nu kom ik echt niet uit een rijke familie, dus dit is nogal wat!



Hij had het al gezegd (en ik ook gezegd dat het niet nodig is, maar hij wilde toch ) en ik zit dus stiekem al een paar daagjes te kijken of het er al op staat… Vandaag was het er, en het is veel, niet een beetje veel, maar echt heel veel Genoeg om een kleine 2e hands auto van te kopen, zeg maar :shock:



Ik weet nu ff niet zo goed wat ik er mee moet doen! Eigenlijk vind ik het veel te veel en wil ik een deel terug storten, maar dan krijg ik het van hem weer terug, dus dat zou ook niet werken.

We hebben geen extra auto nodig (al zou het wel fijn zijn) want we kunnen de kosten niet handelen (belasting, verzekering, enz) Maar wat moet ik er dan mee doen? Voor mn gevoel kan ik het niet uitgeven aan boodschappen ofzo… Lijkt me een beetje raar… Ik ben echt helemaal perplex!





tis wel een beetje een luxeprobleem, ik weet het, solly




Wie heeft de gouden tip?



liefs

daffie

Hahaha wat een heerlijk luxe probleem :wink:



Wij hadden een zelfde soort situatie, mijn opa had nogal wat geld vrij gekregen en stortte dat uit op de bankrekeningen van zijn 18 kleinkinderen.

Dit was niet zoveel als jij hebt gekregen Daffie, maar nog nog wel leuk voor even ‘’ zomaar gekregen’



Onze opa zei dat we allemaal zelf mochten weten waar we het aan zouden besteden, maar ik wilde het absoluut niet in de huishoudpot hebben.



Wij hebben er de kinderkamer van ingericht. De kast, het wiegje, de commode, en nu konden we echt uitzoeken wat we mooi vonden. De hele baby uitzet en alvast wat kleertjes in maat 56-62-68 !!

Er is inmiddels bijna niets van over, maar we hebben het echt mooi besteed zeg maar.



In het begin had ik datzelfde gevoel als jij van dit kan ik toch niet uitgeven? maar inmiddels voelen we ons enorm gezegend en kunnen hier nog lang van genieten.



Ik hoop dat je binnenkort een mooi ‘doel’ vindt en er dan net zo van kunt genieten als wij want jouw (peet) oom heeft het uiteindelijk gedaan om je blij te maken! Voel je gezegend met zo’n liefdevol gebaar !

Succes :wink:



Liefs,

Neri

Misschien kunnen jullie er met je gezinnetje iets leuks mee doen?

Een weekendje weg of zoiets?

Is voor je oom ook leuk toch, als hij ziet dat jullie er samen van genieten?

Huidige auto inruilen, bedrag erbij leggen en investeren in een nieuwere, betere, grotere, mooiere enz auto?



Wel een mooi probleem! :dance:

Ik zou het lekker laten staan en pas uitgeven wanneer je echt iets leuks er voor weet. Wel nog een beetje bewaren voor onvoorziene zaken zeg maar.



Kun je eerst nog even lekker rente trekken :mrgreen:

@Sisil wrote:

Huidige auto inruilen, bedrag erbij leggen en investeren in een nieuwere, betere, grotere, mooiere enz auto?



Wel een mooi probleem! :dance:




hihi goeie oplossing, maar auto is van de zaak van vriend, dus weinig in te ruilen en in januari komt een nieuwe, dus die betere,grotere, mooiere is ook onderweg! hahahaha :mrgreen:



@ Sonja en Neri: Ik denk ook dat ik er even aan moet wennen, maar ik vind het echt teveel geld voor een cadeautje. Ik ga mn oompie eerst maar even uitgebreid bedanken als ik m dit weekend weer zie en dan maar even met hem overleggen wat hij vind dat ik ermee moet doen!



@ Sabrina: ik heb het overgeschreven naar de spaarrekening, dus met die rente komt het ook wel goed :wink: :mrgreen:



Maar het blijft echt een shock! :shock:



liefs

daffie

kan me goed voorstellen, dat het je een opgelaten gevoel geeft. maar wel een onwijs lief gebaar zeg

Bewaren voor de toekomst of een stukje huis aflossen misschien.

Spaarrekening voor jullie kleine :inlove:

Heerlijk hoor zo’n suiker oom, geniet er van :thumbup: :thumbup:

wij kregen vorig jaar van mijn oma ook onverwacht een flink bedrag, maar ze had erbij gezegd dat we er iets van moesten kopen dat we anders niet zouden kunnen kopen :inlove: :inlove: . Dat is dus een nieuwe eettafel met stoelen en lampen geworden. Dat wilden we wel heel graag, maar hadden het voorlopig uitgesteld. Nu genieten we er dagelijks van :slight_smile:

@daffie wrote:

hihi goeie oplossing, maar auto is van de zaak van vriend, dus weinig in te ruilen en in januari komt een nieuwe, dus die betere,grotere, mooiere is ook onderweg! hahahaha :mrgreen:


Ook niet verkeerd.



Anders, zoals ook al gezegd eerst maar lekker over nadenken. Overleggen met je oom, open kaart spelen met hem.

Zal ik je mijn bankrekeningnummer peebeejen???



Nee, anders laat je het lekker staan totdat je er een goede bestemming voor hebt…

ja gebruik het voor iets wat blijvend is… inerdaad een groeter auto of iets in je huis aanpassen of inderdaad even met het gezin weg… erg leuk allemaal… eerst maar even rente van trekken meid en goed bedneken wat je ervan wilt gaan doen…



Nou veel plezier ervan geniet er maar van hoor.



kus celes

@Ron wrote:

Zal ik je mijn bankrekeningnummer peebeejen???



Nee, anders laat je het lekker staan totdat je er een goede bestemming voor hebt…




:lol: :lol: :lol: goeie :lol: :lol: :lol:



Wat een lieverd zeg…dat is idd een luxeprobleem…maar kan me je gevoel wel voorstellen…

Ik denk dat uitgebreid bedanken en samen eens brainstormen wat je voor nuttigs ermee kan doen een heel goed idee is eigelijk :thumbup:

Ik zou toch even vragen aan je oom of het de bedoeling is dat je er een auto voor koopt.



Staat natuurlijk heel raar als je het ergens anders aan op maakt en hij verwacht toch een auto voor je deur.



Gewoon vertellen dat je wel een auto er voor wilt halen, maar dat je niet zo blij bent met alle andere lasten die er aan vast zitten.

Dan weet hij wel hoe je er over denkt en misschien zegt hij dan wel dat je het ergens anders aan kan besteden.

Wauw!! Gefeliciteerd!!! :dance:



Tja, je kan het laten staan voor de vakantie volgend jaar of met je gezin lekker 3 daagjes Dusseldorf naar de Kerstmarkt!!




Vinden wij erg leuk, hahahahaha :lol: :lol: :lol:



Als je het nog niet weet zou ik er nog even over nadenken.

Ik wilde zeggen, een baby-uitzet, maar dat heb je natuurlijk allemaal van Colin nog.



Ik zou het dan gewoon op de spaar zetten, totdat ik er iets voor weet.



Maar jullie hebben pas een huis gekocht, denk dat het dan wel van pas komt!



Wel super lief van je oom zeg!

bedankt voor jullie reacties!



Ik heb het op de spaar gezet en ga er van het weekend met hem over babbelen. Hij heeft het gegeven als bijdrage voor een autootje, maar als we er geen willen, hoeven we het daar niet voor te gebruiken :smiley:



Een nieuwe kamer voor Colin is echt geen gek idee, zeker omdat we volgend jaar verhuizen. En dan kan deze kamer inderdaad voor de (hopelijk :pray: ) nieuwe beeb!



:think: nou ja, eerst maar eens met hem over hebben. :mrgreen:



liefs

daffie

dmv een een knuf en een een lieve kaart hem bedanken voor zijn gift!



Het geld loopt niet weg…



mijn zwager sponseert onze meid elke maand met een leuk bedrag.

Dit word hier ook gewaardeerd dmv kaartjes, foto`s etc.

Hij wil er nix voor terug. Lief dat er zulke mensen zijn.

Kunst…



Echt iets kopen wat je samen heel mooi vindt…Ik heb iig hier iets hangen waar ik al meerdere jaren elke dag erg veel plezier van heb…

Ik heb DE goude tip:



geef het aan mij



grapje :mrgreen: