Mijn moeder had me al gewaarschuwd… “stofnesten zijn het”.
Maar goed, ik was eigenwijs en heb mooie lichtgrijze luxaflex in de badkamer gekozen. Maar idd, ze worden wel stoffig :think:
Heeft iemand tips hoe ik ze het beste schoon kan maken? Met een vochtig doekje is een hoop gedoe, zo’n luxaflex-borstel die je ertussen propt werkt ook al niet.
Thnx!
ik had witte,…
in de zomer gooide ik ze buiten op de grond
nat spuiten, schoonmaakmiddel erover spuiten, dan met de bezem er over heen.
omdraaien en de andere kant ook een beurt geven
daarna afspuiten en buiten ophangen om te drogen
ik had dus ook geen zin in dat gepruts hihi
Ik doe bij het schoonmaken altijd de Luxaflex dicht en pak dan een plumeau waarmee ik de stof weg veeg. Niet veel werk en werkt prima.
Mijn moeder doet het met een oude panty, een voor een die dingen (hoe heten ze eigenlijk?) langs tussen wijsvinger en duim. Werkt ook goed, alleen heeeeeeeeeeeeeeel veel werk!
Met een washandje, gaat ook prima!!
Ik heb een speciaal mondstuk voor op de stofzuiger, volgens mij te koop bij gmm of k*rw**.
Mag het trouwens ook wel weer eens gaan doen!!!
Heb alleen luxaflex op de twee slaapkamers die we (nog) weinig gebruiken.
met een swiffer duster :thumbup:
Ik zweer er bij, dat ding werkt geweldig
Een keer in de zoveel tijd buiten natspuiten en dan goed nadrogen…
Ik heb er zo’n speciaal borsteltje voor. Die heb ik bij de Blokker gekocht. Het is te doen, maar het jaarlijkse klusje kost me best wat tijd (maar we hebben ook aardig wat hangen, ca. 6 bij 2 meter in de keuken en 15 bij 2 meter op zolder).
Als je een bad hebt en je kunt de luxaflex makkelijk verwijderen (wat hier helaas niet kan), dan kun je het met een beetje groene Biotex in bad leggen. Halfuurtje weken en goed afspoelen en klaar ben je.
Mik ze in het bad met allesreiniger!
Nieuwe kopen?
Ik heb ze ook, maar neig nu echt naar nieuwe, waardeloos vind ik het om ze schoon te maken.
Oi ik heb ze uit het oude huis met de verhuizing zo in de container gemikt…vreselijk, hoe vaker je ze schoonmaakt (deed ik in bad) hoe slechter de touwtjes worden van het systeem :?
Dus helaas ook niet te ultieme tip voor je (behalve weggooien :think: )
Ik doe de luxaflexen ook met een swiffer duster schoonmaken.
Ding neemt echt alle stof op!
(Als je luxaflex echt vies is, niet van het stof, maar bijv. dat hij plakt/vliegenpoepjes o.i.d zou ik met een natte lap, en dan nawrijven met een theedoek, wel veel werk, maar is hij wel weer mooi schoon)