Luuf drama

Vanmorgen vroeg heeft mijn dochter het potje Luuf onrdekt in haar kamer. Hij stond blijkbaar in bereik, stom van mij ik weet het. Maar trien was zo slim haar stoeltje te pakken als opstapje en het potje te pakken.

Vanmorgen toen wij uit bed kwamen lag ze nog te slapen (dachten we, maar ze was gewoon druk bezig), maar we roken wel het luchtje. Vriendlief vroeg nog of ik mij had ingesmeerd met een speirpijnzalfje. Niet dus.

Ik loop naar boven om haar uit bed te halen en halvewege de trap herkende ik het luchtje en speerde naar haar kamer. Echt het hele potje leeg, wel netjes terug gezet in hoop dat ik het niet door zou hebben, boef :mrgreen:

Ik meteen ‘Waar heb je het gesmeerd?’ Tess doet haar shirt omhoog ‘Op de buik.’ Ze was dus niet niet vergeten dat ik het daar ergens smeer. :inlove:

Heel haar gezicht glom ook en haar haar zat fantastisch, NOT. Het is geen wondermiddel voor krullend haar kan ik je zeggen :lol:

Ze heeft het ook geproefd, maar het was niet lekker. Ik neem aan dat ze slim genoeg is het bij die ene keer proeven te laten.

Straks ga ik haar maar flink boenen in bad. Haren wassen, een keer of 10. Vind ze fantastisch, NOT. Tja, eigen schuld :lol:

Voor de rest is er geen spoor van te vinden in haar kamer. Het hele potje zit in haar haar en op d’r buik. Dus dat scheelt weer boenen.

Ik heb al gegoogled of het kwaad kan dat ze het ‘gegeten’ heeft en ook wat in d’r oogjes heeft gekregen, maar ik kon niks vinden.

Wat denken jullie?

Ze is er trouwens gewoon goed onder,niks aan de hand.

Haar gewoon even in de gaten houden vooral of ze veel in ogen wrijft.

Hier ook een grietje wat graag smeert, vanochtend weer een tube met arniflor van vsm. Heb nu echt alles uit klimbereik gehaald. :smiley:

Ze wrijft niet in haar ogen, alleen vanmorgen eventjes. Ze heeft het, waarschijnlijk, niet in haar ogen gewreven, maar doordat het aan haar handen zat en daarmee is gaan wrijven een beetje in haar ogen gekregen. Het ziet er voor de rest gewoon prima uit.

Ik denk dat het inderdaad voor mij een goede les om alles hoog weg tezetten :lol:

:lol:

Ik had dat smoeltje van je dochter wel willen zien toen jij de kamer binnenkwam!

Is het er inmiddels allemaal van af?

Olivia had laatst wat -via haar eigen vinger- wat in haar oog gesmeerd.

Ze ging behoorlijk knipperen en tranen (en huilen).

Daarna had ze er geen last meer van.

Ik vond het op zich wel apart dat spul voor jonge kids zo kan prikken in de ogen. Ik bedoel- je smeert het op de borst en keel. Ze kunnen heel makkelijk eraan komen en het dan in de ogen smeren. Of ben ik nou naief? :shifty:

Heb je het er een beetje van af gekregen??

Inderdaad daar zeg je wat. Ze kunnen het zo ergens anders smeren.

Ze heeft gelukkig nergens last meer van gehad. Ik heb flink geboent, wel 4 keer haar haren gewassen. Echt net een speenvarken, want haren wassen is niet haar favoriet :lol:

Haar haar is nu nog steeds vettig, dus morgen weer haren wassen.

Als klanten in de zaak (kapsalon) heel veel wax hadden gebruikt wasten we het wel eens met dreft, daar krijg je alles schoon mee. Ik twijfel om haar haar er ook mee te wassen, maar aangezien ze geen washand voor haar ogen wilt en haar mond wagenwijd open heeft om te gillen, denk ik dat het beter is van niet. Dat zal wel erg gaan prikken in d’r oogjes natuurlijk.

Dan maar weer een keer of 4 wassen.

Ik vind het knap als ze het ergens anders kunnen smeren als je als ouder het erop hebt gesmeerd hoor. Je smeert het toch op de borst (en evt. rug) en dat smeer je toch goed uit en dan zit er toch een hemd/romper en (pyjama)shirt overheen?

(Op de keel hoort het volgens mij niet gesmeerd te worden… :think: )