Lune wil geen flesje borstvoeding.....

als ik straks weer ga werken is ons meisje op maandag bij oma, de andere twee dagen gaat ze mee naar mijn werk en kan ze dus gewoon bij mij drinken. maar op die maandag krijgt ze dus gekolfde melk in een flesje, heb gelukkig al een voorraadje aangelegd.



maar nu oefenen we regelmatig een flesje… maar madam snapt het niet en gaat boos huilen als de speen in haar mond komt. soms blijft ze rustig en drinkt uiteindelijk in een uur 60cc maar dat is toch niet genoeg??? we hebben een avent fles en gisteren hebben we de dr brown fles geprobeerd wat iets beter leek te gaan.



tips???

helaas geen tips, ons meisje heeft net zolang de fles geweigerd tot ik ben gestopt

en dat is 10 maanden.



hier hebben we ook de medela calma fles geprobeerd, dat is een neiuw soort, deze schijnt vaak te werken bij flessenweigeraarsters.

Ik zou nog eens een ander flesje proberen. Tommy Tippie heb je ook nog. Die speen is gevormd zoals een tepel.

Hier ook een flessenweigeraar en wij kregen de tip van de LK (na tig soorten flessen geprobeert te hebben, en verschillende andere tips (eigenlijk alle tips ))



Een soort fles, tussen de voedingen door proberen. En zodra je kindje aan geeft dat het genoeg is geweest, stoppen dus dat betekent met huilen stoppen, met wegdraaien stoppen etc.



succes ermee want het is erg frusterend :frowning:

Iris heeft de fles ook liever niet. Ik kreeg het advies om iemand anders de fles te laten geven en zelf uit de kamer te gaan. Toen dronk ze wel, nog niet van harte maar wel een flesje van 90 cc leeg.

Ze hebben het liefste hun mama’s onze draakjes!

een tip die ik hoorde; slaap zelf met een hydrofielluier op je kussen zodat die een beetje naar je gaat ruiken en laat iemand anders de fles geven, met de luier onder je kindje. Kan natuurlijk ook zonder :mrgreen:



Als je kind kan kiezen tussen jou en het flesje is de keus makkelijk natuurlijk.

Als je zelf niet in de buurt bent gaat het soms beter.

Of je hebt zo’n eigenwijze meid als hier: 'mama niet in de buurt? dan kan dit geen melk zijn, want dan is mama altijd in de buurt :think: '.

Die wilde dus alleen een flesje drinken als ik er ook was :roll: wat een beetje moeilijk was op papa-dag.

Wij hebben best wel een tijd moeten oefenen voordat ze het accepteerde maar dat heeft ze uiteindelijk wel gedaan.

mijn vriend heeft net twee dr brown flessen gehaald aangezien ze er gisteren 90cc uit dronk en gewoon rustig bleef :dance: ik ben tijdens de fles wel in dezelfde ruimte maar zeg geen woord. de keer dat ik niet thuis was ging eigenlijk ook slecht. hoop dat het nu beter blijft gaan.

idd de tip om iemand anders de fles te geven, dit wil nog weleens helpen.

oeps las je post hierboven niet… :wall:

Mijn dochter dronk alleen uit de brede difrax fles of uit de flessen van tommee tippee, die gebruik ik nu ook voor mn zoon en dat gaat prima. Maar idd probeer een fles een langere tijd en ga niet elke 3 dagen van fles wisselen. Hoop dat ze snel doorkrijgt dat er uit een fles ook lekkere melk kan komen :wink:

Mijn jongste wilde bij mij ook geen flesje, van papa en oma gelukkig wel!

Ik weet niet wat ze nu zou doen, inmiddels heeft ze al vaker uit een flesje gedronken, maar nog nooit bij mama…



Je kan ook met je kindje door de kamer lopen, dan wordt ze afgeleid en drinkt ze misschien wel. Aluminiumfolie om het flesje. En niet wachten tot ze echt heel veel honger heeft, dan is een kindje vaak minder in voor iets nieuws. Misschien helpt het ook als je de speen even in warm water legt, een koude speen is niet prettig in het mondje van je kindje.



En ik heb ook goede berichten gehoord over die fles van medela, daar heeft je kindje dezelfde techniek voor nodig als aan de borst.



Succes!

gisteren 110cc in alle rust gedronken, volgens mij heeft ze het nu door. de tip van rondlopen helpt heel goed!

bedankt voor alle tips!