@Cell wrote:
Hoewel ik kan volgen waar het probleem zit, herken ik het dus totaal niet terwijl we zo te lezen verder weg wonen van school (afgelopen jaar zaten de kinderen 17 minuten lopen van school en dus 5 minuten fietsen)
Hier is de pauze 1 uur en 5 minuten. (10 minuten voor aanvang moeten ze alweer in de klas zijn)
11.45 komen ze uit, we zijn meestal 12.00 uur precies thuis, hebben echt geen 15 minuten nodig om aan tafel te komen en meestal zijn ze 12.25 alweer klaar met eten. We gaan 12.40 weg zodat ze echt optijd op school zijn.
Er blijft in die 1 uur en 5 minuten dus toch wel 15 minuten over voor gekeutel en wat spelen en zomers hebben we ze zelfs wel in bad gehad.
Dan aten ze razendsnel, kleedden zich om en speelden 10 minuten in bad.
Dus of ik ben erg vlot, of jullie zijn gewoon ontzettend traag :shifty: :oops:
Mijn buren hebben de kids op dezelfde school, en ook zij redden het makkelijk hoor, ook met dat badspelen enzo.
75 minuten pauze vind ik dus niet bepaald weinig en met 60 minuten zou ik het ook prima redden.
Dan zijn/eten jullie inderdaad razendsnel.
Het ligt soms ook aan de manier van thuiskomen (auto,lopen of fiets),maar ze komen 12.00 uur uit,wat soms ook wel niet stipt is, zijn dan tegen 12.10 a 12.15 thuis. Jassen uit e.d. en beide heren WC, ja dan kan het zo zijn dat ze pas om 12.20 a 12.25 aan tafel komen.
Ze moeten namelijk ook nog even ontladen van de ochtend en wat vertellen.
Incl brood smeren (wat vooraf ook kan,maar ook niet altijd), is het inderdaad makkelijk 12.20 a 12.25. Eten (eten niet bijzonder traag,maar wel rustig en gezond). Kletsen tijdens het eten over school of andere dingen.
Dan kunnen ze rond 12.40 nog even spelen (vind 15 minuten doen over een lunch niet bijzonder traag incl kletsen over de ochtend e.d., probeer het schrokken ivm tijdsdruk echt tegen te gaan, heb zelf een scheur in mijn middenrif en zonder medicatie voortdurende brandend maagzuur zwak uitgedrukt,dus ken de gevolgen van dagelijks getressed eten).
Als ze daarna nog even 15 minuten kunnen spelen,vind ik dat niet teveel gevraagd hoor. Ik ben zelf ook geen machine,dus ff 5 minuten voor een bak koffie en tafel afruimen mag er best vanaf lijkt me.
Dan begint het feest van jassen (eventueel schoenen ook) weer aantrekken opnieuw. Gezien Jo’s probleempje moet er ook altijd nog even een WC moment bij, plassen is zo gebeurt,maar als het poepen is,dan heeft hij wel even nodig.
Past allemaal precies en komen niet 1 minuut voor schooltijd nog snel binnen gejaagd. Jo kan nog rustig even aarden ipv de klas in smijten en meteen in het gareel staan. Daar moet dus geen 15 minuten af worden gehaald. menig ouder denkt dat 15.14 ook ruim op tijd is,maar veroorzaakt met zijn/haar structurele laatkomen veel onrust in een klas met kinderen die al die tijd netjes moeten wachten tot alle moeders de klas uit zijn (bedoel even in het algemeen, zeg niet dat jij zo bent,vast niet).
Wij zouden dat allemaal nog wel trekken,maar weet zeker dat die echt verder wonen er een probleem mee krijgen (wat ook opgevoerd is als argument).
Hier is de pauze 1 uur en 5 minuten. (10 minuten voor aanvang moeten ze alweer in de klas zijn)
Euh, lees dit nu m.a.w. jullie hebben
ook 75 minuten? Jo moet ook ongeveer 10 minuten voor aanvang weer binnen zijn. Althans,dan gaat de deur open en voor de rust van de klas is het wel wenselijk dat iedereen tijdig binnen is.
Als ze bij ons 15 minuten inkorten,zouden ze 12.50 weer binnen moeten zijn en wij dus 12.35 a 12.40 van huis moeten.
Dan blijft er dus echt niets meer over.