Wie heeft er een tip?
Volgende week heb ik een kinderfeestje en er moet een lunch komen voor een stapeltje hongerige kleuters en peuters.
Er zijn alleen een paar ‘maren’. Het is direct na de Pasen en ivm drukte in de weekenden, kan ik de ‘ingrediënten’ op zijn laatst eind deze week halen…
Verder is er ook geen mogelijkheid om het van te voren klaar te maken.
Dus pannenkoeken vallen af…
Het moet dus op de dag zelf klaar te maken zijn en allemaal goed houdbaar. Ik dacht dus zoiets als knakworsten. Maar… wat doe je er bij??
Ik heb gewoon sandwiches gemaakt met wit en bruin brood.
Mini afbakbroodjes
Mini-krentenbolletjes
Tosti’s
Fruitspiesjes maken of zakjes knijpfruit kopen
Ik zou denk ik gaan voor een broodje knakworst of magnetron-pannekoeken.
Wat ik ook wel eens doe als er vriendinnetjes van Laura komen spelen, is gewoon stokbrood (gesneden) op tafel zetten, en ze dan lekker zelf laten beleggen met hagelslag, pindakaas, jam, smeerkaas, etcetera. Dat vinden ze over het algemeen erg leuk (knoeien met eten is altijd leuk, vooral als ze er een driedubbele laag hagelslag op mogen doen, of twee soorten beleg door elkaar).
magnetron poffertjes?
broodjes met bitterballen?
Ik begrijp alleen niet waarom pannenkoeken niet kunnen? Die kan je toch prima 's morgens bakken, in de oven zetten, ingredienten (houdbare melk) kan je ook al halen…
Broodjes gezond? Vinden ze ook erg leuk om te doen en tomaat, komkommer en kaas blijft wel goed, afbakbroodjes.
Mini snacks,
kleine frikandelletjes
bitterballetjes
kipnuggets…
en kaas en worstjes ging ook altijd zo op…
kleine hotdoggs, mini broodjes met knakworstjes…
brood en zo bleef hier altijd liggen…
De kids zijn toch al helemaal hyper,
dat ze vaak de honger vergeten,
en alleen maar willen spelen, en snoepen…
@Lune wrote:
Ik begrijp alleen niet waarom pannenkoeken niet kunnen? Die kan je toch prima 's morgens bakken, in de oven zetten, ingredienten (houdbare melk) kan je ook al halen…
Dat dacht ik dus ook :think: Of gewoon bakken tijdens de lunch. Hier helpen ze graag mee met mixen. Ieder zijn eigen pannenkoek bakken, maar misschien is dat met meer dan 2 kleuters wat optimistisch van mijn kant :mrgreen:
@Bambi wrote:
@Lune wrote:Ik begrijp alleen niet waarom pannenkoeken niet kunnen? Die kan je toch prima 's morgens bakken, in de oven zetten, ingredienten (houdbare melk) kan je ook al halen…
Dat dacht ik dus ook :think: Of gewoon bakken tijdens de lunch. Hier helpen ze graag mee met mixen. Ieder zijn eigen pannenkoek bakken, maar misschien is dat met meer dan 2 kleuters wat optimistisch van mijn kant :mrgreen:
Precies Bambi :lol: Ik zit hier straks met 9 kids in mijn uppie..
's ochtends bakken gaat ook niet, daar heb ik geen tijd voor. Trust me :wink:
9 is wel veel idd… Ik heb het weleens gedaan op een feestje, kinderen aan de kleurplaten en ik gauw pannenkoeken bakken, maar toen had ik er denk ik 6 of misschien 7. En allemaal meisjes, bij mijn jongens hun feestje zou dat ook geen succes zijn
Mijn eigen kids zitten er ook nog tussen, dat scheelt :mrgreen:
En er komt ook van alles door elkaar, dus bakken tijdens het feest werkt niet. Sta ik een uur in de keuken met al die grote eters :mrgreen:
Dan zou ik voor de magnetronpoffertjes gaan. Die magbetronpannenkoeken vind ik zelf nooit zo’n succes. Of gewoon broodjes met allerlei lekkers.