Luna groot?

Ik begin me toch af te vragen of mijn meid nu echt zo groot is.

Hier roept iedereen ooooooh ze is zo groot. Maar tja Luna is half Spaans/Nederlands en wij Nederlanders zijn toch echt groter dan de Spanjaarden. Maar ik was vandaag in de C&A waar gewone EU maten zijn

en keek toch even bedenkelijk toen maat 74 zij voor 9 maanden??? Luna is nu 4 maanden en 3 weken oud??? Maat 74 gaat met rompertjes zo ongeveer. Nog even en dat zit toch echt te strak. Mouwen en benen zijn te lang maar het lijf heeft toch echt 74 nodig en ik denk nog een maandje en dat past niet meer. T-shirts maat 68 is te klein past het hoofd echt niet meer doorheen hahahahahaha. Dus nu maar lekkere ruime T-shirts gehaald maat 82.

Bij de kinderarts was ze op 4 maanden 63 cm lang en 6900 gram. Hij zij ook al het is een grote :smiley: Maar is ze nu vergeleken met NL babies nu echt zo groot. Ze is niet mollig of zo maar gewoon groot volgens mij.

Mijn meisje is 11 weken en weegt 6 kilo, en zit in maat 62. Sommige pakjes 68 passen al.

Mijn meisje zal met die leeftijd van jou dochtertje ook al wel in maat 74 zitten.

Ze zit niet boven de lijnen, ze zit net iets boven het midden.

Ivan was 64 cm en 6700 gram

ik vind haar niet overdreven groot.

Ivan had toen maat 68 en is pas in september overgegaan naar maatje 74

Nee niet overdreven groot onze dochter was met 4 maanden 67 cm en 7670 qua gewicht en met 6 maanden 70 cm en 8205 qua gewicht, ze zat altijd wel in de bovenste lijn .

maar toch zijn de spaanse maten anders dan de nederlandse hoor, mijn schoonouders nemen ook vaak wat mee uit spanje en de maten vallen echt anders dan hier :wink:

Lianne zat met dr eerste verjaardag in maat 74

Als ik kijk naar de groeicurve in het boekje van het CB is 63 cm met vier maanden voor Nederlandse kindjes gemiddeld en 6,9 kg ietsje boven gemiddeld. Maar kan me voorstellen dat het voor Spaanse begrippen anders is. :wink:

Op een gegeven moment gaan ze wat minder hard groeien en doen ze wat langer met een maat. 74 was hier in ieder geval de eerste maat waar ze wat langer mee deed.

En omdat ik toch het boekje van het CB open had ivm de curve: Jinthe was met 4 maanden 67,5 cm en 8295 gram.

@Nienke123 wrote:

Als ik kijk naar de groeicurve in het boekje van het CB is 63 cm met vier maanden voor Nederlandse kindjes gemiddeld en 6,9 kg ietsje boven gemiddeld. Maar kan me voorstellen dat het voor Spaanse begrippen anders is. :wink:

Op een gegeven moment gaan ze wat minder hard groeien en doen ze wat langer met een maat. 74 was hier in ieder geval de eerste maat waar ze wat langer mee deed.

En omdat ik toch het boekje van het CB open had ivm de curve: Jinthe was met 4 maanden 67,5 cm en 8295 gram.

Grappig hier heeft ze juist echt heeeeeeel kort in 74 gezeten, lang juist in 68 / 86 en 98

vind zelf C&A wat kleiner vallen Hail had toen ze voor H&M bijv 68 had niet meer in de 68 van C&A

Die van mij gingen allebei vlak voor hun 1e verjaardag in maat 74…Dus als je mij persoonlijk vraagt, dan zeg ik ja, ze is groot. Maar die van mij waren dus gewoon klein! (Overigens hebben ze dat ondertussen ingehaald, ze zijn beide gemiddeld van lengte)

Misschien vallen de Spaanse maten inderdaad anders, zoals Melanie zegt.

En ik vind het ook een verschil of je maat 74 nodig hebt voor de lengte (nee, dus want ze is pas 63 cm) of voor de breedte, zeg maar. Ik heb 2 dunne kinderen en zij gaan dus pas naar een volgende maat als hun lengte daarbij past. Zij hebben allebei nooit zo’n ontzettende bolle babybuik gehad, bijvoorbeeld.

Ons neefje is iets meer dan een jaar jonger dan Nikkie en zit altijd maar een maat achter Nikkie aan, maar zijn broeken zijn wel altijd ruim omgeslagen. Hij is ook bijna een kop kleiner dan Nikkie. Bij Nikkie moet ik juist altijd het knoopelastiek aantrekken! Hij heeft het echt nodig voor zijn bolle buikje en spekkiesbenen. Nikkie is zo mager als een lat.

Gewoon duisdelijk dat die Spanjaarden aan wat kleinere hummels zijn gewend hahahahaha.

Valt wel mee hoor, mijn “kleine” meid was met 4 maanden 69 cm en ruim 8 kilo :smiley:

Steven past nu pas net niet meer in maatje 74, heeft nu net maatje 80, maar hij is dan ook een beetje klein, maar vooral erg tenger, waardoor vooral rompers wat langer passen, alleen de mouwen worden dan wat kort. Weegt 9,5 en 78 cm

Nou nee jou meisje is niet extreem… Dan hebben wij een flinke jongen.

Iets ouder als 3 maand, 7100 gram en 63 cm. Past hiet trouwens met gemak nog broeken van 56 en 62 past helemaal perfect.

Niet extreem hoor! Mijn oudste woog dat pas met 9 maanden, maar mijn jongste was met 4 maanden 6935 gram en 67 cm, dat is dus zelfs groter!

Geen zorgen maken! Het is ook bij ieder kledingmerk anders, welke maat hoegroot zit enzo!

Lianne was met 4 maand 6kg en 62 cm

Indy was met 4 mnd 5750 gram en 58 cm een kleintje nu nog steeds :lol: (met de geboorte 3565 gram dat was gemiddeld)

Sean was met 4 maanden 63,5 cm en woog 7360 gram. Qua lengte dus gemiddeld, maar qua gewicht bovengemiddeld. Na 6 maanden is hij echter minder hard gegroeid: lengte onder het gemiddelde, gewicht op het gemiddelde. Volgens het cb komt dat doordat ik bv geef, dan zou de groei wat stagneren (wat hij later wel weer zou inhalen). Maarre, nu al bijna in maat 80?? Sean zit in maat 68/74 en is ruim 9 maanden! Dan heeft ze wel een flinke groeispurt gemaakt!

N.B. Voor rompers heeft Sean wel altijd een grotere maat dan zijn kleren, vanwege zijn dikke buik!

Hoi, Ik woonde in Barcelona het 1e jaar van Friso, en de C&A kleertjes waren echt aan de kleine kant, als je in maanden mat, dan. Terwijl hij ook niet extreem lang is, hoor. Dus maak je geen zorgen.

Groetjes,

LaBruja

hier een mannetje van 2 jaar wat in maat 80/86 zit dus ja of ons mannetje is klein of jullie wonder is groot

niet alle kindjes zijn het zelfde de oudste (9) van mn vriendin is kleiner dan onze oudste (5 en maat 128) dus het kan nog alle kanten opgaan

Naomi nu 4 maanden en 7065 gram 66 cm