Lullig voor haar, maar toch baal ik wel

Ik ga 3 juli trouwen, en een goede vriendin van me zou mijn vrijgezellenfeest regelen en mijn ceremoniemeester(es) zijn voor mijn bruiloft. Hartstikke leuk natuurlijk. Maar nu kwam ze gisteren huilend vertellen dat zij en haar man uit elkaar gaan, en ze daardoor mijn bruiloft niet meer kan regelen. Mijn vrijgezellenfeest gaat niet door. Natuurlijk snap ik dondersgoed dat dat wel super dubbel is, zelf in scheiding liggen en dan voor iemand anders de bruiloft en vrijgezellenfeest regelen, dat kan ook niet. Ik neem haar ook uiteraard niets kwalijk. Ik vind het ook heel erg voor haar dat ze gaan scheiden, ik moest zelf ook huilen toen ze het vertelde… maar stiekum baal ik wel, ik heb niemand anders die ik daarmee wil ‘opzadelen’… of is dat egoistisch? :oops:

Nee hoor vind ik niet egoistisch. Tuurlijk is het lullig voor haar maar het is jouw grote dag! Logisch dat je een beetje teleurgesteld bent hoor. Maarja als ze aangeeft het niet te willen doen moet je toch iemand anders zoeken. Misschien een zus/nicht/tante o.i.d? :hug:

Er is toch wel iemand van het lijstje personen die je mee zou willen op je vrijgezellenfeest die de werkzaamheden van je vriendin zou wil overnemen.



Ik heb vorig jaar het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzusje georganiseerd en qua regelen enzo valt het uit eindelijk toch wel mee hoor.



Voor de rol van ceremonimeester lijkt het mij een ander verhaal daar moet je toch wel iemand voor hebben die goed weet wat jullie willen op je dag en die ook goed in het regelen is en een makkelijke prater is.

De vrijgezellenavond gaat niet door, dat sowieso. Ik ben niet de aangewezen persoon bij anderen te gaan lobbyen wie de organisatie wil overnemen vind ik. (beetje raar voor je eigen vrijgezellenfeest). Tenzij iemand zich vrijwillig aanbiedt, maar ik vermoed zomaar dat dat niet gebeurt ;). En we trouwen heel eenvoudig, dus meer dan een feestje in de achtertuin wordt het niet, dus op zich is het allemaal geen ramp. Maar het is gewoon jammer, je stelt je toch op bepaalde dingen in, verheugt je ergens op en je moet dan toch bepaalde dingen omgooien… maar goed, het is voor haar erger dan voor mij tenslotte. Ik heb niet echt reden om me druk te maken, zij wel :frowning:

Wat verwachtte je dan van je vrijgezellenfeest? Een heel programma enzo??? tsja… dan zul je moeten dealen met dat het niet doorgaat…

Wat ook kan is dat je je vriendin ondersteund en zegt dat een etentje bij een leuk restaurant en daarna een borrel oke is… Dat je zelfs nog wel wilt helpen met uitzoeken…



ik persoonlijk vind dat een “vrijgezellenfeest” niet zo apart of “voor schut staaderig” moet zijn met stripper en blozende wangen…

voor mij was de vrijgezellenafvond gewoon een heel leuke vrouwenavond met 4 dikke vriendinnen…



nou… succes en hey… Dan vier je toch volgend jaar een verlaat vrijgezellenfeest???

@preggie wrote:

Wat verwachtte je dan van je vrijgezellenfeest? Een heel programma enzo??? tsja… dan zul je moeten dealen met dat het niet doorgaat…

Wat ook kan is dat je je vriendin ondersteund en zegt dat een etentje bij een leuk restaurant en daarna een borrel oke is… Dat je zelfs nog wel wilt helpen met uitzoeken…


Nou Preggie, ik verwachtte helemaal niets. Ik wilde niet eens een vrijgezellenfeest, dat wilde zij graag. En ze had inderdaad een heel programma. (nee, niet met strippers goddank ;)) En ik heb natuurlijk meteen tegen haar gezegd dat het prima is, dat ik het helemaal begrijp (wat ook zo is) en dat we het wel redden, inderdaad, een borrel bij mij thuis, that's it. En ik zal haar sowieso steunen, en dat weet ze. En die vrijgezellenavond is van ondergeschikt belang, maar als je al weken lekker wordt gemaakt met allerlei geheimzinnig gedoe en je expres heel nieuwsgierig wordt gemaakt, dan vind je dat toch jammer ondanks alles, althans, ik wel. Maar dat neemt niet weg dat het voor haar natuurlijk het allerergste is en zij hier zeker niet om gevraagd heeft.

Ik snap je Jenni, ik snap ook je gevoel erbij hoor.



Afgezien dat het voor haar verdrietig is.



Maar ik neem aan dat die avond niet alleen met jullie beide was?



Er waren toch meer vriendinnen bij betrokken? Kan een van hun het niet overnemen?

Misschien wel Madre, maar ik wil daar zelf niet voor lobbyen voor mijn eigen vrijgezellenavond, als iemand anders het aanbiedt is het leuk, maar ik wil mijn vriendin daar verder ook niet mee belasten, dat zij iemand anders moet vragen bedoel ik. Zo belangrijk is het ook weer niet. Anders sleep ik wel een paar meiden mee naar een terras van de zomer, dan is dat gewoon mijn post-vrijgezellenfeest :smiley:



Ik baal ook al niet meer hoor, was even toen ik het net hoorde, maar het voelt nou al niet meer zo. Het ging me ook meer om de voorbereidingen voor de bruiloft, maar goed, we houden het toch al klein, dus dat redden we zelf ook wel.

Lullig voor je !



Hebben zij het net pas besloten om te gaan scheiden?

Misschien trekt ze wel bij en gaat ze het alsnog doen.

Ik vind het wel een beetje lullig dat zij het niet probeerd door te geven aan iemand anders in plaats van tegen jou te zeggen dat het helemaal niet doorgaat.

Komt zij zelf nog wel?



Ik hoop dat als de anderen het horen dat er iemand zal zeggen dat ze het over zal nemen, want als je het niet zo heel groots houd dan moet dat toch niet zo’n groot probleem zijn.



Anders vraag je toch zelf iemand, leg je uit wat er aan de hand is ?

Het is toch altijd zo dat je zelf een ceremoniemeester aanwijst ?

Ik begrijp je dubbele gevoelens heel goed hoor.

Het is toch een tegenvaller zowel de scheiding van je vriendin dan het niet doorgaan van je vrijgezellen feest en het zijn van ceremoniemeester.



Maar het lijkt mij wel dat er genoeg andere vriendinnen zijn die het over kunnen nemen en snap wel dat je je daar zelf niet mee wil bemoeien maar misschien houden ze het wel bewust stil,zodat het strax een extra grote verassing voor je is dat het tóch doorgaat :lol: :lol:

Persoonlijk denk ik dat als iedereen van de schrik is bekomen het wel goed komt. Dat iemand opeens denkt: oooooh s.h.i.t. de hennenparty van Jenni…



Ik heb er vertrouwen in…