luizen in onkambaar haar, iemand nog een gouden tip?

goed, ik sta -figuurlijk dan- al met de schaar in mijn handen, misschien dat iemand op de valreep toch nog een gouden tip heeft…

nano heeft luizen :wall: en die luizenkammetjes zijn allemaal heel leuk en aardig, maar niet gemaakt voor haar als dat van nano…wat te doen???

ik heb mijn eigen haar met azijn behandeld, dat ging heel aardig. Nano’s haar eerst met luizenshampoo 2x, vandaag met azijn en nu weer met luizenshampoo, maar dat kam-gedeelte lukt dus gewoon echt niet…

ik baal als een stekker want nano wilde zo graag zijn haar laten groeien, maar ik begin echt het idee te krijgen dat we die pokkebeesten er gewoon niet uit gaan krijgen…

Mijn tip is zo wie zo deze:

De goedkoopste mayonaise mengen met wat olijfolie, niet teveel anders word het te dun natuurlijk.

Met dit mengsel het hele haar behandelen.

Beste kun je scheiding voor scheiding doen, net zoals je bijv. het haar verft… Daarna 2,5 uur in laten trekken.

Grondig uitspoelen en nawassen met gewone shampoo en daarna 2x met cremespoeling.

Goed doorkammen en dan de volgende dag nog eens doorkammen en kijken of er nog wat te vinden is en zo nodig eens herhalen.

Maar ja aangezien je niet tot weinig kan kammen zul je het met je vingertoppen moeten masseren en doen…

Het is een heel gedoe maar zeker de moeite waard.

Ik heb al veel mensen deze tip gegeven en het is allemaal beter voor het haar dan die chemische troep.

:thumbup:

ik vrees het ergste voor nano, volgens mij werkt kammen echt als enige, die neten moeten eruit he.

maar kun je niet de neten los kammen bij de hoofdhuid en de rest van de krul niet? of gaat dat al niet lukken met zijn haar? ik denk ook maar ff mee he.

succes

haha madre zei al dat jij een huistuin en keukentip had, maar kon hem nergens vinden op kok (ondanks het meesterlijke zoeksysteem hier…).

Mayo met olijfolie dus…maar ze zullen ook met dit middel niet zomaar zelf verdwijnen lijkt me he, daar heb je toch hoe dan ook de kam voor nodig? Of blijven ze anders gewoon dood in het haar zitten en raak je ze dan toch vanzelf kwijt op een gegeven moment?

@fiep klophout wrote:

haha madre zei al dat jij een huistuin en keukentip had, maar kon hem nergens vinden op kok (ondanks het meesterlijke zoeksysteem hier…).

Mayo met olijfolie dus…maar ze zullen ook met dit middel niet zomaar zelf verdwijnen lijkt me he, daar heb je toch hoe dan ook de kam voor nodig? Of blijven ze anders gewoon dood in het haar zitten en raak je ze dan toch vanzelf kwijt op een gegeven moment?

Door de olijfolie verdrinken ze en door de mayo laten de neten goed los, dus je wast op zich al veel eruit zonder te kammen.

Ook de cremespeoling nadien helpt goed mee. :thumbup:

en anders gel erin gaan stoppen :think: luizen houden van schoon haar dus misschien gaan ze daardoor ook wel weg. Geen idee of je hier wat aan hebt (al zal gel voor nano’s haar niet echt nodig zijn vermoed ik), maar denk…gooi het in de groep :mrgreen:

Groetjes en sterkte ermee

Ehm ja, ik had Rooike een pb gestuurd en niet doorgestuurd naar je Fiep.

Ik had niet verwacht dat je nu al weer online zou zijn.

Maar ehm, hoop dat die tip nog helpt want die haren eraf…oeeeh

Het werkt bij het dikke haar van Saf niet. Daarin zitten nog altijd lege eitjes die we er onmogelijk uit kunnen kammen, daar ben ik preventief al een uur per week mee bezig :shifty: Als het een jongen was had ik haar al kaal geschoren :oops:

Succes fiep… Geen lol aan :evil:

Het lijkt me normaal al vreselijk en tot nu toe ons bespaard gebleven maar ja in geval van Nano al helemaal niet fijn.

Wie weet helpt een van de middeltjes hier nog :pray:

aijj ik hoop dat de mayo-olijfolie gaat helpen Fiep

dit doet mij weer herinneren dat ik nodig tea tree-olie moet kopen. Schijnt

preventief te werken, toch?

Anijsshampoo, nog beter…

idd. olijfolie en mayo. daarna eindeloos kammen, kammen en kammen. mocht het echt niet helpen dan is de optie eraf waarschijnlijk nog het enige wat je kan doen om ze te laten verdwijnen.

heb je wel een lange luizenkam?

met lange punten zeg maar, je hebt erg veel korte en die zijn sowieso lastiger om goed mee te kammen.

Zelf heb ik hm nog nieuw liggen, maaar het schijnt meer dan ideaal te zijn, een electrische luizen kam, dan zijn chemische schampo’s niet meer nodig!!

Ja tea tree olie werkt goed preventief.

In de kraag van de jas en achter de oren en nek smeren.

Fiep, vooral veel cremespoeling gebruiken.

Ik weet namelijk niet of de neten ook dood gaan van al dat spul.

Dode luizen vallen er vanzelf wel uit, maar neten die blijven leven worden ook luis.

Dus dan moet iedere dag behandelen totdat je er van af bent.

Succes ermee :hug:

@veertje wrote:

Zelf heb ik hm nog nieuw liggen, maaar het schijnt meer dan ideaal te zijn, een electrische luizen kam, dan zijn chemische schampo’s niet meer nodig!!

de electrische luizenkam dood de luizen maar niet de neten. Dus je moet alsnog 14 dagen iedere dag kammen met een netenkam om de neten te verwijderen.

Weer wat geleerd, heb een heel pakket staan boven met " vriendelijke " lotions ect voor het geval dat het ooit hier komt,

heel de avond al jeuk van het lezen van t topic :doh: Ik hou niet van beessies :doh:

Het enige wat hier werkte was XT luis. Dat mayonaise met olijfolie smeerseltje vond alleen ik ontzettend smerig, die luizen kennelijk niet want die bleven gewoon :roll: Dat XT luis legt een siliconenlaagje op de je hoofdhuid waardoor de luizen stikken. Je smeert het 's avonds op het hoofd en wast het 's ochtends weer uit. En ook fijn ervan is dat het nergens naar ruikt.

Even de andere kant van het verhaal voor je de schaar erin zet…Zelf had ik als meisje ook n keer luizen en toen ging heel rigoureus de schaar erin en kreeg ik een kort koppie. Van tevoren had ik leuk krullerig handelbaar haar en daarna kwam er van dat onhandelbare stro voor terug :cry:

Als ik iets uit mijn leven mocht overdoen, dan is het dat wel NIET meer de schaar erin. Ik kwam echt in een sociaal isolement terecht, omdat ik me niet lekker voelde met dat (korte) haar. En het ergste is dat ik het mijn ouders nooit heb durven vertellen…

Fiep help het om te kammen terwijl er veel cremespoeling nog in het haar zit, of anders met zo’n haarmasker, en het dan voorzichtig te kammen?

at je ook kan proberen is een mengsel maken van een rijpe avocado met eigeel,en olijfolie. Dat even (30 min.) in het haar laten trekken en terwijl het er nog in zit gaan kammen. Eerst met een grove kam en daarna met steeds fijnere kammen. In Brazilië werd dat veel zo gedaan. KAmmen met cremespoeling in het natte haar. (De vriendin van mijn vader heeft kinderen met kroeshaar en zij deed het zo).

Oh Fiep, ik weet zo goed wat je bedoelt…hier heb ik hetzelfde probleem gehad met Ml!

Allerlei alternatieve middeltjes zijn leuk, maar meestal helpen ze op de lange termijn niet.

Helaas hielp hier alleen die agressieve rotzooi. (ook voor mezelf :slight_smile: )

En ik kreeg er van de apotheek een gratis kam bij…eh…die niet geschikt was voor kroeshaar…

Mijn buurman (zelf ook een mix) had nog een kam van zijn oma die een stukkie groffer was, maar fijn genoeg om die luizen eruit te kammen.

Als het niet z’on oud ding was geweest had ik de kam even gevraagd aan hem en naar je opgestuurd, maar ik denk niet dat dit gaat lukken.

Anyway…kun je niet naar een winkel gaan waar ze haarspullen e.d. voor kroeshaar verkopen? Daar hebben ze miss wel z’on hele fijne kam…

Het blijft een ramp hoor om er doorheen te komen, maar het is te doen met veel geduld… :shifty:

Heel veel succes!!!