Luizen :-( in de vriezer?

Nou, fijn hoor… Ik zie mijn dochter vanochtend wel erg krabben en ja hoor… luis!

Dus de eerste trip met de baby in de auto wordt er een naar de stad voor shampoo en zo’n elektrische kam… :wall: :wall: :wall: :cry:



Maar ik wil alle kussens en knuffels in de vriezer stoppen; weet iemand hoe lang dat moet?

En moeten ze luchtdicht of is in een vuilniszak goed genoeg?



bahbahabah.

in een plastic zak of vuilniszak is goed genoeg

ze moeten er dan 24 uur inzitten

succes ook met het wassen van al het beddegoed, jassen etc

:hug: wat balen :cry: … heel erg veel suc6 met het bestrijden van luis :-*

er is nu iets nieuws op de markt : silikom en dat is niet toxisch, mag ook gebruikt worden bij zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven en babys vanaf 6 maanden. Ruikt ook totaal niet.

Is een soort siliconespul dat een laagje legt over de luizen waardoor ze niet meer kunnen ademen en stikken, na een week herhalen en luizen weg.

Superspul :thumbup: :thumbup:



Werkingsmechanisme :



Een luis ademt via openingen op zijn lichaam. Deze openingen kunnen enkel worden afgesloten door een vette substanties, niet door water.

De Silikom lotion bevat siliconen : deze siliconen sluiten de ademhalingsopeningen af. De luis stikt en sterft.

De siliconen zijn opgelost in een vluchtig solvent, nl. dimethicone. Dit solvent verdampt na aanbrengen op de haren en de siliconen blijven achter.

Het werkingsmechanisme is dus mechanisch en de luis kan zich er niet tegen verzetten.

De lotion wordt goed verdragen door het haar en de hoofdhuid, en lokt geen irritatie uit.

Oh Dietske, goeie tip zeg!



Op de school van mijn kinderen zijn er ook luizen geconstateerd, maar vooralsnog zijn de 2 oudsten luisvrij. Ik check iedere dag. Ik wist trouwens ook niet dat beddegoed in de vriezer kon.



Succes GroeneVrouw!

Of het zin heeft om beddegoed met luzen in de vriezer te doen weet ik niet, maar het helpt wel heel goed tegen huisstofmijt…

Ik dacht dat het zo was: ofwel 24 uur in de diepvriezer (hoeft niet luchtdicht, ze gaan dood van de koude) ofwel alles wassen op 60 graden ofwel een week in een dichte plastieke zak.

Ik ben ook weer alles in de gaten aan het houden hier want bij Max op het kinderdagverblijf hadden ook een paar kinderen luizen.



Ik begin me alweer te krabben als ik eraan denk… :mrgreen:

We hebben het hier al 3 keer gehad ofzo.


  1. Heel hard gillen op school, want ze moeten luizencapen gaan ophangen en de andere kinderen checken.



    Groene Vrouw; XT-Luis (of andere naam Nix-Luis)in jouw geval. ivm borstvoeding. Je moet het alleen wel 8 uur laten in weken, dus 's morgens uitwassen en spoelen met NeeteX, daarmee kam je de dode luizen los en lossen de plakmiddeltjes op die neten bij zich dragen.



    Als iemand anders de haren kan behandelen is dat nog mooier; Loxazol.

    Dat werkt heel snel. Insmeren, 10 minuten in laten weken, goed uitspoelen en je kamt alles er heel makkelijk uit, het haar wordt heel zacht. Het ruikt wel stevig, maar het werkt ook lang na.

    Jij mag het ivm bv niet gebruiken, ik gebruik het dus ook nog niet maar als mijn man tijd heeft dan laat ik hem dat smeren want het werkt super.



    Wat ook super werkt is de klassieker Prioderm. Werkt ook goed, maar moet ook een nacht in trekken.



    Bij alles wat je gebruikt: gebruik het na 1 week weer. Ook al zijn de luizen weg, als er dan nog net een stout neetje is geweest dan is het nu een lastig luisje.



    Over de wastoestanden: gewoon heet wassen is voldoende. Echt.



    En vergeet jezelf niet te behandelen :wink:



    Maar ik ben nog steeds voor wasmiddelen met effectief antiluizenbestrijding :wink: volgens mij is dat geen slechte uitvinding maar de fabriek vond het wat onzinnig toen ik het voorstelde :mrgreen:

da’s dus de reden waarom ik die silikom aanraadde … mag als je zwanger bent of Bv geeft.

Moet ook 8 uur inwerken, maar als je dat savonds voor het slapen gaat doet dan haal je die 8 uur zonder veel problemen;-)

@dietske wrote:

da’s dus de reden waarom ik die silikom aanraadde … mag als je zwanger bent of Bv geeft.

Moet ook 8 uur inwerken, maar als je dat savonds voor het slapen gaat doet dan haal je die 8 uur zonder veel problemen;-)




Dietske, heb je dat al eens geprobeerd met kinderen die om half negen op school moeten zijn :mrgreen:



Je moet douchen, uitwassen, cremespoelen en dan begint de ellende: KAMMEN, eindeloos kammen.

:twisted:

die silikom is een speciale lotion hé, dat is niet de natkammethode.

@dietske wrote:

die silikom is een speciale lotion hé, dat is niet de natkammethode.




nee, maar hoe wil je die dode luizen en plakkerige neten uit het haar krijgen :wink:

Je zult moeten kammen, welke methode je ook gebruikt.



ben helaas luizenexpert inmiddels :angel:



Maar dat spul wat jij noemt hebben we nog niet getest, dus die ga ik binnenkort maar inslaan voor het geval de luizen weer toeslaan :wink:

Ja das waar, hier is het elke keer ontdekt vlak voor een weekend dus dat viel mee wat dat betreft. nu pas ik de natkam methode nog elke week een keertje toe, gewoon ter controle, want enkel door in de haren te koekeloeren ontdek je het niet altijd.

helaas ook expert geworden :slight_smile: en heeeeel erg veel shampoos en andere dingen gebruikt en dit werkt eindelijk eens echt

@dietske wrote:

Ja das waar, hier is het elke keer ontdekt vlak voor een weekend dus dat viel mee wat dat betreft. nu pas ik de natkam methode nog elke week een keertje toe, gewoon ter controle, want enkel door in de haren te koekeloeren ontdek je het niet altijd.

helaas ook expert geworden :slight_smile: en heeeeel erg veel shampoos en andere dingen gebruikt en dit werkt eindelijk eens echt




tip voor anderen als je nat gaat kammen ter controle: spuit er antiklitspray in.

Shit, antiklitspray… was net bij de hema en alle drogisten, ben het vergeten…



Ik heb Millium gehaald, da’s op natuurlijke basis en mag bij BV. En ik heb de elektrische luizenkam besteld, die is morgen binnen… Dat wordt dus de komende tijd elke dag wassen en kammen… :cry: :x :wall:

Als zij het heeft kun je er donder op zeggen dat ik zelf ook onder zit, lekker hoor… En voortaan krijgt ze de luizencape mee naar school!



Wat een ellende…

Doodt dat silikom ook de neten??

@irry-me wrote:

Doodt dat silikom ook de neten??




nee, dat niet geloof ik, daarom zeker herhalen na een week. Het is hier het enige dat hielp om echt alles weg te krijgen, en ik heb echt een halve apotheek leeggekocht :roll: Waaronder een hoop die ook de neten zouden doden…niet dus :frowning:

@GroeneVrouw wrote:

ships, antiklitspray… was net bij de hema en alle drogisten, ben het vergeten…



Ik heb Millium gehaald, da’s op natuurlijke basis en mag bij BV. En ik heb de elektrische luizenkam besteld, die is morgen binnen… Dat wordt dus de komende tijd elke dag wassen en kammen… :cry: :x :wall:

Als zij het heeft kun je er donder op zeggen dat ik zelf ook onder zit, lekker hoor… En voortaan krijgt ze de luizencape mee naar school!



Wat een ellende…




Millium, ik wens je succes :wink:

Dit heb ik gebruikt toen ik zwanger was en ik ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest, tot ik onze haren daar mee ging wassen :sick:

Het ruikt bijzonder.



Heb je al gewassen?



(en ook hier hebben we een paar neten ontdekt vandaag, dus morgen heel vroeg de xt-luis uitwassen, cremespoelen en kammen. De wasmachines draaien volop :evil: )

Ik heb het laatst ook al gemeld een tip voor hoofdluis en kan het niet vaak genoeg zeggen! :mrgreen:

Bespaar je het geld van die dure rotzooi en haal een pot mayonaise en olijfolie, het goedkoopste wat je maar kan vinden.

Maak een mengseltje ervan, smeer het in het haar en laat 2,5 uur intrekken.

Daarna wassen met shampoo, cremespoeling en voila; weg luizen weg neten!!!

Het is een GOUDEN tip, echt waar!!!



Misschien es de moeite nemen om t te proberen, om je ervan te overtuigen dat het helpt?



Ik zweer bij niets anders!!!