Hoe doen jullie dat?
Laatst kwam een ouder na mij toe dat ze wel mocht spelen maar dat ze luizen hadden thuis.
Ik heb toen gezegd dat ze wel bij ons konden spelen; en de jassen enzo maar even gescheiden gehouden :mrgreen: .
Maar wat is wijsheid?
Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht.
Laat je je kind dan spelen?
Vertel je het eerlijk?
We hebben NOG nooit luizen gehad.
Al gaat het mij hier nu spontaan kriebelen :eh: :mrgreen: .
Tja, ik ben daar heel erg in maar als ik weet dat vriendjes of vriendinnetjes luizen hebben dan wordt daar dus even niet gespeeld. 2 jaar geleden waren we zelf het “slachtoffer” en ik wil niet nog een keer die ellende meemaken…
Ik vind het vreemd dat ze als ze weten luizen te hebben er niks aan doen…
Dan maak je je huis en in ieder geval ook je kids toch luis vrij :think:
Gaan ze dan ook zo naar school? Dan heeft ze iedereen binnen no time denk ik zo :roll:
Ik zou ze dan denk ik niet laten spelen tot het huis weer luis vrij. verder heb ik niet zo veel van luizen hoor. Ben juf en kom er dus regelmatig mee in aanraking. mijn kinderen hebben ze ook gehad maar dan blijf ik dus echt 's ochtends en 's avonds kammen tot er geen luis en neet meer te bekennen is. Jassen e.d. worden gewassen.
Maantje: er staat nergens dat ze er niks aan doen hoor. Tenminste ik kan dat er niet uit opmaken. Vind het netjes dat ze het even meld.
Ik zou ook zeggen, kom dan maar bij mij. Maar ik zou toch denk ik zeggen. Laten we het anders doen als het over is.
@maantje wrote:
Ik vind het vreemd dat ze als ze weten luizen te hebben er niks aan doen…
Dan maak je je huis en in ieder geval ook je kids toch luis vrij :think:
Gaan ze dan ook zo naar school? Dan heeft ze iedereen binnen no time denk ik zo :roll:
Ik zou ze dan denk ik niet laten spelen tot het huis weer luis vrij. verder heb ik niet zo veel van luizen hoor. Ben juf en kom er dus regelmatig mee in aanraking. mijn kinderen hebben ze ook gehad maar dan blijf ik dus echt 's ochtends en 's avonds kammen tot er geen luis en neet meer te bekennen is. Jassen e.d. worden gewassen.
Ze waren thuis allemaal behandeld hoor.
Dus ik neem aan ook luisvrij.
En daarom vond ik dus ook niet dat ik het spelen hoefde te weigeren.
Maar liever niet daar aangezien het huis misschien nog niet goed luisvrij is.
Maar ik ging er daardoor over nadenken hoe ik dat zou doen.
En vroeg me af of je je kinderen dan inderdaad naar school brengt, laat spelen enz.
Ze hadden het ook netjes op school gemeld hoor maar die hebben er niks mee gedaan.
Van hun dus allemaal heel netjes.
Als ze behandeld zijn zou ik er geen moeite mee hebben eigenlijk. Miss. S avonds nog even exgra kammen.p
Met behandelen bezig wil nog niet zeggen dat ze er helemaal vanaf zijn - het is volgens mij best een klusje met neten enzo. Denk wel dat je even bezig bent voor je zeker kan zijn dat het echt helemaal voorbij is.
Dus kan me wel voorstellen dat als ze nog een beetje midden in het gedoe zitten dat ze het wel melden. Wel netjes iig.
maar de neten lopen niet over dus daar zou ik niet zo’n probleem mee hebben…
Ik zou wel 's avonds even mijn eigne kind kammen.
Hier een vriendinnetje van verslaafde,verwaarlozende ouders, waar het hele gezin regelmatig onder de luizen zit…
Ik baal er heel erg van, maar wil de meiden hun afspraakjes niet afnemen. Wel zaten we een aantal weken geleden allemaal onder de luis, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit toch ook wel eigen schuld is. Wanneer je zelf elke dag kamt met een luizenkam, kun je nooit helemaal onder zitten. Omdat ik daar te makkelijk in werd, was het raak. :oops:
Mijn advies is dus: elke dag de luizenkam erdoor, dan kan er weinig misgaan.
@hanneke wrote:
Hier een vriendinnetje van verslaafde,verwaarlozende ouders, waar het hele gezin regelmatig onder de luizen zit…
Ik baal er heel erg van, maar wil de meiden hun afspraakjes niet afnemen. Wel zaten we een aantal weken geleden allemaal onder de luis, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit toch ook wel eigen schuld is. Wanneer je zelf elke dag kamt met een luizenkam, kun je nooit helemaal onder zitten. Omdat ik daar te makkelijk in werd, was het raak. :oops:
Mijn advies is dus: elke dag de luizenkam erdoor, dan kan er weinig misgaan.
Ik krijg spontaan jeuk :shifty: :sick:
Als ze luisvrijgemaakt zijn gewoon lekker laten spelen hoor :thumbup:
als kind had ik ze ook wel eens, vreselijk uren lang in bad zitten en dan ging mijn moeder pluisen en alles helemaal schoonmaken,en ik heb nu ook lang haar dus hou mijn hart vast :?
Hier hadden onze kinderen luizen. Met shampoo gewassen, alles in de wasmachine en 2 weken lang met netenkam gekamt totdat ik niks meer vond. Maar omdat ze vaak bij de buren gaan spelen of dat hun kinderen bij ons komen heb ik het ze toch verteld. Andersom zou ik de kinderen ook laten komen hoor (tenminste als ze er wat aan doen). Anders kunnen kinderen 2 weken nergens spelen. En naar school en kinderopvang gaan ze toch in die 2 weken. Daar wordt ook wat afgeknuffeld. (en daar hebben ze het ook gekregen)
Ik zou het niet laten komen spelen bij je thuis, maar eerst even een poosje er tussen laten. Andersom zou ik hetzelfde doen. Als mijn kind het had en ook al had ik hem bedandeld, dan zou ik hem ook eventjes een poosje niet laten spelen ergens of iemand bij ons. Ik zou mn kind overigens ook even thuishouden. in ieder geval op de dag dat het kind behandeld is en mogelijk ook nog de dag erna. Voor mn eigen kind zou ik dat doen, maar ook voor de rest van de klas.
Het is wel weer tijd voor de luizen. bij mijn kind in de klas was ook een kindje met luizen, ik heb dan wel een paar dagen dat ik meteen mn kind zn kleding heet was als hij uit school komt en hem meteen douchen en z’n haren checken. Misschien sla ik een beetje door, maar als je ze eenmaal in huis hebt, dan heb je volgens mij nog veel meer werk.
Ik ben wel heel tevreden over het beleid op onze school, met grote regelmaat worden er controles gedaan bij ons op school. Dat is natuurlijk super, voor iedereen. :thumbup:
Ben zelf luizenmoeder op school en maak geen punt van een tegen luizen behandeld kind met wellicht nog wat neten.
Wel stel ik dan restricties, zo heeft Aniek tapijt op haar kamer en neten die wellicht loslaten kunnen wel uitkomen he…
Dus dan blijven ze beneden en hangen we de jassen in een plastic zak op.
En net wat Hanneke aangeeft… hier is het momenteel (want ja er zijn luizen in de klas gevonden) dagelijks vanuit school direct kammen, nog voooor ze op de bank gaan zitten.
Dat doe ik 10 x liever dan luizen oplopen en dan alles moeten wassen en stofzuigen enzo…
och erm, kom al amper door mijn normale was heen… :shifty:
Vind trouwens wel dat als neten hardnekkig zijn, je best moet kunnen zeggen dat het spelen dan maar even moet wachten tot…
Vind luizen echt horror :shifty: