Luierworstelen... handigheidjes?

Sinds het tijdperk van omrollen en tijgeren is aangebroken, is een schone luier omdoen een hele worsteling :roll:. Meneertje wil meteen op z’n buik als je hem op z’n rug legt. Prima, heb mezelf inmiddels geleerd hem langs achteren aan te doen (hoewel hij dan recht vooruit wil tijgeren / kruipen en je hem nog terug moet halen) en dan nog heel even op z’n rug om de plakkertjes recht te doen :shifty: :eh: :roll:.

Dat zullen jullie ook wel hebben… weten jullie toevallig handigheidjes om zo’n enthousiastelingetjes (even) in toom te houden? Boven z’n hoofd iets nieuws houden werkt ook niet meer :).

een interessant flesje geven? bijv je de bodylotion oid werkte hier wel (en nog :slight_smile: )

of een knuf uit bed? een pamper geven om naar te kijken?

huh… de houdgreep? :mrgreen: dat was bij sil het enige wat nog werkte… :roll:

hier “gewoon” de houdgreep

Ja idd afleiden met dingetjes,maar soms is het best moeilijk om ze in bedwang te houden.

Als die als een gek te keer gaat op het aankleedkussen doe ik het ook nog wel een sop de grond of tafel en dan van alles in de handen geven.

Ook "gebruik"ik Yara nog wel eens als afleiding wat goed helpt!

En vooral succes wens ik je met je worstelpartijen :thumbdown:

Sorry, hier is het ook ‘gewoon’ de houtgreep. Buiten het draaien ligt hij namelijk ook alsmaar met z’n billen omhoog te stuiteren. Trek ik de luier strak: doet hij z’n billen de lucht in: woeps, luier er weer onderuit.

Ik word er trouwens wel lenig van, die houtgreep :mrgreen: .

Ik ben met joyce nu al aan het worstelen aangezien ze al haar kontje de lucht in gooit…

Maar idd iets ter afleiding in de handen ( desnoods iets speciefiek bij het luier verschonen dat het interessant blijft)…

EN anders idd alleen maar de houdgreep…Was bij Tessa ook het enige hoor…

Succes

Beentjes met 1 hand bij beide enkels pakken (over elkaar heen gekruist) en de knietjes zeg maar naast de middel duwen (zachtjes uiteraard) dan is het een soort kikkergreep en is het onmogelijk om te draaien :shifty:

Werkt hier (met iets in de hand geven) altijd goed en op mijn werk (kdv) werkt het ook altijd tegen de draaikonten :smiley: