luieruitslag

Hallo!!



Sinds mijn mini prinses J met haar tandjes bezig is , heeft ze ontzettende luieruitslag, bij mijn oudste dochter heb ik dit nog nooit meegemaakt!

Het is echt verschrikkelijk en er zitten een paar bloedende puntjes,



Ik verschoon vaak, smeer het in, doe er vanalles aan maar het blijft!

Ik weet gelijk wanneer ze gepoept heeft want dan huilt ze en heeft ze pijn!



Ik laat haar zoveel mogelijk uit haar luier maar dat is ook niet zo handig met die puntjes die bloeden, ben namelijk bang dat het ontsteekt…



Wat kan ik hier nou aan doen…

De kinderarts vorige week zei dat het door haar tandjes kwamen,

Nu is haar 2e tandje van onder door maar nu zie ik 2 grote bulten van boventandjes die binnenkort door komen…



Ik loop me rot te googlen voor tips, maar de ene strijd tegen het ander…

Wat zijn nou de echte tips…



Zelf heb ik weken Bepanthen gebruikt en nu gebruik ik Sudocreme in combinatie met een anti schimmel die ik heb gekregen van de apotheek toen ik het verhaal uitlegde… maar het lijkt niet eens op een schimmel…



Ben blij als ze over een jaar zindelijk is want ze heeft zo een gevoelig onderkantje…



Verder gebruiken we sinds haar geboorte luiers van Pampers

Mijn oudste dochter kon niet tegen andere merken dus heb deze gelijk vertrouwd genomen…



alvast bedankt!

Maizena. Gewoon die uit de keuken. Helpt echt goed.



Ik had een laag in een afsluitbaar bakje en dan een grote poederkwast erbij. Elke keer even een dun laagje over de billen en een beetje in de luier. Toen was het zo weg.

Hier gebruik ik: vsm calendulan, echt helpt als een tierelier. Zelfs bij ernstige luieruitslag (had 1 andere luier om gedaan en zijn hele onderkant was knal en knal rood, gelijk gesmeerd).

Had je er ook aan gedacht dat ze misschien niet tegen pampers kan? :slight_smile:

Hier ook calendulan :thumbup: dat doet ook nog wat voor de genezing. Een anti schimmel middel heeft denk ik niet veel zin.

Andere soort luier zou je inderdaad ook kunnen proberen.



Maar ja als je googled, vind je deze tips ook :wink: het is echt even uitproberen wat er wel en niet werkt voor jouw meisje. Dat is toch per kind verschillend hoor. Wij kunnen dus alleen maar melden wat bij ons heeft gewerkt.

Maïzena… En verder op een kleedje leggen zonder luier elke x een half uurtje of liever langer.



Groene leem werkt echt zoo ontzettend goed (tip kreeg ik ook via kok), erop smeren droog blazen en dan komt er geen plas/poep doorheen en wondjes genezen echt super snel.



En schoon maken met washandje met alleen water, en na een poepluier even goed schoon spoelen onder de sproeier (met open wondjes was het hier te pijnlijk om een doekje te gebruiken)

Maizena :thumbup:

Mijn meisje heeft het ook gehad toen ze 4 maanden was kwamen haar eerste tandjes door.

Bij haar waren haar billetjes echt kapot de velletjes hingen erbij…ik deed er maizena op en dan zonder luier aan lekker op de buik op een kraammatrasje.

Dat werkte echt heel goed.



Tja en de één heeft nou eenmaal meer last van de tandjes dan de ander want mijn ventje kreeg met 5 maanden zijn eerste tandjes en had nergens last van alleen wat meer kwijlen en meer poepen maar geen rode open billetjes.

Waarschijnlijk speelt deze vraag al lang niet meer voor jou. Maar voor andere moeders die nu dit probleem hebben, kan ik zeker net als Mariyelle en Marlous de Calendulan billenzalf van VSM aanbevelen.

Ja hoor, voor dochter nummer twee heeft het nu ook weer geholpen! :smiley: