Hoi ik ben een mama van een pracht meissie, maar sinds enkele weken heeft ze last van luier uitslag (door komende tandjes etc). We gebruikte hiervoor sudocreme en het werkte goed tot sinds kort (ze was er bijna vanaf). Af en toe als ik nu haar billen verschoon lijkt het net alsof de ‘uitslag’ oppervlakkig kapot is. Het bloed niet of wat dan ook en ze geeft er geen kick om als je het aanraakt met een vochtig doekje.
Ik laat haar bips vaak luchten, dep haar fluitje /kontje schoon, ze krijgt regelmatig een schone luier, en gaat regelmatig in bad.
Maar, hebben meerdere kindjes hier last van of van gehad hebben en wat hebben jullie er toen aan gedaan? Ik begin er zelf best naar onder te voelen omdat het zo rood beneden is…
Het spijt me als ik een beetje onduidelijk ben, maar weet het momenteel niet beter te verwoorden.
ik ben over gegaan naar bepanthen bevalt hier beter dan sudo…
geloof nu in aanbieding bij kruitvat met speeltje er bij
Ik wissel hier af. De ene keer werkt bepanthen beter dan sudo en andersom.
En anders even langs de huisarts om te kijken of het candida is. Waarschijnlijk krijg je dan miconazolnitraat-creme ervoor, dan is het ook zo weg.
@ingemamavan2 wrote:
ik ben over gegaan naar bepanthen bevalt hier beter dan sudo…
Hier ook Bepanthen :thumbup:
Ook hier bepanthen :thumbup:
En inderdaad misschien even langs de huisarts om een eventueel schimmeltje uit te sluiten.
Succes!
Ok! Dankjewel allemaal, het zijn zeer nuttige tips waar ik heel wat aan heb.
heeft ze misschien iets van een AB kuurtje gehad?
ik heb al een paar x gezien op het werk (kdv) dat nadat kinderen een AB kuur gehad hadden ze dus een schimmel infectie aan hun anus/piemel en vagina hadden
Is soms een bijwerking bij een AB kuur, en omdat het uit het lichaam gaat via ontlasting en urine, blijft dat in de luier zitten en dat gaat broeien, hoe vaak je ook verschoont. en schimmels houden daar van.
EN… schimmel infecties komen vaak voor op plekken waar het broeit, en ook op schone plekjes! (hoorde ikvan de dokter)
Nou succes er mee :-*
@Sennapen wrote:
@ingemamavan2 wrote:ik ben over gegaan naar bepanthen bevalt hier beter dan sudo…
Hier ook Bepanthen :thumbup:
Idem :thumbup: . En dan een flinke klodder, dan komt er echt geen nattigheid meer bij. En ook na gebruik van babydoekjes de huid groed droog maken omdat er ook vocht van de doekjes afkomt.
Nout heeft ook weleens schimmeltje gehad, lijkt heel veel op luieruitslag alleen gaat dat niet zo makkelijk weg zonder behandeling met speciale creme.
Ik ben ook enthousiast over bepanthen (voor alles! Droge wangen, kleine wondjes, huidirritatie, schrale neus…) maar voor de luieruitslag gebruik ik eigenlijk het liefst gewone zwitsal billenzalf. Er zit volgens mij een beetje zink in :think:
Ik moet er wel bij zeggen dat Bastiaan nog nooit heel erg kapotte billen heeft gehad…(ik smeer elke avond standaard zijn billen in zodat het in de loop van de nacht ook niet kan gaan irriteren maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft).
bepanthen met maizena :thumbup:
Bepanthen
Maizena
En als het echt heeeel erg is gebruik ik groene leem, dat is echt geweldiggggg spul. Heb ik altijd voor de zekerheid in huis :thumbup:
Dank jullie wel allemaal.
We hebben bepanthen gekocht en smeren het vrij dik erop.
Het lijkt effect te hebben! Het is nog steeds erg rood, maar al een stuk minder dan eerst! (en het is iig niet meer ‘kapot’ daar beneden)
Phew, voel me wel opgelucht nu :mrgreen:
wij smeren altijd met billenbalsem van Weleda, werkt echt super. Het is wel prijzig maar je hebt er meestal niet zo veel van nodig.
Als het toch blijft of terug komt even naar de ha gaan, het kan ook een schimmel zijn.
Na hoelang zou luieruitslag ongeveer weg moeten gaan als je smeert met Bepanthen of iets?
Mijn pasgeboren dochter heeft ook sinds de geboorte luieruitslag. Nu heb ik tijdens de bevalling antibiotica gehad en mijn dochter daardoor ook. Nu zou het dus ook een schimmel kunnen zijn, maar hoe zie je dat? Onze dokter is namelijk erg makkelijk en schrijft een middeltje voor zonder ernaar gekeken te hebben. En ik wil niet dat mijn dochter 'zomaar’medicijnen binnen krijgt zonder dat het echt nodig is. Vandaar mijn vraag.
Vanwege de ab kan het idd goed een schimmel zijn. Overigens kun je dat wat de huisarts voorschrijft (daktarin) ook via de drogist kopen. Maar via de HA wordt het vergoed door de verzekering.
Schimmel is rood, pijnlijk, open wondjes
Marijne heeft echt heeeel lang luieruitslag gehad in het begin. Was geen schimmel, dat is gecontroleerd maar gewoon gevoelig.
Dat heeft dus wel lang geduurd maar wel met de ‘gewone’ smeerseltjes, kan dus dan ook erg lang duren.
Riley zijn billen zijn erg gevoelig en wij smeren nu Weleda Calendula Balsem werkt echt perfect
En anders maizena op de billetjes poederen :thumbup: !