Jasly kreeg luieruitslag van Kruidvat luiers dacht ik,
Teminste… Eerst dacht ik dat het door 2 doorkomende bovenste tandjes kwam, maar die zijn nu alweer 2 weken door,
En sindsdien was ik toen ook begonnen met kruidvat luiers,
Nu ben ik gestopt met Kruidvat luiers en het was een aantal daagjes minder, Nu zitten er weer aan elke bil 5 knalrode pukkels, Neem aan dat het weer luieruitslag is… Ik doe echt veel verschonen, Meer dan anders, Ik laat mn kind nooit langer dan 5 minuten in dr poepluier want ik ben er altijd gelijk achter dat ze gepoept heeft en wacht dan 5 minuten anders poept ze verder onder het verschonen of nieuwe schone luier…
Ik ben ook lavendel billendoekjes gaan gebruiken maar kan het daar dan ook aan liggen???Ik smeer haar billetjes nu dun in met SudoCreme maar het gaat niet weg! Moet ik nu naar de huisarts gaan? Het zit alleen bij dr bil, Dus een schimmel kan het niet zijn toch??
Ze heeft geen last van de uitslag, Ook niet tijdens het verschonen, Kan het ook iets anders zijn?
Nou ik weet het even niet meer, Ik doe het ook vaak alleen maar met een doekje en water schoonmaken, Ik was haar sowiezo extra s’avonds haar billetjes met een washandje voor dat ze naar bed gaat,
Iemand tips of advies? Of gewoon de dokter bellen?
Iig Bedankt! Groetjes Jeanette
als het een gele/witte rand is zou het een schimmel kunnen zijn.
je gebruikt nu al sudocreme maar dit moet wel een heel dun laagje zijn wil het efectief werken.
wat ik zelf het beste vind werken bij luieruitslag is maizenna, binnen een dag is het al stukken minder en binnen 2dagen zo goed als weg.
Esmée heeft het nu ook heel erg. Wat hier helpt is vaak verschonen, met natte washandjes de billen schoonmaken, geen billendoekjes gebruiken en dun laagje sudocreme. Als het langer dan 3 dagen aanhoudt, is het waarschijnlijk een schimmelinfectie. Ja, die kunnen heel plaatselijk voorkomen. De huisarts geeft je dan een creme en daarmee verdwijnt het weer heel snel. het komt heel veel voor bij kinderen die nog in de luiers zitten. 2 maanden geleden had mijn peuter het ook.
Het is niet wit geel en ook niks er omheen,
Voorderest ziet alles er goed uit,
het zijn alleen maar op elke bil wat rode pukkels,
Ze heeft ook geen jeuk ofzo,
Wat is maizena en waar moet ik dat kopen?
@Baby2008Diablow wrote:
Wat is maizena en waar moet ik dat kopen?
maizena is net zoiets als bloem.
verkrijbaar in elke supermarkt en kost niet meer als 50cent.
:? huh moet ik dat op de billen poederen?
@Baby2008Diablow wrote:
:? huh moet ik dat op de billen poederen?
ja idd gewoon een beetje op billen en luier strooien.
als het over is kun je prefentief dun laagje sudocreme smeren
Oke dan koop ik dat morgen en houdt ik het vandaag nog even op sudo creme…
Ik heb ook in huis een soort van zinkolie
Is dat niet iets? Dat droogt toch ook uit? Of is dat alleen maar voor andere dingen? Het is van mij en had het van de apotheek gekocht voor waterwratten,
zinkolie werkt ook heel goed idd…
Maar is relatief duur en ook hier zweren we bij maizena… dat is eigelijk gewoon maiszetmeel, zo staat het ook op sommige verpakkingen (voor t geval je geen maizena ziet staan maar wel maiszetmeel)
Super oude oma’s weten het beter truuk :mrgreen: :thumbup:
Onder een ander kopje staan misschien ook nog wat tips. In elk geval is het onderwerp hetzelfde. Het heet zonder luier in de box ofzo. Daar zweren ze ook bij Sudo crème, maar ik woon niet in NL en heb geen idee wat het is.
Ik dacht vorige week nog, ach die topics over luiteruitslag, die heb ik niet nodig, want mijn kindje heeft nooit luieruitslag. Tot gisteren dus!
In 1 nacht en nog geen halve dag zijn haar billetjes knalrood en heel pijnlijk (aan haar reactie te merken). Het is zelfs zo erg dat de huid helemaal kapot is en er een beetje wondvocht uitkomt. Ik was altijd al alleen maar met washandje en water, maar zelfs dat is pijnlijk. Ze schreeuwt het echt uit, al probeer ik het zo zachtjes mogelijk te doen en te deppen en zeker niet te wrijven. Vind het zo zielig! Heb haar vandaag meerdere malen met haar billetjes bloot laten liggen, maar het ziet er nog steeds erg slecht uit.
Helpt maizena in dit geval ook? Wil niet zomaar vanalles proberen, ben veel te bang dat het erger wordt of dat ze nog meer pijn heeft.
Bedankt alvast!
En Jeanette, sterkte ermee.
o ja, er is naast de ‘blote billen in de box’ nog een topic over dit onderwerp op het forum. het heet luieruitslag, dé tip? zou er zeker even kijken!
Ik zou eerder even die nieuwe luierdoekjes laten staan, vaak zitten er in zulke luierdoekjes aardig wat parfumrotzooi.
Dank je voor jullie tips en adviezen!
Ik heb de topics gelezen Yessie!Bedankt!!
Ik heb vandaag Maizena op dr billetjes gepoedert, Moet het bij elke luierwisseling? En dan moet het over 2 dagen over zijn???
Ik smeerde gister een heel dun laagje sudocreme op dr billetjes en dat schijnt ook wel te helpen, smeerder denk ik gewoon veelste veel…
:-*
en, hoe zijn de billetjes van Jasly?
billetjes van mijn beeb zijn weer bijna helemaal ok. heb 2 keer maizena geprobeerd, maar vond dat de huid eromheen (dus waar geen uitslag zat) er ontzettend droog van werd dus ben er snel mee opgehouden. zo vaak mogelijk met de billen droog, vaak verschonen (bij poepluier meteen), gewoon met water en een washandje schoonmaken en een beetje zinkzalf erop smeren. dat was onze remedie.