Luieruitslag door bepaalde soorten voeding?

Het is me al vaker opgevallen, maar het kwartje (uhm… 20 en 5 eurocentje :wink:) is vandaag gevallen denk ik. Kunnen kinderen van bijv. voeding waar een bepaald soort ingrediënt in zit, luieruitslag krijgen??



Amy heeft een gevoelige huid dankzij eczeem en daarom heeft ze ook vaak luieruitslag tot wondjes aan toe soms. Afijn, nu is het me vaker opgevallen dat wanneer Amy bijv. spaghetti of ratatouille eet uit een Olvaritpotje, zij opeens rode billen heeft. Laatst had m’n moeder goulash gemaakt en toen had ze het weer en gisteren heeft mijn schoonmoeder zelf ratatouille gemaakt en ja hoor, het is er weer :doh:. Nou zit ik te denken; kan het zijn dat zij van voedsel waar uien in zitten verwerkt, luieruitslag kan krijgen? Ik gebruik namelijk geen uien in het eten, dus heeft ze er ook niet/weinig last van…



Iemand??

het is dat je er over begint…alleen Noah is dan nog wel een stuk jonger :wink: maar ik merk sinds hij 's morgens bambix krijgt, hij meer last heeft gekregen van luieruitslag…of zou het toch (alweer) een tandje zijn???

sorry kan je dus helaas geen antwoord geven… :oops:

Ja hoor dat kan zeker. Als Anne kiwi eet heft ze ook haar billen stuk. Waardoor het precies komt weet ik niet, of de ontlasting dat wat anders is en de huid zo sneller reageerd ik weet het niet, maar hier hebben we ook zo n kindje. Anne krijgt dus al even geen kiwi meer en ik weet nog niet wanneer we het weer proberen. ik kan me voorstellen dat uien en bv paprika dezelfde reactie kunnen geven.

misschien tomaat? is soms sterk allergeen

@Guusje wrote:

misschien tomaat? is soms sterk allergeen


Dat dacht ik ook gelijk!



Met ui of uisoorten kan het en citrusvruchten e.d en idd daar kan de ontlasting zuurder oid van worden dus luieruitslag veroorzaken!

Renzo had het van citrus…heel zielig,verder nooit last maar daarvan dus wel!